محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853282558
پروژه «نفوذ فرهنگی» آمریکا در ایران از چه زمانی کلید خورد؟
واضح آرشیو وب فارسی:خدمت: جالب آن جاست شاهان قاجار که دربرابر هر نیرویی که به هر طریقی بخواهد قدری از قدرت ایشان بکاهد سخت موضع می گرفتند اما نه تنها حاضر بودند به مبلغین فرهنگی که هدف نهایی ایشان ترویج سبک زندگی غربی در ایران بود، مجوز فعالیت و تاسیس مدرسه بدهند بلکه ایشان را در این هدف یاری نیز برسانندبه گزارش خدمت به نقل از دانشجو؛ در نیمه ی قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم میلادی دولت های استعمارگر انگلستان، روسیه و فرانسه و به خصوص آمریکا برای دست یابی به اهداف سیاسی و استکباری خود مبنی بر تسلط بر مناطق سوق الجیشی جهان و دسترسی به ذخایر و منابع اقتصادی مشرق زمین به ویژه ایران و هندوستان میسیونرهای داوطلب را برای سفر به این مناطق حمایت کردند. آمریکا که هنوز نتوانسته بود در عرصه سیاسی ایران به نیرویی تاثیرگذار تبدیل شود، سعی می کرد از راه های دیگر به جبران مافات پرداخته و منافع نامشروع خود را تامین کند. این کشور یکی از پیچیده ترین روش ها را برگزید؛ «نفوذ از دریچه ی فرهنگ». روشی که بسیار هوشمندانه انتخاب شده بود و برخلاف نفوذ اقتصادی و حتی سیاسی، ماندگاری بسیار طولانی تری داشت و اگر به سرانجام می رسید تا دهه ها می توانست تامین کننده ی منافع آمریکاییان در ایران باشد. آمریکا برای نفوذ و بدست گرفتن زمام امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران گام های گوناگونی را برداشت که از جمله مهمترین و کلیدی ترین این گام ها که در واقع قلب و نقطه ی مشترک کلیه ی امور محسوب می شود گام نفوذ فرهنگی از طریق حضور «میسیونرهای مذهبی» بود. در پس پرده ی این حضور و حرکت شبه فرهنگی، هدف به لرزه در آوردن ریشه ی اسلام در میان مردمانی بود که از لحاظ مذهبی معتقد به مذهب شیعه بودند. مسیونرها یا همان مبلغان مذهبی آمریکایی ابتدا در قالب هیأت های تبشیری به اعزام هیأت های مذهبی مسیونری- به ایران اقدام و اعلام می کردند که هدفشان از این اقدام، نه تبلیغ در بین ایرانیان مسلمان که تبلیغ در بین مسیحیان ایران می باشد. با این حربه توانستند موافقت دولتمردان بی خبر ایران برای حضور و تبلیغ در کشور را کسب کنند. واژه ی "میسیون" به معنای فرستادن،روانه کردن ،گسیل داشتن یا اعزام به ماموریت یک هیئت مذهبی در بین مردم یا در یک ناحیه می باشد. در واقع امر، میسیون سازمانی شامل کلیسا و موسسات نیمه محلی برای تبلیغ و ترویج دین مسیح یا انجیل، تعالیم معنوی یهود و اصلاح اخلاق یا تعمید دادن عامه ی مردم نیز به کار می رود. از جمله مشهورترین میسیونرها" هنری مارتین" بود. او در آغازین سال های اوج تمدن بورژوازی غرب در ایران، توانست به عنوان فعال ترین و نامدارترین کشیشان وابسته به استعمار غرب خودنمایی کند. او با کمک "سرجان ملکم از کارگردانان کمپانی هند شرقی" به ایران آمد و از هر فرصتی برای ضدیت با اسلام و سرگردانی فکری و عقیدتی در جوانان تازه کار و زود باور فرو گذار نبود. وی نسبت به ایرانیان مسلمان نفرتی عمیق داشت و صراحتا علیه اسلام موضع می گرفت. او این نفرت خود را در اظهاراتی این چنین به رخ می کشد:"من هنوز بر این باور هستم که سرشت انسانی در پست ترین جلوه ی خود، یک مسلمان است" در آغاز قرن نوزدهم، مسیونرها و یا مبلغان تبشیری مسیحی وارد ایران شدند. ارومیه از اولین مکان هایی بود که آنان برای تبلیغ برگزیدند. ابتدا آمریکایی ها و سپس فرانسوی ها در ارومیه مستقر شدند و بین مسیحیان ارومیه به تبلیغ پرداختند. در این میان حمایت حکومتگران ارومیه از جمله ملک قاسم میرزا- حاکم وقت ارومیه- در گسترش فعالیت آنان موثر بود. در اثر موفقیت آنان در جلب مسیحیان ارومیه، دولت های دیگر نیز به اعزام هیأت های مذهبی به ارومیه مبادرت ورزیدند که از آن جمله می توان به هیأت های روسی، انگلیسی، آلمانی و ... اشاره کرد. فعالیت آنان در این شهر تا آغاز جنگ جهانی اول با شدت تمام ادامه داشت و پس از آن بود که از دامنه فعالیت هیأت های روسی، آلمانی و انگلیسی کاسته شد. ولی هیأت های فرانسوی و آمریکایی همچنان در این سرزمین فعال بودند. همچنین در سال 1833میلادی هیأتی به ریاست "جاستین پرکینگز" به ایران اعزام شد. جاستین پرکینز، عضو میسیون پروتستان آمریکا، به ایران آمد تا برای آموزش کودکان آشوری در ارومیه مدرسه ای بنیان نهد. وی به محض ورود به ارومیه به ملاقات و دیدار با مسیحیان ارومیه به خصوص آشوریان رفت. پس از آن مصمم شد تا به تأسیس مدرسه ای در آن شهر مبادرت ورزد. او در این مسیر از حمایت انگلیسی ها برخوردار بود، ولی رقبای قدرتمندی هم داشت که به آسانی نمی توانست با آنان مقابله نماید؛ آنان رقیبان همکیش خود وی از کشورهای آلمان و فرانسه بودند. برای غلبه بر آنان یافتن حامی مستحکم و قدرتمند در بین مقامات ایرانی برای او ضروری بود. به این دلیل، به تکاپو افتاد و در نهایت موفق به جلب حمایت ملک قاسم میرزا، حاکم وقت ارومیه، شد. او پسر بیست و چهارم فتحعلی شاه و در آن تاریخ چهارده سال بود که حکومت ارومیه را در اختیار داشت. به این دلیل، علاقه خاصی به آن شهر پیدا کرده بود، ضمن اینکه از دوستداران فرهنگ غرب بوده، از سرسخت ترین حامیان برپایی مدارس نوین در ارومیه به شمار می رفت. در اثر این امر، رابطه دوستانه ای با پرکینگز برقرار کرد و متعاقب آن، در 1255 ه.ق فرمانی از محمد شاه برادرزاده اش، مبنی بر آزادی پروتستان ها در تبلیغات مذهبی و نیز تأسیس مدرسه ای در ارومیه برای نشر علوم و تربیت جوانان مسیحی و مسلمانان گرفت. این فرمان، «مقدمه ای برای تبلیغ مبشرین آمریکایی گردید.» جالب آنجاست شاهان قاجار که دربرابر هر نیرویی که به هر طریقی بخواهد قدری از قدرت ایشان را بکاهد سخت موضع می گرفتند اما نه تنها حاضر بودند به مبلغین فرهنگی که هدف نهایی ایشان ترویج سبک زندگی غربی در ایران بود، مجوز فعالیت و تاسیس مدرسه بدهند بلکه ایشان را در این هدف یاری نیز برسانند، غافل از اینکه این تغییر سبک زندگی نهایتا به نفوذ عمیق بیگانه و چپاول منابع کشور خواهد انجامید. اگر پیش از آن هیأت آمریکایی با احتیاط به ترویج آیین پروتستان بین مسیحیان دست می زد، این بار با دریافت فرمان شاه، در تحقق اهداف خود مصمم گردید. اولین اقدام این هیأت در ارومیه، تلاش برای تأسیس مدرسه ای دینی بود.پرکینگز ابتدا از روی نسخ سریانی- نصرانی- الفبای سریانی را آراست و خودآموز انگلیسی را به منظور تعلیم آن زبان به نصرانیان و آشوریان تألیف کرد. بر آن اساس، کتب دینی برای تدریس در مدارس تدوین شد. به دنبال تلاش های پرکینگز ، اولین مدرسه آمریکایی، با هفده شاگرد در سال 1253 ه.ق در ارومیه افتتاح شد. پرکینز این آموزشگاه را در یکی از اتاق های محل اقامت خود ترتیب داده و لوازم آن را خودش تهیه کرده بود که اولین مدرسه و به نوعی اولین آموزشگاه در ایران محسوب می شد. یک سال بعد، همسر دکتر گرانت (یکی از اعضای هیئت میسیونری)، مدرسه دخترانه ای در ارومیه بنیان نهاد که تنها چهار دانش آموز داشت. چند ماه بعد تعداد شاگردان این مدرسه به ده برابر افزایش یافت. با این اقدامات قدم های اولیه برای نفوذ هیأت آمریکایی در میان مسیحیان ارومیه برداشته شد. در اثر فعالیت های این هیأت در ایران، میسیون های نسطوریان در ایران به آن هیأت داده شد و جاستین پرکینز به عنوان کشیش بانفوذ، اداره امور تبلیغ و آموزش آمریکایی ها را در ارومیه بر عهده داشت. او علاوه بر فعالیت در ارومیه، فعالیت های تبلیغی خود را در نقاط دیگر ایران از جمله تبریز، همدان و ... با گسترش و به اعزام مبلغین به آن شهرها اقدام نمود. در سال 1839 میلادی تعداد مدارس آمریکایی در ارومیه به 12 آموزشکده افزایش یافت و یک سال بعد در 70 دهکده در اطراف ارومیه آموزشکده دایر بود. هفت سال بعد، این مدارس به 81 مدرسه افزایش یافت و تعداد 530 نفر در آن مدارس به تحصیل می پرداختند. بد نیست بدانیم که هزینه ی تمامی این مدارس توسط هیات های تبلیغی تامین می شد! شاید عجیب باشد که یک دولت خارجی حاضر باشد این مقدار سرمایه گذاری برای ایجاد مدرسه در یک کشور بیگانه با هزاران کیلومتر فاصله از سرزمین خودی انجام دهد اما آمریکایی ها برعکس حکام بی کفایت ایران به خوبی می دانستند که به منظور آماده کردن یک ملت برای عدم اعتراض در برابر چپاول و تاراج داشته ها، باید فرهنگ مقاومت ایشان را از بین برد و چه جایی بهتر از مدارس برای تعلیم سبک زندگی آمریکایی به کودکان ایرانی؟ تأسیس چاپخانه از دیگر اقدامات هیأت آمریکایی در ارومیه بود که در آن آثار درسی و نیز دینی به چاپ می رسید. آن چاپخانه از بزرگترین چاپخانه های ارومیه بود در این چاپخانه، ماهنامه ای هم تحت عنوان «زاری ری دی با هرا» یا تابش روشنایی چاپ می شد که به مثابه ارگان آن هیأت عمل می کرد. و همچنین از جمله فعال ترین و معروف ترین زنان مبلغ در ایران، "ماری برد" نام داشت. وی به پیشنهاد "انجمن تبلیغی کلیسا" برای انجام امور تبلیغی در ایران انتخاب شد. از این رو مدتی در یک کالج آموزشی، فنون خاص تبلیغ را فرا گرفت و سپس به جلفا رفت. ماری برد از هنگام ورود به ایران، زبان فارسی را فرا گرفت تا ازاین طریق بتواند با عامه مردم مراوده نماید. وی با وجود اطلاعات کمی که از پزشکی داشت، در درمانگاهی در اصفهان مشغول به کار بود چرا که بهترین ابزار تبلیغ را همین مسئله می دانست. او همچنین با سفرهای خود به روستا و شهرهای اطراف با مردم عادی ارتباط برقرار نمود و میان ایشان کتاب و جزوات تبلیغی مسیحیت را پخش می کرد. در سالهای پایانی دوره قاجار، نزدیک به چهل زن مبلغ اعم از همسران اعضای هیئت مبلغین، پزشک، پرستار و معلم در ایران فعالیت می کردند. این تعداد بعدها نیز افزایش یافت. در واقع انگیزه تبلیغ آیین مذهبی به ابزاری برای سلطه و تحکیم آن در جوامع اسلامی و شرقی، تبدیل شده بود. پروژه «نفوذ فرهنگی» آمریکا در ایران از چه زمانی کلید خورد؟ جالب آنجاست شاهان قاجار که دربرابر هر نیرویی که به هر طریقی بخواهد قدری از قدرت ایشان بکاهد سخت موضع می گرفتند اما نه تنها حاضر بودند به مبلغین فرهنگی که هدف نهایی ایشان ترویج سبک زندگی غربی در ایران بود، مجوز فعالیت و تاسیس مدرسه بدهند بلکه ایشان را در این هدف یاری نیز برسانند ... در نیمه ی قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم میلادی دولت های استعمارگر انگلستان، روسیه و فرانسه و به خصوص آمریکا برای دستیابی به اهداف سیاسی و استکباری خود مبنی بر تسلط بر مناطق سوق الجیشی جهان و دسترسی به ذخایر و منابع اقتصادی مشرق زمین به ویژه ایران و هندوستان میسیونرهای داوطلب را برای سفر به این مناطق حمایت کردند. آمریکا که هنوز نتوانسته بود در عرصه سیاسی ایران به نیرویی تاثیرگذار تبدیل شود، سعی می کرد از راه های دیگر به جبران مافات پرداخته و منافع نامشروع خود را تامین کند. این کشور یکی از پیچیده ترین روش ها را برگزید؛ «نفوذ از دریچه ی فرهنگ». روشی که بسیار هوشمندانه انتخاب شده بود و برخلاف نفوذ اقتصادی و حتی سیاسی، ماندگاری بسیار طولانی تری داشت و اگر به سرانجام می رسید تا دهه ها می توانست تامین کننده ی منافع آمریکاییان در ایران باشد. آمریکا برای نفوذ و بدست گرفتن زمام امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران گام های گوناگونی را برداشت که از جمله مهمترین و کلیدی ترین این گام ها که در واقع قلب و نقطه ی مشترک کلیه ی امور محسوب می شود گام نفوذ فرهنگی از طریق حضور «میسیونرهای مذهبی» بود. در پس پرده ی این حضور و حرکت شبه فرهنگی، هدف به لرزه در آوردن ریشه ی اسلام در میان مردمانی بود که از لحاظ مذهبی معتقد به مذهب شیعه بودند. مسیونرها یا همان مبلغان مذهبی آمریکایی ابتدا در قالب هیأت های تبشیری به اعزام هیأت های مذهبی مسیونری- به ایران اقدام و اعلام می کردند که هدفشان از این اقدام، نه تبلیغ در بین ایرانیان مسلمان که تبلیغ در بین مسیحیان ایران می باشد. با این حربه توانستند موافقت دولتمردان بی خبر ایران برای حضور و تبلیغ در کشور را کسب کنند. واژه ی "میسیون" به معنای فرستادن،روانه کردن ،گسیل داشتن یا اعزام به ماموریت یک هیئت مذهبی در بین مردم یا در یک ناحیه می باشد. در واقع امر، میسیون سازمانی شامل کلیسا و موسسات نیمه محلی برای تبلیغ و ترویج دین مسیح یا انجیل، تعالیم معنوی یهود و اصلاح اخلاق یا تعمید دادن عامه ی مردم نیز به کار می رود. از جمله مشهورترین میسیونرها" هنری مارتین" بود. او در آغازین سال های اوج تمدن بورژوازی غرب در ایران، توانست به عنوان فعال ترین و نامدارترین کشیشان وابسته به استعمار غرب خودنمایی کند. او با کمک "سرجان ملکم از کارگردانان کمپانی هند شرقی" به ایران آمد و از هر فرصتی برای ضدیت با اسلام و سرگردانی فکری و عقیدتی در جوانان تازه کار و زود باور فرو گذار نبود. وی نسبت به ایرانیان مسلمان نفرتی عمیق داشت و صراحتا علیه اسلام موضع می گرفت. او این نفرت خود را در اظهاراتی این چنین به رخ می کشد:"من هنوز بر این باور هستم که سرشت انسانی در پست ترین جلوه ی خود، یک مسلمان است" در آغاز قرن نوزدهم، مسیونرها و یا مبلغان تبشیری مسیحی وارد ایران شدند. ارومیه از اولین مکان هایی بود که آنان برای تبلیغ برگزیدند. ابتدا آمریکایی ها و سپس فرانسوی ها در ارومیه مستقر شدند و بین مسیحیان ارومیه به تبلیغ پرداختند. در این میان حمایت حکومتگران ارومیه از جمله ملک قاسم میرزا- حاکم وقت ارومیه- در گسترش فعالیت آنان موثر بود. در اثر موفقیت آنان در جلب مسیحیان ارومیه، دولت های دیگر نیز به اعزام هیأت های مذهبی به ارومیه مبادرت ورزیدند که از آن جمله می توان به هیأت های روسی، انگلیسی، آلمانی و ... اشاره کرد. فعالیت آنان در این شهر تا آغاز جنگ جهانی اول با شدت تمام ادامه داشت و پس از آن بود که از دامنه فعالیت هیأت های روسی، آلمانی و انگلیسی کاسته شد. ولی هیأت های فرانسوی و آمریکایی همچنان در این سرزمین فعال بودند. همچنین در سال 1833میلادی هیأتی به ریاست "جاستین پرکینگز" به ایران اعزام شد. جاستین پرکینز، عضو میسیون پروتستان آمریکا، به ایران آمد تا برای آموزش کودکان آشوری در ارومیه مدرسه ای بنیان نهد. وی به محض ورود به ارومیه به ملاقات و دیدار با مسیحیان ارومیه به خصوص آشوریان رفت. پس از آن مصمم شد تا به تأسیس مدرسه ای در آن شهر مبادرت ورزد. او در این مسیر از حمایت انگلیسی ها برخوردار بود، ولی رقبای قدرتمندی هم داشت که به آسانی نمی توانست با آنان مقابله نماید؛ آنان رقیبان همکیش خود وی از کشورهای آلمان و فرانسه بودند. برای غلبه بر آنان یافتن حامی مستحکم و قدرتمند در بین مقامات ایرانی برای او ضروری بود. به این دلیل، به تکاپو افتاد و در نهایت موفق به جلب حمایت ملک قاسم میرزا، حاکم وقت ارومیه، شد. او پسر بیست و چهارم فتحعلی شاه و در آن تاریخ چهارده سال بود که حکومت ارومیه را در اختیار داشت. به این دلیل، علاقه خاصی به آن شهر پیدا کرده بود، ضمن اینکه از دوستداران فرهنگ غرب بوده، از سرسخت ترین حامیان برپایی مدارس نوین در ارومیه به شمار می رفت. در اثر این امر، رابطه دوستانه ای با پرکینگز برقرار کرد و متعاقب آن، در 1255 ه.ق فرمانی از محمد شاه برادرزاده اش، مبنی بر آزادی پروتستان ها در تبلیغات مذهبی و نیز تأسیس مدرسه ای در ارومیه برای نشر علوم و تربیت جوانان مسیحی و مسلمانان گرفت. این فرمان، «مقدمه ای برای تبلیغ مبشرین آمریکایی گردید.» اگر پیش از آن هیأت آمریکایی با احتیاط به ترویج آیین پروتستان بین مسیحیان دست می زد، این بار با دریافت فرمان شاه، در تحقق اهداف خود مصمم گردید. اولین اقدام این هیأت در ارومیه، تلاش برای تأسیس مدرسه ای دینی بود.پرکینگز ابتدا از روی نسخ سریانی- نصرانی- الفبای سریانی را آراست و خودآموز انگلیسی را به منظور تعلیم آن زبان به نصرانیان و آشوریان تألیف کرد. بر آن اساس، کتب دینی برای تدریس در مدارس تدوین شد. به دنبال تلاش های پرکینگز ، اولین مدرسه آمریکایی، با هفده شاگرد در سال 1253 ه.ق در ارومیه افتتاح شد. پرکینز این آموزشگاه را در یکی از اتاق های محل اقامت خود ترتیب داده و لوازم آن را خودش تهیه کرده بود که اولین مدرسه و به نوعی اولین آموزشگاه در ایران محسوب می شد. یک سال بعد، همسر دکتر گرانت (یکی از اعضای هیئت میسیونری)، مدرسه دخترانه ای در ارومیه بنیان نهاد که تنها چهار دانش آموز داشت. چند ماه بعد تعداد شاگردان این مدرسه به ده برابر افزایش یافت. با این اقدامات قدم های اولیه برای نفوذ هیأت آمریکایی در میان مسیحیان ارومیه برداشته شد. در اثر فعالیت های این هیأت در ایران، میسیون های نسطوریان در ایران به آن هیأت داده شد و جاستین پرکینز به عنوان کشیش بانفوذ، اداره امور تبلیغ و آموزش آمریکایی ها را در ارومیه بر عهده داشت. او علاوه بر فعالیت در ارومیه، فعالیت های تبلیغی خود را در نقاط دیگر ایران از جمله تبریز، همدان و ... با گسترش و به اعزام مبلغین به آن شهرها اقدام نمود. در سال 1839 میلادی تعداد مدارس آمریکایی در ارومیه به 12 آموزشکده افزایش یافت و یک سال بعد در 70 دهکده در اطراف ارومیه آموزشکده دایر بود. هفت سال بعد، این مدارس به 81 مدرسه افزایش یافت و تعداد 530 نفر در آن مدارس به تحصیل می پرداختند. بد نیست بدانیم که هزینه ی تمامی این مدارس توسط هیات های تبلیغی تامین می شد! شاید عجیب باشد که یک دولت خارجی حاضر باشد این مقدار سرمایه گذاری برای ایجاد مدرسه در یک کشور بیگانه با هزاران کیلومتر فاصله از سرزمین خودی انجام دهد اما آمریکایی ها برعکس حکام بی کفایت ایران به خوبی می دانستند که به منظور آماده کردن یک ملت برای عدم اعتراض در برابر چپاول و تاراج داشته ها، باید فرهنگ مقاومت ایشان را از بین برد و چه جایی بهتر از مدارس برای تعلیم سبک زندگی آمریکایی به کودکان ایرانی؟ تأسیس چاپخانه از دیگر اقدامات هیأت آمریکایی در ارومیه بود که در آن آثار درسی و نیز دینی به چاپ می رسید. آن چاپخانه از بزرگترین چاپخانه های ارومیه بود در این چاپخانه، ماهنامه ای هم تحت عنوان «زاری ری دی با هرا» یا تابش روشنایی چاپ می شد که به مثابه ارگان آن هیأت عمل می کرد. و همچنین از جمله فعال ترین و معروف ترین زنان مبلغ در ایران، "ماری برد" نام داشت. وی به پیشنهاد "انجمن تبلیغی کلیسا" برای انجام امور تبلیغی در ایران انتخاب شد. از این رو مدتی در یک کالج آموزشی، فنون خاص تبلیغ را فرا گرفت و سپس به جلفا رفت. ماری برد از هنگام ورود به ایران، زبان فارسی را فرا گرفت تا ازاین طریق بتواند با عامه مردم مراوده نماید. وی با وجود اطلاعات کمی که از پزشکی داشت، در درمانگاهی در اصفهان مشغول به کار بود چرا که بهترین ابزار تبلیغ را همین مسئله می دانست. او همچنین با سفرهای خود به روستا و شهرهای اطراف با مردم عادی ارتباط برقرار نمود و میان ایشان کتاب و جزوات تبلیغی مسیحیت را پخش می کرد. در سال های پایانی دوره قاجار، نزدیک به چهل زن مبلغ اعم از همسران اعضای هیئت مبلغین، پزشک، پرستار و معلم در ایران فعالیت می کردند. این تعداد بعدها نیز افزایش یافت. در واقع انگیزه تبلیغ آیین مذهبی به ابزاری برای سلطه و تحکیم آن در جوامع اسلامی و شرقی، تبدیل شده بود.
سه شنبه ، ۷مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خدمت]
[مشاهده در: www.khedmat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
هنر،اسلحه ای برای نفوذ غرب/فعالیت برخی هنرمندان و محافل فرهنگی در قامت سفیر فرهنگی آمریکا در ایران!
خود نظریه پردازها و اندیشمندان غربی نیز بارها بر چنین واقعیتی صحه گذاشته اند از جمله نوام چامسکی که رسانه های آمریکایی را ابزار سرکوب مردم و سایر ملل می داند ریک آلتمن استاد دانشگاه پرینستن آمریکا معتقد است فیلم های هالیوودی عامل اصلی ترویج فرهنگ آمریکایی در سطح جهان اسپروژه جذب ستاره تراکتور توسط استقلال کلید خورد
علاقه مظلومی به بختیار پروژه جذب ستاره تراکتور توسط استقلال کلید خورد سرمربی استقلال رسما به مسئولان باشگاه پیغام داده تا از هم اکنون به فکر جذب بازیکن سرباز تراکتورسازی تبریز باشند به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز بختیار رحمانی کاپیتان سابق فولاد خوزستان که برای گذراندن خدمت سرتصویری/بان کی مون:کلید بحران سوریه در دست روسیه،آمریکا،ایران،ترکیه وعربستان است
تهران خبرگزاری صدا و سیما سیاسی 1394 07 06 00 41 52 00دبیر کل سازمان ملل با تمجید از توافقنامه هسته ای ایران تاکید کرد کلید حل بحران سوریه در دست پنج کشور روسیه آمریکا ایران عربستان سعودی و ترکیه است به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما بان کی مون در سخنرانی خود در مرپروژه چندجانبه حضور رسمی داعش در افغانستان کلید خورد
در حالی که تا چندی پیش سر و صدای حضور داعش در افغانستان رو به خاموشی بود از هفته گذشته و با اعلام سازمان ملل متحد پروژه چند جانبه حضور داعش در افغانستان کلید خورد به گزارش سراج24 در ماه های گذشته و هم زمان با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی افغانستان و تلاش دولت مرکزی کابل برای آغاپروژه سینمایی دیمن و افلک کلید میخورد
پروژه سینمایی دیمن و افلک کلید میخورد تیم دو نفره مت دیمن و بن افلک با تولید یک فیلم سینمایی تازه درباره بحران جهانی آب همکاری دوبارهای را با اچبیاو آغاز خواهند کرد آیسینما تیم دو نفره مت دیمن و بن افلک با تولید یک فیلم سینمایی تازه درباره بحران جهانی آب همکاری دوبارهای رآمریکا با استفاده از برجام به دنبال نفوذ به داخل ایران است
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمریکا با استفاده از برجام به دنبال نفوذ به داخل ایران است گرگان - ایرنا - مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت آمریکا بدون شک با استفاده از مساله برجام به دنبال نفوذ به داخل ایران است به گزارش روز شنبه ایرنا سردار سرتیپ محمدعلکالاهای فرهنگی ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند
خبرگزاری شبستان استفاده از کالاهای فرهنگی ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد تا از این طریق کودکان هم به سمت و سوی آنها اشتیاق پیدا کنند مشکل بزرگی که کالاهای فرهنگی ایران با آن روبرو است کیفیت کالاها است متاسفانه لوازم تحریری که برای کودکان ما در بابه گزارش خبرگزاری شبستان به نقلثبت نام ايران پلاست کليد خورد / اولويت مشارکت با شرکت هاي ايراني
۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۰ ۳۲ق ظ ثبت نام ايران پلاست کليد خورد اولويت مشارکت با شرکت هاي ايراني موج - مدير دهمين نمايشگاه بينالمللي ايران پلاست با اشاره به آغاز ثبت نام نهايي اين نمايشگاه در چهار گروه کالايي از صبح شنبه مهمترين محورهاي مشارکت فعالان صنايع تکميلي پتروشيمي ايران و شرکتهابان کی مون، رئیس سازمان ملل: پنج کشور روسیه، آمریکا، عربستان، ایران و ترکیه کلید اصلی را برای حل بحران سوریه د
اخبار کوتاه بان کی مون رئیس سازمان ملل پنج کشور روسیه آمریکا عربستان ایران و ترکیه کلید اصلی را برای حل بحران سوریه در دست دارند ۰۶ ۰۷ ۱۳۹۴ - ۱۷ ۰۶بررسی راه های مقابله با نفوذ سیاسی آمریکا در ایران
بررسی راه های مقابله با نفوذ سیاسی آمریکا در ایران راهبرد همیشگی دشمن در تطمیع و تسلط بر پندار و رفتار کارگزاران با بهره گیری از ابزار ضعف نفس و ایمان برخی سیاسیون مجرای عمل می یابد به عنوان مثال غرور و خودشیفتگی مفرط ابوالحسن بنی صدر باعث شد تا او به وعده های واهی فریفت-
گوناگون
پربازدیدترینها