تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799283570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج پتروشيمي ها از بورس کالا در دولت مطرح نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۵ب.ظ)
سخنگوي دولت: خروج پتروشيمي ها از بورس کالا در دولت مطرح نيست موج-سخنگوي دولت درباره درخواست وزير صنعت براي خروج پتروشيمي از بورس به خبرنگاران گفت: اين مساله در دولت مطرح نشده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اين گفته سخنگوي دولت حاکي از آن است که به رغم نامه وزير صنعت به معاون اول رئيس جمهور در خصوص خروج پتروشيمي ها از بورس، اين موضوع در دولت مطرح نشده است. هرچند نبايد فراموش کرد که اواسط ارديبهشت سال گذشته نيز که يکي از سايت هاي معتبر خبري از دستور فوري وزير صنعت براي خروج معاملات پتروشيمي از بورس کالا خبر داد، اين موضوع خيلي سريع از سوي محمدباقر نوبخت تکذيب شد.
سخنگوي دولت آن زمان اعلام کرد که شايعه خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا واقعيت ندارد. اين اظهار نظر کافي بود تا محمدرضا نعمت زاده نيز با وجود علني شدن دستور وي، از موضع خود عقب نشيني کند. به اين ترتيب وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شايعات مطرح شده مبني بر خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا صحت ندارد و اين مطالب نادرست است. محمدرضا نعمت زاده افزود: روند عرضه محصولات توليدي پتروشيمي ها در بورس کالا ادامه خواهد يافت و موضوع يا تصميمي در اين زمينه مطرح نبوده است.
با همه اين تفاسير، سناريوي سال گذشته در شرايطي تکرار مي شود که عدم اعلام موضع شفاف دولت در اين زمينه باعث نگراني خيل عظيمي از دست اندرکاران بازار پتروشيمي کشور از جمله صنايع پايين دستي شده است. هر چند مسوولان اين صنايع نيز دست روي دست نگذاشته و طي نامه اي به رئيس جمهوري خواستار استمرار عرضه محصولات پتروشيمي در بازار شفاف و قابل رصد بورس کالا شده اند. ليکن چنان که به نظر مي رسد به رغم همه مخالفت ها، همچنان وزارت صنعت به جاي آنکه در دوران گشايش اقتصادي و لغو تحريم ها به فکر برطرف کردن مشکلات اصلي صنايع و واحدهاي توليدي و همچنين برنامه ريزي، هدايت و حمايت از توسعه و جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي براي توسعه صنعت، معدن و تجارت باشد، به دنبال خروج صنعتي از بورس است که صنايع پايين دستي به شفافيت معاملات آن و واقعي بودن دادوستد ها نياز مبرم دارند. در اين بين کارشناسان براين باورند که با توجه به تحويل ماموريت هاي ويژه به بورس کالاي ايران در مصوبات مهم هيات دولت طي ماه هاي اخير از جمله بسته خروج از رکود و اقتصاد مقاومتي، به طور حتم نظر بدنه دولت، همان نظر سخنگوي دولت خواهد بود.
در اين جا شايد خالي از لطف نباشد که سخنان حسن روحاني، رئيس جمهوري کشورمان که در روز هفتم شهريور سال جاري به مناسبت رسيدن کار دولت يازدهم به نيمه راه را مرور کنيم روحاني با تاکيد بر شفافيت فعاليت هاي اقتصادي در کشور گفت: «لازم است که اطلاعات فعاليت هاي اقتصادي به طور کامل روي سايت ها قرار گيرد و همه مردم از آن آگاه باشند که خود اين کار يکي از راه هاي مبارزه با فساد خواهد بود.» روحاني با اشاره به اينکه صحبت کردن از قانون و قانون مداري براي برخي تلخ به نظر مي رسد، اظهار داشت: «نمي دانم چرا وقتي از قانون صحبت مي کنيم برخي ناراحت مي شوند و به مذاقشان خوش نمي آيد که از قانونگرايي صحبت شود.قانون را بايد براي همه يکسان اجرا کرد اما اين گروه وقتي از قانون صحبت مي‌شود، مي گويند حاشيه سازي نکنيد، با اين حساب وقتي صحبت از قانونگرايي، حاشيه سازي اصرار بر بي قانوني يک رکن کابينه دولت باشد حتما بايد متن را انحصار و رانت خواري در نظر گرفت.»
براساس اين گزارش، نکته جالبي که در خصوص گفته هاي رئيس جمهوري وجود داشت، اعلام خصوصياتي به عنوان بازاري براي جلوگيري از رانت و عدم شفافيت است که اين فاکتورها به خوبي در فعاليت هاي بورس کالاي ايران نمود پيدا مي کند. فعالان بازار سرمايه و صنايع مختلف به خوبي مي دانند که از معدود بازارهايي که کليه اطلاعات آن به صورت لحظه اي و آنلاين در اختيار همه مردم قرار دارد، بازار سرمايه است. پس چه طور مي شود که برخي افراد حتي در داخل بدنه دولت سعي در دور زدن مصوبات دولت دارند آن هم در شرايطي که رئيس دولت خصوصيت آن بازار را نمونه بارز شفافيت و جلوگيري از رانت مي داند!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن