تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802765539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت بدهي‌هاي دولت به پيمانکاران از طريق بازار سرمايه کليد خورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۹ب.ظ)
با انتشار 250 ميليارد تومان اسناد خزانه اسلامي؛ پرداخت بدهي‌هاي دولت به پيمانکاران از طريق بازار سرمايه کليد خورد موج - اوراق اسناد خزانه اسلامي با 250 ميليارد تومان به جمع ابزارهاي بازار سرمايه پيوست و به زودي بازار ابزارهاي فرابورس شاهد دست به دست شدن اين اوراق بين پيمانکاران و سرمايه گذاران است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن اميري، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، با بيان اين مطلب افزود: اين هفته اسناد خزانه اسلامي عملياتي مي‌شود و فرابورس از اين پس شاهد اين ابزار جديد خواهد بود.
وي در ادامه افزود: اين ابزار براي مطالبات معوق کاربرد دارد و هم اکنون براي انتشار هزار ميليارد تومان برنامه ريزي شده و در گام نخست 250 ميليارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامي به دست پيمانکاران داده شده است که عمدتاً متعلق به پيمانکاران وزارت راه است که در بودجه 93 مطالباتشان سررسيد شده است.
اين مقام مسوول با بيان اينکه اين اوراق با سررسيد 23 اسفند 94 منتشر شده است، درباره تعهد دولت به پرداخت بدهي‌ها در سررسيد اوراق خاطرنشان کرد: دولت قول داده است، نسبت به بازپرداخت اين اوراق دقيق عمل کند چون اين اوراق يک ابزار جديد در بازار سرمايه است و براي اطمينان بابت اين تعهد از ارکان مختلف دولت از سازمان مديريت تا خزانه داري کل کشور و وزير اقتصاد براي اين اوراق امضا گرفته شده است.
اميري با بيان اينکه دولت به جد از اين اوراق حمايت مي‌کند، گفت: دولت در صدد است که اين اوراق توسعه پيدا کند و از هم اکنون بحث 6 هزار ميليارد تومان در اين اوراق مطرح است در نتيجه اگر دولت نتواند اعتماد مورد نياز براي اين اوراق را ايجاد کند طبيعتاً استقبالي از اين اوراق نمي‌شود.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اهميت اوراق اسناد خزانه اسلامي گفت: اين اوراق ابزار بسيار مهمي است چون منفعت آن چند بخشي است. به عبارتي از يک سو قيمت واقعي پول را نشان مي‌دهد و از سوي ديگر منافعش در اختيار پيمانکار قرار مي‌گيرد و از طرف ديگر براي سرمايه گذاران حقيقي و حقوقي و صندوق‌هاي سرمايه گذاري يک ابزار جديد است که از طريق آن مي‌توانند سبد سرمايه گذاريشان را متنوع کنند.
به گفته اين عضو هيأت مديره سازمان از آنجايي که اين اوراق سود ندارد و با کسر از قيمت به فروش مي‌رود يک ابزار جديد است که مي‌تواند در تنوع بخشي سبد سرمايه گذاران نقش ويژه اي داشته باشد.
وي درباره مزاياي اين اوراق براي پيمانکاران گفت: پيمانکاري که اسناد خزانه اسلامي را در اختيار دارد و نمي‌خواهد تا سررسيد اسناد صبر کند، مي‌تواند ديس کانت کند و پول اسناد را زودتر از سررسيد بگيرد و اين امکان به رونق بيشتر در کسب و کار پيمانکار کمک مي‌کند. بدين ترتيب اين اوراق نه تنها مي‌تواند راهکار مناسبي براي رفع نگراني پيمانکاران در خصوص عدم وصول طلب هايشان باشد، بلکه بر پايه اين امکان مي‌توانند زودتر از سررسيد اوراق به منابع مالي مورد نياز دست پيدا کنند.
وي درباره سازوکار فروش اين اوراق در بازار سرمايه گفت: پيمانکار بر حسب اينکه با چه قيمتي مي‌خواهند اوراق را تنزيل کند، زير قيمت اسمي آنرا در بازار ابزارهاي فرابورس به فروش مي‌رساند.
اميري با اشاره به اهميت اين اوراق در بازارهاي جهاني گفت: اوراق خزانه در دنيا با رقم‌هاي بسيار بالا توسط دولت‌ها منتشر مي‌شود و يک راهکار بسيار مناسب براي تأمين سرمايه از طريق بورس است و از کم ريسک ترين و معتبرترين اوراق مبادله شده در بازارهاي جهاني است، بنابراين توسعه اين ابزار مي‌تواند به عنوان يک منبع مناسب براي تأمين مالي فعاليت‌هاي عمراني و غير عمراني دولت از طريق بازار سرمايه باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن