تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815361593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارمندان دولت خودروي قسطي مي‌گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۲۲:۵ب.ظ)
نوبخت خبر داد؛ کارمندان دولت خودروي قسطي مي‌گيرند موج - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور گفت: مردم به عنوان مصرف کنندگان محصولات صنايع خودروسازي کشور همواره از صاحبان صنعت خودرو انتظار خودروهايي با کيفيت بالاتر و قيمت مناسب تر با شرايط بهتر دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت بعد از نشست مشترک با وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين خودروسازان و قطعه سازان با بيان اينکه صنعت خودروسازي بخش بزرگي از اقتصاد ايران را تشکيل مي‌دهد، افزود: با توجه به اينکه توسعه کشور با توسعه صنعت خودرو همبستگي دارد به همين جهت دولت خواست عمومي را در خصوص اين صنعت پيگيري مي‌کند.
وي گفت: جلسه امروز با صاحبان صنعت خودرو با هدف اشنايي دولت با مسائل و مشکلات اين صنعت براي کمک به خودروسازان به منظور تأمين خواسته مردم مبني بر بهبود کيفيت و مناسب بودن قيمت برگزار شد.
معاون رئيس جمهور افزود: گزارشي را که وزير صنعت، معدن و تجارت و همچنين مسئولان صنعت خودروسازي ارائه کردند در سه بخش قابل تقسيم بود، اول اينکه براي افزايش توليد با مشکل تأمين منابع مالي مواجه‌اند که تأمين بخشي از اين منابع طبق توافقات قبلي با بانک مرکزي از طريق تسهيلات فراهم شد، دوم مطالبات مربوط به جايگزيني خودروهاي فرسوده است که مقرر شد اين مطالبات در اختيار صنعت خودرو قرار گيرد، سوم کمک دولت به فرايند افزايش کيفيت خودرو هم مطرح و مقرر شد با استفاده از فناوري روزآمد کيفيت خودرو افزايش يابد.
نوبخت با بيان اينکه ظرفيت صنعت خودرو ايجاب مي‌کند توليد بيشتري متناسب با نياز اقتصاد و تقاضاي بازار داشته باشيم، افزود: اين تقاضا به جاي اينکه از طريق خودروهاي وارداتي و خارجي تأمين شود و اشتغال را دران بخش فراهم کند بايد بر توليد داخلي متمرکز شود و مقرر شد دولت با ارائه تسهيلاتي به خريد اقساطي خودروهاي داخلي کمک کند.
وي گفت: نوسازي شبکه حمل و نقل عمومي اعم از تاکسي و اتوبوس هم مي‌تواند به افزايش توليد و اشتغال کمک کند که به همين منظور توافقاتي بين سازمان مديريت و برنامه ريزي با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد.
نوبخت با بيان اينکه براي خريد اقساطي خودرو کارمندان توافق شد منابعي بويژه از طريق تبصره 20 قانون بودجه 94 اختصاص يابد، افزود: نظام بانکي کشور در اين زمينه کمک موثري را تقبل کرد و همه اين تصميم‌ها باعث خواهد شد که بتوانيم رشد مناسبي را در صنعت خودرو و اقتصاد داشته باشيم تا خروج از رکود با مهار تورم بنحو شايسته اي انجام شود.
وي همچنين گفت: توافق شد حداقل 20 درصد از منابع 700 هزار ميليارد توماني بانک‌ها معادل 140 هزار ميليارد تومان به خريد کالاهاي صنعتي بادوام که خودرو بخش عمده ان است، اختصاص يابد.
نوبخت افزود: مقرر شد براي تحرک بخشي و افزايش توليد، به هر يک از دو خودروساز بزرگ 500 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت کنيم و با نعمت زاده توافق کرديم براي کمک به توليد و انتظاري که براي رشد توليد و رشد اقتصادي داريم حداقل 200 ميليارد تومان يارانه توليد همين ماه در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهيم و در مورد 70 درصدي که مربوط به درامدهاي اختصاصي مربوط به معدن است قرار شد تخصيص‌ها را کامل انجام کنيم.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن