تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820745871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برآورد ۸ ميليارد دلار براي احداث و تکميل شهر فرودگاهي امام خميني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۴ (۹:۴۹ق.ظ)
برآورد ۸ ميليارد دلار براي احداث و تکميل شهر فرودگاهي امام خميني موج - رئيس شوراي هماهنگي و سياست‌گذاري تأمين مالي خارجي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که براي احداث و تکميل شهر فرودگاهي امام خميني ۸ ميليارد دلار برآورد شده است، گفت: براي ساخت ترمينال «ايران شهر» ۱.۲ ميليارد دلار سرمايه با دوره ۶ ساله بازگشت سرمايه پيش‌بيني شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اصغر فخريه کاشان، مشاور وزير و رئيس شوراي هماهنگي و سياست‌گذاري تأمين مالي خارجي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي، در پنل تخصصي شرکت شهر فرودگاهي امام خميني با بيان اين که کل سرمايه پيش‌بيني شده براي احداث و تکميل شهر فرودگاهي امام خميني ۸ ميليارد دلار برآورد شده است، گفت: احداث ترمينال «ايران شهر» در فرودگاه بين‌المللي امام خميني بخشي از فاز دوم توسعه شهر فرودگاهي است که به دليل حجم مسافراني که در حال حاضر در ترمينال فعلي اين فرودگاه وجود دارد احداث اين ترمينال را ضروري مي‌سازد.
وي با بيان اين که در حال حاضر سالانه حدود ۶ ميليون مسافر از فرودگاه بين‌المللي امام خميني جابجا مي‌شوند، ادامه داد: ترمينال «ايران شهر» که بخشي از پروژه‌هاي تعريف‌ شده در مجموعه شهر فرودگاهي امام خميني است با ظرفيت بيش از ۲۰ ميليون مسافر در سال طراحي شده است که به روش‌هاي سرمايه‌گذاري BOT (ساخت-بهره‌برداري-انتقال) يا BLT (ساخت-اجاره-واگذاري) ساخته مي‌شوند.
مشاور وزير و رئيس شوراي هماهنگي و سياست‌گذاري تأمين مالي خارجي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که تاکنون سه پروژه مطالعاتي براي ساخت ترمينال «ايران شهر» انجام شده است، گفت: براي ساخت اين ترمينال ۱.۲ ميليارد دلار سرمايه با دوره ۶ ساله بازگشت سرمايه پيش‌بيني شده است.
فخريه کاشان مساحت اختصاص يافته براي ساخت ترمينال «ايران شهر» را ۳۰۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: در مجموعه شهر فرودگاهي امام خميني ۴ ايستگاه مترو در نظر گرفته شده است که يک ايستگاه براي ترمينال «ايران شهر» و سه ايستگاه ديگر در ساير نقاط فرودگاه احداث مي‌شوند.
وي با تاکيد بر اين که احداث ترمينال «ايران شهر» در فرودگاه امام يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي است، ادامه داد: اين پروژه هم به صورت BOT و هم به صورت BLT قابل اجرا است. در صورتي که سرمايه‌گذاران تمايل نداشته باشند ريسک عمليات را بپذيرند مي‌توانند ترمينال سلام را به صورت BLT اجرا کند. در اين صورت پروژه بعد از پايان به دولت اجاره داده مي‌شود و سرمايه‌گذار در چند قسط سرمايه خود را دريافت مي‌کند، بنابراين دو روش سرمايه‌گذاري مذکور براي ساخت ترمينال سلام بنا به پيشنهاد سرمايه‌گذار قابل بررسي است.
فخريه کاشان درباره تسهيلات در نظر گرفته شده براي سرمايه‌گذاران ساخت ترمينال سلام گفت: بر اساس قانون جديد ماليات‌هاي مستقيم که از سال ۱۳۹۵ شمسي اجرا مي‌شود سرمايه‌گذاران تا زمان بازگشت سرمايه معاف هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن