تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799076907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعودی‌ها در مسیر زوال |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سعودی‌ها در مسیر زوال
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با ورود روسیه به سوریه معادله به شکل دیگری تغییر می‌کند طوری که امروز از دیدگاه آمریکا بشار اسد بخشی از راه‌حل سوریه است و این یعنی تحمیل اراده به دشمنان.
کد خبر: ۵۳۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ - 29 September 2015


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با ورود روسیه به سوریه معادله به شکل دیگری تغییر می‌کند طوری که امروز از دیدگاه آمریکا بشار اسد بخشی از راه‌حل سوریه است و این یعنی تحمیل اراده به دشمنان.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در اولین همایش نخبگان بسیجی در عرصه بین‌الملل با اشاره به فاجعه منا گفت: رژیم‌های حقیر و کوچک قادر به حل مسائل بزرگ نیستند. رژیم عربستان مفاهیم جاهلیت مدرن را با ابزارها و تکنیکی‌های نو آمیخته و چهره بزک کرده‌ای از یک نظام سیاسی را ارائه می‌دهد در حالی که در اعماق جاهلیت است.

وی گفت: رژیم عربستان بی استعداد و فاقد ظرفیت سیاسی برای مدیریت بحران‌ها است اما از طرفی یک روحیه استکباری و بلندپروازانه دارد که به یمن حمله می‌کند و ملت بی‌دفاع و فقیر و در عین حال عرب و مسلمان را وارد آسیب جدی قرار می‌دهد و آن‌ها را شب و روز به خاک و خون می‌کشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: از سوی دیگر ملتی مثل سوریه را با حمایت اقتصادی و اعتباری تروریست‌های تکفیری در شهرهای اروپا آواره می‌کنند و یا اجازه برقراری امنیت در عراق را نمی‌دهد اما در همین حال در مورد واقعه عظیمی مثل حج اینچنین نمایش نفرت انگیز، ضعیف و خوار کننده‌ای که رسوایی آن عالم گیر می‌شود را از خود به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ نرم و نبرد اعتقادی و فرهنگی با دشمنانش در مقیاسی جهانی درگیر است، گفت: چهره نبردهای مدرن با گذشته تغییر کرده است. مرزهای جغرافیایی فرو ریخته و ما در دنیایی مجازی با تصاویری واقعی زندگی می‌کنیم. دشمنان ما مجبور شدند از درگیری ما در فضای راهبردی به درگیری در سطوح عملیاتی تنزل موقعیت دهند. آمریکا در مقطعی خود را در معرض مستقیم با ما قرار نمی‌داد و برای عملیات نظامی علیه ایران از رژیم صدام حسین استفاده کرد اما حالا راهبردهای غیرمستقیم را در دستورکار قرار داده است. انقلاب اسلامی ما دشمن را مجبور کرده است از پناهگاه‌های استراتژیک خود خارج شود و این نه تنها برای ما یک تهدید نیست بلکه بیشتر برای ما فرصت ساز شده است.

سلامی ادامه داد: آمریکا در یک جدال بزرگ وارد شده است و بعد از انقلاب اسلامی اولویت اصلی‌اش در سیاست خارجی‌اش را در غرب آسیا و جهان اسلام قرار داده است. تاکنون شکست‌های بزرگی متحمل شده است. تقریبا تمامی جنگ‌های 35 سال گذشته که در مقیاس ابرقدرت‌ها و قدرت‌های منطقه‌ای اتفاق افتاده عموما در جهان اسلام بوده است و یک سوی این جنگ‌ها، آمریکا و اروپا بوده‌اند. آن‌ها در مهار انقلاب اسلامی و محدود سازی نظام در درون مرزهای جغرافیایی کاملا شکست خورده‌اند، در مدیریت بحران منطقه در عراق و افغانستان ناکام بوده‌اند و این تنها بخشی از فهرست شکست‌های آنها است. با همه اینها از حرکت منصرف نشدند و همچنان تلاش دارند تا به اهداف خود علیه ایران برسند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: قدرت بزرگی که قادر نیست از ارکان قدرت نظامی اقتصادی و فرهنگی خود برای تولید منفعت و تحول سیاسی استفاده کند دچار پدیده افزایش نرخ افت سیاسی شده است.

سلامی ادامه داد: امروز ملت‌های مسلمان آگاه‌تر شده‌اند و واقعیت‌های نهفته در درون نظام جهانی آمریکا را شناخته‌اند و این سرمایه مهمی است برای حرکت جهان اسلام در آینده که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز هیچ ارتشی در قلب منطقه بعد از ایران به اندازه حزب الله تعیین کننده معادلات بین‌المللی نیست و ارتش آمریکا قادر به یک حرکت میدانی موفق در منطقه نمی‌باشد. با ورود روسیه به سوریه معادله به شکل دیگری قابل تغییر شده است. امروز بشاراسد از دیدگاه آمریکا بخش مهمی از راه حل این موضوع است و این یعنی تحمیل اراده به دشمن. عربستان هم به تدریج در مسیر کندشدن سیاست‌ها و اقتصادش حرکت می‌کند. آن‌ها هم فرو خواهند ریخت و این زمان زیادی طول نخواهد کشید.

وی گفت: فاجعه منا یک نقطه اوج بود که بعد از آن سعودی در یک فرسایش و تحلیل و زوال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71049
برچسب : سپاه پاسداران ، سپاه ، فاجعه منا
1438763785988_600x60 isna.gif
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:

    لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
    «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
    ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
    نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نام و نام خانوادگی*         
ایمیل         
متن نظر*         
    
● تعداد‌ نظرات (0)














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن