تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815657941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز حدود دو برابر مصرف واقعي سوخت خودروهاي سنگين شارژ مي شود / شارژ سهميه گازوييل از روزانه به ماهيانه تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱:۳۶ق.ظ)
رييس سامانه هوشمند سوخت: هنوز حدود دو برابر مصرف واقعي سوخت خودروهاي سنگين شارژ مي شود / شارژ سهميه گازوييل از روزانه به ماهيانه تبديل شده است موج - رييس سامانه هوشمند سوخت با بيان اينکه هنوز حدود دو برابر مصرف واقعي کارت هاي سوخت خودروهاي سنگين در کشور شارژ مي شود، گفت: حدودا 830 هزار خودروي نفت گاز سوز شناسنامه دار در کشور وجود دارد که از ميزان جدول سهميه قبلي، 15 درصد کمتر پيش بيني شده که کارتشان شارژ مي شود.
محسن روحاني رييس سامانه هوشمند سوخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج پيرامون اجراي طرح تخصيص گازوئيل به ازاي پيمايش به خودروهاي سنگين گفت: سامانه هوشمند سوخت از پاييز 87 با هدف خدمت رساني به خودروهاي حمل و نقل عمومي و نفت و گاز سوز توسعه پيدا کرد که در اين طرح خوروها در سه گروه مسافري و شش گروه باري تعريف شده بودند که به صورت روزانه به هر گروه يک مقدار سهميه روزانه با ماندگاري معمولا دو يا سه روز داده مي شد که در صورت عدم استفاده باطل مي شد.
وي افزود: مشکل جدي اين بود که بدون هيچ گونه بررسي، مقداري تعيين شده بود براي شارژ سوخت خودروها و ميزان کارکرد خودرو شناسايي نمي شد و صرفا بسته با توجه به گروه و کلاسي که خودرو در آن قرار داشت به صورت روزانه اي شارژ مي شد.
روحاني با اشاره به اينکه با توسعه گاز طبيعي در مصارف شهري، خانگي و هم صنعت، نکته اي که در مصرف نفت گاز باقي مي ماند و بايد مديريت بهتر از قبل داشته باشد حمل و نقل عمومي است، اظهار کرد: از اين رو، از حدود دو سال پيش به شکل جدي تر بر روي مقوله تخصيص نفت و گاز بر اساس پيمايش کار شد و از زمستان گذشته طبق مصوبه هيات وزيران قرار شد امسال سيستم عملياتي شود که از اوايل ارديبهشت ماه گردآوري اطلاعات و هماهنگ شدن ذينفعان شروع و آماده سازي سيستم، تست داده ها انجام شده که از اول مهر اين طرح عملياتي شد.

اختصاص سوخت به خودروهاي سنگين دو مرحله ايست
رييس سامانه هوشمند سوخت طرح تخصيص نفت گاز بر اساس پيمايش را در دو فاز اصلي دانست و تصريح کرد: در فاز اول قرار است بر اساس بارنامه هاي حمل و نقل و صورت وضعيت جابجايي مسافران که سازمان پايانه ها بر اساس حمل و نقل برون شهري وظيفه آن را بر عهده دارد، تخصيص نفت و گاز صورت بگيرد. سازمان شهرداري ها هم مکلف به اعلام وضعيت خودروهاي نفت گاز سوز درون شهري هستند.
وي ادامه داد: بر اين اساس خودروهايي که برايشان بارنامه و صورت وضعيت عملکرد اعلام مي شود، براساس کيلومتر حرکتي خودرو مقدار سوخت در واحد ليتر به عنوان سهميه به آنها تعلق مي گيرد. آنهايي که هنوز بارنامه ندارند و سازماندهي نشده اند از همان ميزان جدول سهميه سابق به طور متوسط 15 درصد کاهش پيدا کرده و به صورت ماهيانه در کارت ها شارژ خواهد شد.
روحاني با بيان اينکه دو تفاوت کليدي، سامانه پيمايش جديد با وضعيت قبلي دارد، گفت: يکي اينکه در اين طرح شارژ سهميه از روزانه به ماهيانه تبديل شده و تخصيص ها به جاي روزانه در چند مرحله در طول ماه انجام مي شود. بر اين اساس، براي ماه مهر پيش بيني کرديم که سهميه در دو مرحله صورت بگيرد که مرحله نخست سوختگيري را در کارت خودرو شارژ کرديم و يک حداقل موجودي کارت پيش بيني شده که اگر موجودي از حداقل کمتر شد بقيه سهميه تخصيص پيدا کند. در مهرماه آن حد حداقل را هم به اندازه سهميه نيم ماه در نظر گرفتيم. بنابراين، در اولين سوختگيري خودرو سهميه نيم ماه را مي گيرد و پس از سوخت گيري دوم کارت مي تواند سهميه نيمه دوم را هم دريافت کند.

بيش از نيمي از خودروهاي سنگين از ابتداي مهر تاکنون يکبار سوخت زده اند
رييس سامانه هوشمند سوخت حدودا 830 هزار خودروي نفت گاز سوز شناسنامه دار در کشور دانست که حدود 100 هزارتا از اينها شرکت واحدهاي درون شهري و خودروهاي مربوط به پروژه هاي برون شهري و خودروهاي نظامي است که به صورت انفرادي سوختگيري انجام نمي دهند.
وي افزود: حدود 730 هزار خودروي ديگر که به طور معمول سوختگيري مي کنند، حدود 290 هزار مورد خودروهايي بودند که سازمان پايانه ها براي مهرماه آنها عملکرد اعلام کرده که به اين صورت است که عملکرد يک ماه قبل را به عنوان سهميه ماه بعد برايشان در نظر مي گيريم. بقيه اي هم که برايشان عملکرد اعلام نشده همانطور که گفتم از ميزان جدول سهميه قبلي 15 درصد کمتر پيش بيني شده که کارتشان شارژ مي شود.
روحاني اين موضوع را به اين دليل دانست که در طرح سهميه روزانه بيش از ميزان مصرف به خودروها داده مي شد و اظهار کرد: به اين معني که روزانه 105 ميليون ليتر شارژ صورت مي گرفت در حاليکه تنها 45 ميليون ليتر مصرف مي شد از اين رو، از 105 ميليون ليتر 15 درصد کاهش داديم و 90 ميليون ليتر کارت هاي را شارژ مي کنيم که اين يعني هنوز حدود دو برابر مصرف واقعي شارژ مي شود.
رييس سامانه هوشمند سوخت با بيان اينکه از 730 هزار خودروي موجود حدود 630 خودرو از ابتداي مهر تا به حال حداقل يکبار سوختگيري انجام داده و برخي از آنها هم بيش از يکبار سوختگيري کردند، تصريح کرد: همچنين، نزديک به 400 هزار خودرو سهميه نيمه دوم خود را نيز دريافت کرده اند.
وي افزود: نکته اي که بايد مورد توجه رانندگان قرار گيرد اين است که در حال حاضر اختصاص سهميه بر اساس ماه و چندبار در ماه انجام مي گيرد و خود رانندگان بايد مصرف سوخت خود را مديريت کنند و اين مسووليت را به رانندگان واگذار کرديم.

منتظر نصب GPS از مهر سال آينده باشيد
وي در رابطه با تعيين سقف شارژ سوخت گفت: تا به صورت کامل سازماندهي صورت نگرفته مجبوريم براي شارژ کارت ها سقف تعيين کنيم اما با گذشت زمان که طرح پيمايش جا بيفتد و شکل بگيرد و خودروها ساماندهي شوند به اين سمت مي رويم که هر خودرويي بر اساس عملکردي که دارد سوخت دريافت کند و قطعا خودرويي که حرکت ندارد سوخت هم نياز ندارد.
اين مقام مسوول با بيان اينکه قرار بر اين است که از مهرماه 95 با کمک دستگاه هايي که بر روي خودروها نصب مي شود ميزان عملکرد آنها بررسي شود، اظهارکرد: تا آن زمان بر اساس بارنامه و عملکردهاي اعلامي از سوي پايانه و شهرداري اين کار صورت مي گيرد.
وي در رابطه با ارزيابي اين طرح گفت: توانايي اين طرح زماني مشخص مي شود که عملکرد واقعي خودروها به درستي شناسايي و اعلام شود که با نصب دستگاه ها اين امر تحقق پيدا مي کند. بنابراين در حال حاضر چون نمي دانيم هر خودرو چقدر سوخت مصرف مي کنند براي آنها سقف تعيين کرديم. در نظر داريم به سمت توزيع عادلانه نفت گاز حرکت کرده و اينگونه از ميزان سوءاستفاده و قاچاق بکاهيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن