تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809930005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنگري استانداردهاي قير امولسيون توسط شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۹ب.ظ)
بازنگري استانداردهاي قير امولسيون توسط شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت موج - کارشناس ارشد سوخت‌هاي جايگزين ديزلي در شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت از بازنگري استانداردهاي قير امولسيون و تکميل و تدوين دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي استفاده از آن به جاي قير محلول از سوي اين شرکت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، فاطمه صادقي، کارشناس ارشد سوخت‌هاي جايگزين ديزلي در شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت، با اشاره به اين که شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت در کارگروه توسعه حمل‌ونقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، موظف است با همکاري وزارت راه و ترابري برنامه محدوديت استفاده از قير محلول را در آسفالت راه‌هاي روستايي و استفاده از قير امولسيون به‌عنوان جايگزين قير محلول تهيه کند، يادآور شد: به اين منظور، طرح «بازنگري استانداردهاي قير امولسيون و تکميل و تدوين دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي استفاده از آن به جاي قير محلول» در مديريت بهينه‌سازي انرژي در بخش حمل‌ونقل اجرا شد.
به گفته وي، همسو با اجراي اين پروژه، ضمن تشکيل کارگروهي از نمايندگان سازمان‌هاي مرتبط با اين موضوع شامل وزارت راه و شهرسازي، مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي، شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، شرکت نفت پاسارگاد، شرکت نفت جي، پژوهشگاه صنعت نفت، سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور و... و مديريت بهينه‌سازي انرژي در بخش حمل‌ونقل، با برگزاري جلسات متعددي، مسائل، مشکلات و موانع جايگزيني قيرهاي امولسيوني به‌جاي قيرهاي محلول مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
صادقي با اشاره به وجود ظرفيت کامل توليد قيرهاي امولسيوني در کشور با توجه به اظهارات نمايندگان شرکت‌هاي نفت پاسارگاد و جي و همچنين نبود موانع قانوني براي مصرف آن در وزارت راه و شهرداري‌ها تصريح کرد: وجود کاستي‌ها در زمينه‌هاي فرهنگ صحيح ساخت و مصرف امولسيون اعم از دانش توليد و مصرف، دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي مربوطه، آموزش و بررسي مشکلات و موانع اجرايي و کاربردي به عنوان مشکل اصلي تشخيص داده شد.
وي با بيان اين که در اين پروژه ضمن معرفي علمي قيرهاي امولسيوني و انواع مختلف آن‌ها، استانداردها، دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي توليد، کنترل کيفيت، حمل، ذخيره‌سازي و اجراي آن‌ها با توجه به شرايط بومي کشور تهيه و تدوين شده است، گفت: استانداردهاي موجود مورد بازنگري قرار گرفت که در ادامه آن مراحل بازنگري و تدوين استانداردهاي مرتبط در کميسيون‌هاي فني استاندارد در دست اقدام قرار دارد.
به گفته کارشناس ارشد سوخت‌هاي جايگزين ديزلي، از ديگر نتايج مهم اين پروژه، بررسي وضع فعلي توليد قير امولسيون در کشور، تدوين مشخصات فني و دانش ساخت انواع امولسيون‌ها براي کاربردهاي مختلف در راه‌سازي و پيشنهاد تدوين استانداردهاي جديد مورد نياز است.
صادقي با اشاره به اثرات زيست‌محيطي بسيار نامطلوب ناشي از تبخير حلال و مصرف بي‌رويه حلال‌هاي ارزشمند ميان تقطير مانند نفت سفيد گفت: استفاده از قيرهاي محلول در سطح جهان به شدت محدود شده و بيش از ۸۰ سال است که کشورهاي پيشرفته به دنبال جايگزين کردن قيرهاي محلول با قيرهاي امولسيوني هستند که نتيجه اين تلاش‌ها کاهش تدريجي استفاده از قير محلول بوده است.
وي با بيان اين که امروزه در بيشتر کشورهاي پيشرفته از قيرهاي امولسيوني به جاي قيرهاي محلول استفاده مي‌شود، افزود: استفاده از قيرهاي امولسيوني داراي مزاياي فراواني از جنبه‌هاي مختلف از جمله استفاده نکردن از حلال‌هاي نفتي، نبود نياز به گرمايش، صرفه‌جويي در مصرف سوخت و انرژي، عدم آتش‌گيري و عدم آلودگي محيط زيست است.
کارشناس ارشد سوخت‌هاي جايگزين ديزلي با اشاره به نبود دانش کافي در مورد قيرهاي امولسيوني در کشور اظهار کرد: نبود آيين‌نامه‌ها، دستور عمل‌ها و استانداردهاي مربوط به توليد، کنترل کيفيت، حمل، نگهداري و اجرا نيز استفاده از اين ماده را تحت‌الشعاع قرار داده و با مشکل مواجه ساخته است.
صادقي به مصرف قابل توجه قيرهاي محلول يا cutback در عمليات راه‌سازي در کشور اشاره و تصريح کرد: اين قيرها حاوي حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد وزني نفت سفيد به عنوان حلال هستند که پس از مصرف قير، تبخير مي‌شود.
به گفته وي، استفاده از فرآورده‌هاي نفتي به عنوان حلال در تهيه قيرهاي محلول، علاوه بر مشکلات و خطرات در حمل‌ونقل و مصرف، از نظر زيست محيطي نيز مشکلات فراواني را ايجاد مي‌کند.
صادقي با اشاره به اين که استفاده از قير امولسيون به جاي قير محلول، روشي براي صرفه‌جويي در مصرف فرآورده‌هاي نفتي نظير نفت سفيد و کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي است، گفت: در همه مواردي که قيرهاي محلول به کار گرفته مي‌شوند مي‌توان از امولسيون‌هاي قيري استفاده کرد همچنين امکان به‌کارگيري امولسيون‌ها در بسياري از کاربردهاي ديگر فني اعم از تعميرات، لکه‌گيري، مالچ پاشي و ... نيز وجود دارد.
کارشناس ارشد سوخت‌هاي جايگزين ديزلي به لزوم ايجاد تعداد زيادي واحد توليد امولسيون قيري در سطح کشور و به‌کارگيري محصولات توليدي در صنعت راه‌سازي اشاره کرد و افزود: پس از ايجاد اين واحدها، مي‌توان دستور عمل‌ها و استانداردهاي لازم را تهيه کرد ولي متأسفانه در حال حاضر به دليل وجود اين نقص‌ها، اين فناوري در کشور عموميت نيافته و هنوز از قيرهاي محلول استفاده مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن