تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816191707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات گاز به عراق باز هم به تعويق افتاد / کمبود آب و مشکلات امنيتي از موانع تاخير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۶ب.ظ)
صادرات گاز به عراق باز هم به تعويق افتاد / کمبود آب و مشکلات امنيتي از موانع تاخير موج - درحاليکه طبق آخرين اظهارنظرها، پايان شهريور مهلت شروع صادرات گاز به عراق عنوان شده بود، حالا مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران از به اتمام نرسيدن تست خط لوله صادرات گاز خبر مي دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن منتظر تربتي مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران از به اتمام نرسيدن تست خط لوله صادرات گاز خبر داد و در مورد آخرين وضعيت صادرات گاز به بغداد گفت: هم اکنون مراحل پاياني تست خط لوله صادرات گاز به عراق در جريان است و پيش بيني مي شود مشعل گاز در آينده نزديک در مرز دو کشور روشن شود.
وي افزود: صادرات گاز به منطقه بصره عراق در صورت امضاي قرارداد از طريق شبکه هاي موجود در منطقه خرمشهر و ساخت خط لوله ٢٥ کيلومتري براي ارسال روزانه پنج ميليون مترمکعب در فاز نخست امکان پذير است.
مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز با بيان اين که براي صادرات با حجم بالاتر نيز خود را آماده کرده ايم، افزود: برهمين اساس، زيرساختهاي مورد نياز براي آغاز صادرات گاز به عراق از سوي شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران فراهم شده و آمادگي لازم براي اجراي اين پروژه وجود دارد.
منتظر تربتي تصريح کرد: خطوط لوله، طراحي شده و به محض اين که قرارداد صادرات گاز به بصره امضا شود اين آمادگي را داريم که در مدت زمان کوتاه اين پروژه را اجرا کنيم.

کمبود آب علت تاخير تست خط لوله
چندي پيش نيز حميدرضا عراقي معاون وزير نفت درباره تأخير صادرات گاز به کشور عراق با تأکيد بر اين که آمادگي براي صادرات گاز به اين کشور وجود دارد گفت: البته تست خط لوله صادرات گاز به عراق در ارديبشهت ماه آغاز شد اما به دليل مشکلات فني عمليات به اتمام نرسيده است.
وي با تأکيد بر اينکه هر دو طرف آماده آغاز صادرات گاز هستند، گفت: اگرچه به دليل شرايط منطقه، تست خط لوله صادراتي با کمبود آب مواجه است اما عمليات تست همچنان در حال انجام است و اميدواريم اين عمليات تا خردادماه به اتمام برسد.
مديرعامل شرکت ملي گاز ايران يکي ديگر از دلايل تأخير صادرات گاز به عراق را روش دريافت بهاي گاز صادراتي عنوان کرد و گفت: هم اکنون در حال بررسي هستيم که به دليل شرايط تحريم پول گاز صادراتي به عراق چگونه دريافت شود.

پايان شهريور آخرين زمان اعلام شده براي صادرات گاز به عراق
يک منبع آگاه در صنعت نفت نيز با بيان اينکه قرار بود در ارديبهشت ماه سال جاري گاز به عراق ارسال شود خاطرنشان کرد: اميدواريم با برطرف شدن مشکلات تا شهريور ماه گاز ايران به عراق ارسال شود.
وي افزود: در حال حاضر ايران آماده ارسال گاز به عراق است و تنها مشکلات جزئي مانع از آغاز صادرات گاز به اين همسايه غربي شده است و سايه مسائل امنيتي برروي صادرات گاز به عراق افتاده است.
اين منبع اگاه تصريح کرد: با رايزني هايي که با طرف عراقي داشتيم قرار است خودشان امنيت خط را تامين کنند و ايران تنها وظيفه تامين امنيت در خاک خود را دارد.
وي تاکيد کرد: با شرايط موجود نمي توان زمان دقيقي را براي صادرات گاز ايران به عراق عنوان کرد، اما قطعا امسال گاز ايران به عراق صادر مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن