تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقم سرمايه گذاري خارجي از ارقام سال ۸۲ و ۸۳ فراتر نخواهد رفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۴ب.ظ)
نايب رئيس کميسيون صنعت اتاق ايران: رقم سرمايه گذاري خارجي از ارقام سال ۸۲ و ۸۳ فراتر نخواهد رفت موج - نايب رئيس کميسيون صنعت اتاق ايران گفت: نمي‌توان با خوش بيني مفرط به جذب سرمايه گذار خارجي اميدوار بود بلکه رقم سرمايه گذاري خارجي از ارقام سال ۸۲ و ۸۳ فراتر نخواهد رفت.
به گزارش خبرگزاري موج، فاطمه دانشور با بيان اين مطلب گفت: منابع مالي ناشي از سرمايه گذاري هاي خارجي نمي‌تواند کمک چنداني به رفع نيازهاي موجود به منابع مالي در حوزه‌هاي مختلف اقتصاد بکند، مگر اينکه سياست هاي درست و دقيقي در حوزه صادرات محور کردن اقتصاد و توليد کشور داشته باشيم.
نايب رئيس کميسيون صنعت اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران افزود: رفت و آمد هيات‌هاي تجاري نشانه ارتباط اقتصاد يک کشور با جهان پيرامون است. اين رفت و آمدها مي‌تواند به گسترش تعامل فعالان اقتصادي با نهادها، کانون‌ها و محيط‌هاي کسب و کار منجر شود و بديهي است که چنين تعاملي به تقويت و تعميق رشد اقتصادي کمک مي‌کند.
وي تصريح کرد: واقعيت اين است که نفس چنين تعاملاتي براي اقتصاد کشورمان مي‌تواند بسيار مفيد و ثمربخش باشد ولي نکته‌اي که نبايد از آن غافل باشيم، شيوه بهره‌برداري از فرصت سفر هيات‌هاي تجاري خارجي به ايران است. استفاده حداکثري از حضور هيات‌هاي تجاري مستلزم برنامه‌ريزي و جمعبندي در لايه‌هاي دوگانه راهبرد و تاکتيک است. به عبارت ديگر بايد در بهره‌گيري از فرصت سرمايه‌گذاري خارجي به پرسش‌هاي اساسي پاسخ داد که از هيات‌هاي تجاري خارجي چه مي‌خواهيم و براي دست يافتن به اهداف تعيين شده در تعامل با هيات‌هاي خارجي به چه ابزارها و نهادهايي نياز داريم.
دانشور در پاسخ به اين پرسش‌ که با توجه به ظرفيت‌هاي داخلي چه استفاده اي از تعاملات بين المللي بايد داشته باشيم، گفت: ما در ايران پس از پايان جنگ تحميلي تجربه گشايش‌هاي مالي و روابط بين المللي را داشته‌ايم ولي در اوج دوران جذب سرمايه‌هاي خارجي رقم اين سرمايه به بيش از ۴ ميليارد دلار نرسيد. به همين خاطر نمي‌توان و نبايد انتظارمان را از آنچه پس از لغو عملي تحريم‌ها اتفاق مي‌افتد بدون دليل و با خوش بيني مفرط بالا ببريم. به اعتقاد بسياري، در خوشبينانه ترين حالت طي يکي دو سال آينده هم سرمايه گذاري خارجي جذب شده در کشور بيش از ارقام سالهاي ۸۲ و ۸۳ نخواهد بود.
وي ادامه داد: برهمين مبنا اين منابع نمي‌تواند کمک چنداني به رفع نيازهاي موجود به منابع مالي در حوزه‌هاي مختلف اقتصاد بکند مگر اينکه سياست هاي درست و دقيقي در حوزه صادرات محور کردن اقتصاد و توليد کشور داشته باشيم. در چنين شرايطي است که مشارکت با طرف‌هاي خارجي، تاکيد بر انتقال فناوري و بازاريابي بين المللي بايد اصول محوري ما در تعامل با سرمايه گزاران دولتي و غير دولتي خارجي باشد. در غير اين صورت آنچه از اين رفت و آمدها نصيبمان مي‌شود چيزي جز تبديل شدن به نمايندگي فروش محصولات خارجي نخواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن