تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815377913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراخوان‌هاي تلگرامي و هَندِلينگ فيلمسازي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فراخوان‌هاي تلگرامي و هَندِلينگ فيلمسازي در ايران
سينمايي‌ها قدر و ظرفيت شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي را درك كردند و حالا گروه‌هاي تلگرامي محلي براي موضع‌گيري‌ها، بيانيه امضا كردن، مناظره و حتي انتخاب بازيگر شده است. دنياي جديد رسانه‌، شكل رودررويي صاحبان رسانه و مخاطب را تغيير داده است.
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 
سينمايي‌ها قدر و ظرفيت شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي را درك كردند و حالا گروه‌هاي تلگرامي محلي براي موضع‌گيري‌ها، بيانيه امضا كردن، مناظره و حتي انتخاب بازيگر شده است. دنياي جديد رسانه‌، شكل رودررويي صاحبان رسانه و مخاطب را تغيير داده است.
نويسنده خبرگزاري «تسنيم» در گزارشي جالب توجه كوچهاي اجتماعي در شبكه‌هاي موبايلي را سوژه خود قرار داده و نوشته است: «به طنز مي‌گويند: بزرگ‌ترين كوچ آريايي‌ها كي اتفاق افتاد؟ و جواب مي‌دهند «سال 94 از وايبر به تلگرام»! اين طنز تلخ، كنايه‌اي است به روزگاري كه انواع ديگري از اجتماعات انساني شكل گرفته است و اينكه اگر رسانه‌اي نتواند خودش را براي مخاطبان به روز نگه دارد در ميانه‌ هجوم يكباره رسانه‌هاي نوظهور، بي‌رحمانه كنار گذاشته مي‌شود.  شبكه‌هاي اجتماعي در دنياي مجازي از سال 2004 با توئيتر و فيس بوك پا به دنياي خصوصي آدم‌ها گذاشتند. حالا ديگر هر شهروند يك خبرنگار است و با تكنولوژي‌هاي رسانه‌اي، تا حدي يك دهكده جهاني شكل گرفته است. فارغ از كاربردهاي مبتذلي كه در استفاده از اين ابزار شايع است، آدم‌هايي هم هستند كه فرصت چنين ابزاري را غنيمت مي‌شمارند. توئيت‌ها و پست‌ها ديگر از دنياي مجازي بر دنياي واقعيت گذر كردند. حالا توئيت‌هاي يك سياستمدار در ميانه‌ مذاكرات هسته‌اي رصد مي‌شود و حتي بر روند سياست‌ورزي‌ها تاثيرگذار است.
طي دو سال گذشته شبكه‌هاي اجتماعي فضاي مجازي به دستگاه‌هاي موبايل آمده‌اند. هجوم يكباره‌اي كه روش زندگي آدم‌ها را تغيير داده است. اگرچه شبكه‌هاي اجتماعي از تريبون‌هاي رسمي چندان كه بايد جدي گرفته نمي‌شوند و همچنان هشدار درباره آسيب‌هاي اين شبكه‌ها به گوش مي‌رسد ولي يك گام پايين‌تر از تريبون‌هاي رسمي، نهادهايي هستند كه از اين رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطي با مخاطبان بهره مي‌گيرند.  حالا اهالي سينما هم، در شبكه‌هاي اجتماعي و گروه‌هاي تلگرامي نظرات و موضع‌گيري‌هاي خود را به راحتي و به سرعت اعلام مي‌كنند. در همين گروه‌ها، جلسات مناظره مي‌گذارند، بحث مي‌كنند، حتي بيانيه امضا كرده و اقدام مذمومي را محكوم مي‌كنند. نمونه‌اش بيانيه گروه تلگرامي سينمايي‌ها در محكوميت فاجعه منا!
سينمايي‌ها قدر و ظرفيت شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي را درك كرده‌اند. اواخر شهريورماه بود كه ويدئويي روي شبكه تلويزيون مجازي آپارات منتشر شد كه در آن كاوه سجادي‌حسيني، دستيار اصغر فرهادي اظهار داشت: مي‌توانيد با ضبط كردن 3 دقيقه از معرفي خودتان، آن را براي اصغر فرهادي بفرستيد تا در فيلمي كه به زودي در ايران خواهد ساخت كانديداي بازيگري شويد.  اشاره سجادي حسيني به فيلمي با عنوان «برسد به دست آهو» كار جديد اصغر فرهادي است. البته برخي رسانه‌ها، در مورد اين اقدام اصغر فرهادي براي انتخاب بازيگر گمانه‌هايي زدند. مثلاً گفتند اين كار فرهادي شبيه روش انتخاب بازيگر همكارش براي فيلم «سلام سينما» است. 21 سال پيش يك كارگردان از علاقه‌مندان به سينما براي پروژه جديد سينمايي‌اش دعوت كرد تا در تست بازيگري شركت كند و نتيجه‌اش فيلمي با بازي نابازيگراني شد كه شيفته سينما بودند.  آنچه مسلم است، شمايل رسانه‌ها تغيير يافته است و بالطبع، رو در رويي مخاطبان با صاحبان قدرت رسانه نيز تحول يافته است. همين مي‌شود كه اصغر فرهادي كارگردان سينما، پيش توليد هفتمين فيلم سينمايي‌اش را با انتشار فراخوان بازيگري از طريق تلگرام آغاز مي‌كند و نظاره‌گر استعداد بازيگري نابازيگران، از طريق نرم افزار تلگرام مي‌شود.
 نمونه‌هاي ديگري هم از انتخاب بازيگر مرسوم شده است. جليل سامان فيلمنامه‌نويس و كارگردان كه پيش از اين در تلويزيون مجموعه‌هاي «ارمغان تاريكي» و «پروانه» را ساخته بود درصدد ساخت مجموعه تلويزيوني «پروين» است. نكته جالب اين است كه سامان از متقاضيان ايفاي تعدادي از نقش‌ها، خواسته است كه بيوگرافي و اطلاعات فردي خود شامل تاريخ تولد، قد، وزن، محل سكونت و تلفن تماس را به همراه تعدادي عكس جديد در فضاي تلگرام ارسال كنند.  پيشتر از اين هم فراخواني براي ايفاي نقش در قالب چهار چهره تأثيرگذار تاريخ دفاع مقدس در شبكه‌هاي مختلف ارتباطي از وايبر گرفته تا تلگرام و شبكه‌هاي اينستاگرام و فيسبوك دست به دست مي‌چرخيد.
در اين فراخوان از علاقه‌منداني كه چهره‌هايي شبيه به شهدايي چون ابراهيم همت، محمد بروجردي، محسن وزوايي و احمد متوسليان دارند، خواسته شده بود تصوير خود را از طريق ايميل يا نرم افزار تلگرام به دست‌اندركاران پروژه برسانند. محمدحسين مهدويان كه پيش از اين سريال مستند تحسين شده «آخرين روزهاي زمستان» را توليد كرده بود، كارگرداني اين اثر سينمايي را برعهده دارد. حالا فيلم سينمايي «ايستاده در غبار»، با حمايت سازمان فرهنگي و رسانه‌اي اوج و با حضور بازيگراني كه بيشتر آنها طي فراخوان انتخاب شدند در شهرك سينمايي دفاع مقدس جلوي دوربين مي‌روند تا اولين هنرنمايي خود را رقم بزنند.  نمونه ديگري از استفاده از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي، كار جديدي است كه رضا رشيدپور با عنوان «ديد در شب» شروع كرده است. اين مجري سوژه‌هاي جنجالي با ساخت مجموعه طنز «عينك آفتابي» در شبكه نسيم، به تلويزيون برگشته بود كه البته نتوانست مخاطبان تلويزيون را پاي اين طنز ناموفق نگه دارد. حالا بارديگر  به دنياي مجازي كوچ كرده است و از دو هفته قبل برنامه جديد خود را روي بستري كه در آپارات فراهم شده، آغاز كرده است.  اين برنامه هر هفته پنج‌شنبه شب‌ها به سبك
 Hard Talk و تنها از طريق پلتفرم اشتراك گذاري ويدئويي آپارات پخش مي‌شود. رشيدپور در برنامه جديدش از ميهماناني چون علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال و امير تتلو خواننده رپ دعوت كرده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن