تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815479710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت خودرو ما قديمي است/ خودروهاي چيني هيچ کدام استاندارد نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۵ب.ظ)
مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي ايران خودرو در گفتگو با موج؛ صنعت خودرو ما قديمي است/ خودروهاي چيني هيچ کدام استاندارد نيستند موج - کيوان وزيري در گفتگو با خبرگزاري موج گفت: صنعت خودرو ما قديمي است. وقتي که ما ارتباطي با صنعت خودرو سازي جهاني نداريم و در پلتفرم هاي قديمي هستيم قطعا نتيجه در هرسنجشي با رقباي خارجي مطمئنا سطح کيفيتمان نيز با توجه به سنجش کيفيت اروپايي و امريکايي پايين تر است.
مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي ايران خودرو در ادامه افزود: اصلي ترين مشکل در پاسخ به کيفيت خودرو هاي توليدي نداشتن پلتفرم جديد در صنعت خودرو داخلي است.
وي مقايسه توليد خودرو در ايران با رقباي خارجي اين صنعت را نادرست دانست و گفت: اينکه بياييم توليد داخلي مان را با همتاهاي خارجي آن مقايسه کنيم کاملا غلط است چرا که اين مقايسه در شرايط مساوي نيست. ما با توجه به پلتفرم نسبتا قديمي که داريم نسبت به پلتفرم هاي شرکت هايي مانند بنز و مانند آن عقب هستيم.
وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار موج مبني بر اينکه چرا ما نتوانستيم به سمت پلتفرم هاي جديد و بروز برويم؟، گفت: پاسخي که بايد به اين سوال بدهم مربوط به پلتفرم ها و تغيير آنها است که با توجه به تحريم هاي سنگين صنعتي که کشورمان با آن مواجه شد هيچ کشوري حاضر به فروش و در اختيار گذاشتن آنها به ما نداشتند. تهيه نکردن پلتفرم هاي جديد براي صنعت خودرو کاملا موضوعي سياسي است و نمي توان از تحريم هاي محکم اقتصادي در اين موضوع چشم پوشيد.
وي خاطر نشان کرد: شما موتور بنر و بي ام دبليو را که متشکل از هزاران قطعا است در نظر بگيريد. مطمئنا ساخت تمام قطعات و توليد آنها به عهده يک مجموعه نيست و قطعات در تعامل و ارتباط با کشورها و توليد کنندگان ديگر تهيه مي شوند که ما به دليل بسته بودن درهاي اقتصادي مان قادر به اين گونه ارتباطات نبوده ايم.
وزيري افزود: وقتي که ما ارتباطي با صنعت خودرو سازي جهاني نداريم و در پلتفرم هاي قديمي هستيم قطعا نتيجه در هرسنجشي با رقباي خارجي مطمئنا سطح کيفيتمان نيز با توجه به سنجش کيفيت اروپايي و امريکايي پايين تر است.
مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي ايران خودرو تاکيد کرد: تا زماني که طراحي پلتفرم جديد در صنعت خودروسازي کشورمان همچنين (FULL SERVICE SOFTLAYER) صورت نگيرد مطمئنا وضعيت توليداتمان به همين منوال باقي خواهد ماند.
وزيري به خبرنگار موج از ايرادات و معايب خودروهاي چيني گفت و افزود: به صراحت و صداقت عرض مي کنم خودروهاي چيني استاندارد نيستند و هيچکدام داراي پلتفرم جديد و بروز و متعلق به خودشان هم نيستند. پلتفرم جديد هم يعني گذرندان شاخصه هاي استاندارد روز اروپايي و آمريکايي که هيچ کدامشان شامل آن نمي باشند. تمام خودروهاي چيني که وارد کشورمان مي شود ASIAN STAR مي گيرند يعني در سطح آسيايي هستند.
وي در ادامه افزود: هيچ خودروي چيني در دنيا صادر نمي شود و دليل اين امر هم همين نداشتن پلتفرم جديد است و داراي استاندارد هاي روز اروپايي و امريکايي نيستند. از همين رو خودرو چيني را ما نمي توانيم ملاک قرار دهيم. خودروسازان چيني به دليل اينکه پلتفرم جديد نداشتند يا رفته اند آن را خريدند يا پلتفرم را کپي کرده اند و اين يعني تفاوت زيادي با توليدات ما ندارند.
مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي ايران خودرو گفت: بايد پرسيد آيا يک خودرو تنها فروشش کفايت مي کند يا ظاهرش کفايت مي کند؟ در پاسخ هم بايد گفت به هيچ وجه اينطور نيست و در کنار توجه به ظواهر و فروش بايد به خدمات پس از فروش خودرو هم توجه داشت. تمام خودرو هاي چيني که به کشورمان وارد مي شوند از لحاظ خدمات پس از فروش بسيار ضعيف و هزينه و همچنين زمان بر است. از لحاظ قيمت نيز به هيچ عنوان ارزش ندارد.
وي تحريم صنعت خودرو را تحريمي بيش از حد ايران خودرو دانست و به خبرنگار موج گفت: تحريم هايي که بر عليه کشورمان صورت گرفت صرفا شامل نفروختن پلتفرم هاي جديد به ما نبود بلکه تمامي کساني که به هر نحوري در صنعت توليد خودرو مشغول هستند را نيز در بر مي گرفت و اين روند از قطعات گرفته تا لوازم تعميرات و همه ي زواياي ديگر اين صنعت را تحت فشار قرار داده بود. به صراحت عرض مي کنم که ما نمي توانستيم چيزي از بيرون بخريم و رسما تحت فشار قرار گرفته بوديم.
وزيري بار ديگر به خودروهاي وارداتي چيني اشاره کرد و به خبرنگار موج گفت: کشور چين در بحث تحريم هايي که در فروش پلتفرم هاي جديد براي ما پيش آمده بود استفاده کرد و خودروهاي خودش را به ايران فروخت و در ميان تنها او بود که سودي حاصل کرد. خودروهايي که در هيچ کشور دنيا صادر نمي شدند حالا به ايران وارد مي شدند. اين خودرو ها از لحاظ کيفيت بعد از دو الي سه سال بايد سنجيده شوند و معايبشان بيرون بزند.
مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي ايران خودرو گفت: ما داراي صنعت قديمي توليد خودرو هستيم. بايد انديشيد چه را ه برون رفتي از اين حال امروزمان داريم. دوگام بايد در اين راستا صورت گيرد گام اول اينکه مراکز تحقيقاتي در موضوع خودروسازي در هر بخش بايد بصورت جدي و با دورانديشي رسيدن به خودروهاي جديد با پلتفرم بروز جدي گرفته شود.
وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار موج که بعد از رفع تحريم ها چه برنامه اي داريد گفت: مسلما بعد از رفع تحريم ها و با تحقق بازي برد-برد توافقات هسته اي در دوسال آينده که شاهد واردات خودروهاي جديد خواهيم بود بايد در توليداتمان بتوانيم با آنها رقابت کنيم و عقب نمانيم. زماني در اين رقابت خواهيم برد که طراحي پلتفرم متعلق به خودمان باشد.
وي در توضيح خبر هاشم يکه زارع، مديرعامل شرکت ايران خودرو که اعلام کرده بود«کيفيت توليدات ايران خودرو 20 درصد افزايش داشته است»، گفت: افزايش 20 درصدي کيفيت خودروهاي توليدي ايران خودرو در سبد محصولات ما است. کيفيت براي ما دوبعد دارد يک بعد آن خارج از ايران خودرو است و يک بعد آن در داخل ايران خودرو است. بعد بيرون کيفيت يعني رضايت مشتريان، بعد درون ايران خودرو يعني تمام فرايندهاي مهندسي را مجددا مورد ارزيابي قرار دادن براي رسيدن به رضايت مشتري بيشتر. در رابطه با بالا رفتن بيست درصدي ايران خودرو بايد عرض کنم اولين حرکتي که در بالا رفتن کيفيت محصولات در حال تحقق است فرايند بهبود الکترونيک خودرو (که شامل EMS,ECU مي شود) بوده است. ما ظرف چند ماه اينده شاهد ظهور اثرات اين تغييرات خواهيم بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن