تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815615825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه اعتراضي جنتي خطاب به وزير حج عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۸ب.ظ)
نامه اعتراضي جنتي خطاب به وزير حج عربستان موج- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارسال نامه اعتراضي و شديد اللحني خطاب به وزير حج عربستان نسبت به فجايع پيش آمده در منا و نحوه رسيدگي به مجروحان اعتراض کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، در پي احضار احمد المولد، کاردار عربستان،حسين نوش آبادي معاون حقوقي، مجلس و امور استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نامه اعتراضي و شديد اللحن علي جنتي خطاب به وزير حج عربستان را نسبت به حوادث پيش آمده در منا، نحوه رسيدگي به مجروحان و اهمال کاري در انتقال پيکرهاي حجاج جانباخته به کشورمان به وي تسليم کرد.
در اين نامه جنتي ضمن تاکيد بر مسووليت وزارت ارشاد در امور حج جمهوري اسلامي ايران، مراتب اعتراض شديد را نسبت به عدم صدور رواديد براي هيات ويژه دولت جمهوري اسلامي ايران، سرکشي و رسيدگي به امور حجاج جان باخته و مصدومان اين حادثه اعلام و بر رسيدگي هرچه سريع تر در اين زمينه تاکيد شده است.
در نامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، عملکرد دولت عربستان در موضوع حج در قبال جمهوري اسلامي ايران خلاف عرف ديپلماتيک و بين الملل عنوان شده است.
سهل انگاري دولت عربستان در حادثه منا، رسيدگي به حجاج مجروح و مصدوم، کوتاهي در فرايند کلي امداد رساني و انتقال به موقع پيکرهاي زائرين جانباخته از ديگر موضوعات مورد اعتراض وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين نامه بوده است.
همچنين به صراحت تاکيد شده است جمهوري اسلامي ايران پيگير حوادث پيش آمده در سرزمين منا تا حصول نتيجه قطعي از مراجع بين المللي ذي‌ربط خواهد بود.
امسال 64 هزار نفر زائر ايراني براي انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند که از اين تعداد 464 تن از حجاج ايراني در فاجعهٔ منا جان خود را از دست دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن