تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هند ٧٠٠ میلیون دلار دیگر از بدهی نفتی خود به تهران را تسویه می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ظرف ١٠ روز آینده هند ٧٠٠ میلیون دلار دیگر از بدهی نفتی خود به تهران را تسویه می کند خبرگزاری پانا: منابع هندی اعلام کردند که هند دومین قسط ٧٠٠ میلیون دلاری از بدهی های نفتی خود به تهران را تا ٢٠ مهرماه پرداخت خواهد کرد.
۱۳۹۴ جمعه ۱۰ مهر ساعت 14:34

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ایران در ماه اوت از هند خواسته بود یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار از بدهی نفتی خود را در دو قسط مساوی پرداخت کند که نخستین قسط ٧٠٠ میلیون دلاری چهارشنبه گذشته پرداخت شد.
دهلی نو، دومین مشتری نفتی بزرگ ایران پس از چین به شمار می رود، با این وجود، هند تحت فشار تحریم ها، مقدار خرید نفت خام خود از ایران را کاهش داد.
پالایشگاه های هند تا پایان ماه اوت حدود شش میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار بدهی به ایران داشتند. تشدید تحریم های ایران در اوایل سال ٢٠١٢ سبب نصف شدن صادرات ودرآمدهای نفتی تهران شد. انتظار می رود این تحریم ها در سال آینده میلادی و در راستای توافق هسته ای جامع به طور کامل لغو شوند.
درنخستین قسط بدهی نفتی پالایشگاه های هندی، اساراویل حدود ٣٣٥ میلیون دلار، مانگلور ٣٠٠ میلیون دلار، شرکت نفت هند ٦٢ میلیون دلار و شرکت هندوستان پترولیوم سه میلیون دلار به ایران پرداخت کردند.
پالایشگاه های هندی ٤٥ درصد بدهی نفتی خود به ایران را از سال ٢٠١٢ به روپیه به حساب ایران در بانک یو.سی.او این کشور واریز کرده اند. تهران از این پول که هم اکنون بیش از ١٧٠ میلیارد روپیه (دو میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار) است، برای واردات کالاهای تحریم نشده از دهلی نو استفاده می کند.
پالایشگاههای هندی پس از بسته شدن کانال پرداخت پول از طریق بانک خلق ترکیه در سال ٢٠١٣ تحت فشار تحریم ها نتوانستند باقیمانده بدهی خود به ایران را بپردازند.
با این حال پرداخت بخشی از بدهی واردکنندگان هندی نفت ایران از اوایل سال ٢٠١٤ در پی امضای توافق هسته ای ژنو امکانپذیر شد و حدود سه میلیارد دلار بدهی نفتی را در شش نوبت و از طریق یک کانال پرداخت محدود پرداخت کردند.
ایران هم اکنون هفتمین تامین کننده بزرگ نفت هند به شمار می آید، در حالی که پیش از تشدید تحریم ها جایگاه دوم را در اختیار داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن