تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815604649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور3میلیون دانش آموز در مسابقات درسهایی از قرآن/14مهر دور جدید مسابقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی: حضور3میلیون دانش آموز در مسابقات درسهایی از قرآن/14مهر دور جدید مسابقه خبرگزاری پانا: مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: در حال حاضر بالای 3 میلیون دانش آموز به صورت داوطلبانه درمسابقات درس هایی از قرآن شرکت می کنند.
۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر ساعت 14:42

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی نژاد در نشست خبری بیست وچهارمین دوره مسابقات برنامه تلوزیونی درس هایی از قرآن گفت:در ابتدا لازم می دانم بابت فاجعه عظیم منا که به خاطر بی کفایتی و بی تدبیری مسئولان آل سعود به وجود آمد را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و امت شریف ایران تسلیت عرض کنم.  
وی افزود: به عنوان جامعه قرآنی از دولت و مسئولان می خواهم در جهت فرمان رهبری و احقاق حق جان باختگان و مصدومان این حادثه ، کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و در آینده به فضل الهی اداره حرمین شریفین به دست دولتهای اسلامی بیفتد.
 
مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: این موسسه از سال 72 توسط برخی فرهنگیان حوزه قرآن و علاقمند در این زمینه شروع به کار کرد و سابقه ای 23 ساله دارد و مسئول اجرای مسابقات درس هایی از قرآن است.
 
وی افزود: این موسسه زیرنظرحجت الاسلام قرائتی فعالیت می کند و هدفش آشنا کردن امت ایران با قرآن و فعالیتهای قرآنی است.این مسابقه برای آن است که مردم، دانش آموزان و اولیا آنها با فرهنگ قرآنی آشنا شوند.
 
موحدی نژاد با اشاره به حضور اختیاری افراد در فعالیت های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت:  حضور افراد و دانش آموزان و فرهنگیان در برنامه های این موسسه به صورت افتخاری است و در حال حاضر بالای 3 میلیون دانش آموز به صورت اختیاری در فعالیت های این موسسه به ویژه مسابقات درس هایی از قرآن شرکت می کنند.
 
وی با تاکید بر محوریت دانش آموزان در مسابقات درس هایی از قرآن اذعان داشت : بستر محور اصلی ما در مسابقات آموزش و پرورش و در مقاطع راهنمایی و دبیرستان است که این فعالیت ها به کمک مسئولین آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان انجام می گیرد.
 
مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در رابطه با زمان و چگونگی اجرای مسابقات درس هایی از قرآن گفت: با توجه به اینکه بستر اصلی آموزش و پرورش است و دانش آموزان را در مدرسه در اختیار داریم مسابقه درس هایی از قرآن از اواسط مهر شروع به تبلیغ می شود به این صورت که در هر منطقه یک مروج و در هر استان و در هر شهرستان نیز یک مروج خواهیم داشت و در هر مدرسه یک مجری برای ایجاد ارتباط دانش آموزان با برنامه درس هایی از قرآن وجود دارد.
 
وی گفت: پاسخنامه ها به صورت سوال تستی در طی 20 هفته در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که در هر هفته امتیاز دانش آموز ثبت و بعد از آن دانش آموزی که بالاترین امتیاز را به دست آورده به منطقه معرفی می شود. سپس به دانش آموزانی که به منطقه راه پیدا کرده اند.
 
موحدی نژاد ادامه داد:متن برنامه درس هایی از قرآن همین 20 هفته به صورت کتاب در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و حدود 20 روز وقت دارند که کتاب را مطالعه کنند و در یک امتحان سراسری طی یک ساعت که در سراسر ایران برگزار می شود شرکت کنند و دانش آموزانی که بالاترین امتیاز را از بین 700 منطقه آموزش و پرورش کسب کرده اند جایزه داده می شود.
 
وی در رابطه با تعداد افراد شرکت کننده در مسابقات درس هایی از قرآن و برندگان این مسابقه اظهار داشت: از 3 میلیون دانش آموزی که معمولا در مسابقه درس هایی از قرآن شرکت می کنند حدود 100 هزار نفر به منطقه راه پیدا می کنند و تقریباً 12 هزار نفر بالاترین امتیاز را به دست می آورند که از بین این ها نیز 3 هزار نفر گزینش می شوند و از بین انها به قید قرعه دانش آموزانی انتخاب و جایزه برتر به آنها داده می شود.
 
مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی با اشاره به فعالیت بیش از 30هزار مروج در بخش مسابقه درسهایی از قرآن گفت: جوایز این موسسه سفر به عتبات عالیات، کارت هدیه، سفر به مشهد، سکه طلا ، رایانه و غیره است.
 
وی در رابطه با منبع تامین مخارج موسسه ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: متاسفانه ما از طرف دولت بودجه جاری نداریم و بودجه ما توسط خیرین و تعامل با سازمان ها و نهادها تأمین می شود.
 
موحدی نژاد با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات درسهایی از قرآن سال گذشته در 14 مهر گفت: این برنامه در حرم شاه عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد و همان روز ضمن تقدیر از نفرات برتر مسابقات در سال قبل ، مراسم افتتاحیه مسابقات در سال جدید هم برگزار می شود.
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن