تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798512443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش سهم بازار گردشگري نقش مهمي در ظرفيت‌هاي اين صنعت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴ب.ظ)
سلطاني‌فر: افزايش سهم بازار گردشگري نقش مهمي در ظرفيت‌هاي اين صنعت دارد موج - براي استفاده از ظرفيت‌هاي حوزه گردشگري، مقصدسازي و افزايش سهم بازار گردشگري در مقاصد مختلف کشور نقش تعيين کننده‌اي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، صبح امروز، 6 مهر، با حضور در همايش علمي و بين المللي روز جهاني گردشگري، برنامه‌ها، اهداف و سياست‌هاي اين دستگاه را در حوزه گردشگري تشريح کرد.
متن کامل سخراني رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را در ادامه مي‌خوانيد.

"بسم‌ا...الرحمن‌الرحيم
احترام و خير مقدم خود را نسبت به ميهمانان ارجمند شرکت کننده در همايش علمي يک ميليارد گردشگر، يک ميليارد فرصت ابراز نموده و اظهار اميدواري مي‌نمايم که اين همايش بتواند نتايج مثبت و مفيدي را در روند رو به رشد صنعت گردشگري در پي داشته باشد.
پيش از هر سخني مايلم از رويدادي بزرگ، و حماسه‌اي ماندگار ياد کنم که همه عظمتش را مديون فداکاري و از جان گذشتگي جوانان برومند و سلحشور ماست: دفاع مقدس و حماسه 8 سال ايثار و فداکاري که در هفته جاري در آغاز سالگرد آن هستيم و همچنين ياد و نام حماسه‌آفرينان شکست حصر آبادان را گرامي مي‌دارم.
ارتحال جان گداز حدود 2000 نفر از حجاج بيت‌ا...الحرام در فاجعه منا در روز عيد سعيدقربان که متأسفانه تا اين لحظه حدود 170 نفر از هموطنانمان نيز در بين اين جان‌باختگان هستند به محضر حضرت بقيه ا... (عج) – مقام معظم رهبري، و ملت شريف ايران تسليت گفته و از خداوند متعال براي درگذشتگان رحمت و مغفرت الهي و براي بازماندگان آن‌ها صبر و اجر و شکيبايي مسئلت نموده و اميدوارم بقيه حجاج عزيز ايراني سلامت به کشور بازگردند.
گردشگري به عنوان کليد توسعه، رفاه و موفقيت در بسياري از کشورها و يکي از عمده‌ترين فعاليت‌هاي تجاري جهان است. صنعت گردشگري به دليل افزايش روزافزون مقاصد گردشگري و سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در اين مناطق، تبديل به عاملي کليدي در پيشرفت اجتماعي و اقتصادي از طريق ايجاد مشاغل و تشکيلات اقتصادي و درآمدهاي حاصله از توسعه زيرساخت‌ها شده است؛ حتي شوک‌هاي گاه و بي‌گاه، اين رشد بي‌وقفه را متوقف نکرده است. توسعه گردشگري، به ويژه در کشورهاي کمتر توسعه يافته، عامل مؤثري در مقابله با فقر، کاهش بيکاري و باعث رونق اقتصادي و افزايش رفاه اجتماعي مي‌شود. صنعت گردشگري نوعي سرمايه‌گذاري غيرمستقيم خارجي است و در کليه بخش‌هاي اقتصادي، اثرات توسعه‌اي دارد.
شعار روز جهاني گردشگري امسال 1 ميليارد گردشگر، 1 ميليارد فرصت شعار هوشمندانه‌اي است که باعث توجه بيش از حد به اثرات گردشگري در توسعه مي‌شود. اين شعار در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، هر گردشگر يک فرصت براي آشنايي با ايران انتخاب شده است. فرصت‌هايي که بايد قدر دانسته و نهايت استفاده را از آن برد. يک ميليارد گردشگر يعني ظرفيت عميق و روزافزون صنعت گردشگري که مي‌تواندبرخي از ضروري‌ترين هدف‌هاي حال حاضر را از جمله رشد اجتماعي-اقتصادي، توسعه فراگير و حفاظت از محيط زيست متبلور نمايد، فرصت‌هايي نظير ايجاد اشتغال که يکي از نيازهاي اساسي کشور ماست. آنچه که اين موتور مولد را از ساير بخش‌هاي اقتصادي متمايز مي‌سازد، ظرفيتي است که صنعت گردشگري در تحقق اهداف و آرمان‌هاي متعالي انساني در خود دارد. قابليتي که در هيچ يک از صنايع ديگر وجود ندارد. مشارکت پويا و پيوسته هر گردشگر در فرآيند گردشگري بين‌المللي، در دستيابي به اهداف مختلف نقش تعيين کننده‌اي دارد.
براساس گزارش unwto در سال 2014 تعداد گردشگران به يک ميليارد و 200 ميليون نفر رسيده و گردش مالي حاصله به يک تريليون و 245 ميليارد دلار در سال رسيده است و طبق پيش‌بيني‌هاي اين سازمان در سال 2020 به يک ميليارد و 600 ميليون نفر و در 2030 به يک ميليارد و 800 ميليون نفر خواهد رسيد.
براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، سهم ايران از شمار گردشگران جهاني از 9 صدم درصد در سال 83 به 1/5 درصد در سال 1404 سال پاياني چشم‌انداز افزايش يابد؛ يعني حدود 20 ميليون نفر گردشگر در سال 1404.
اين در حالي است که عليرغم ظرفيت‌هاي بالاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي و تنوع اقليمي و وجود جاذبه‌هاي ملموس و ناملموس متعدد، گردشگري ايران در فاصله سال‌هاي 83 تا 92 از رشد قابل قبولي برخوردار نبوده است و از اهداف چشم انداز 20 ساله توسعه عقب هستيم. براي استفاده از ظرفيت پيش گفته، مقصدسازي و افزايش سهم بازار گردشگري در مقاصد مختلف کشور نقش تعيين کننده‌اي دارد و رسيدن به اين هدف مستلزم همکاري همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي و بخش‌هاي مختلف خصوصي و آحاد جامعه فعال در ابعاد ياد شده هست.
به نتيجه رسيدن سياست فعال جمهوري اسلامي ايران در عرصه ديپلماسي و حل پرونده هسته‌اي ايران در برابر 6 قدرت برتر جهان موجب شده است که گردشگري ايران از جمله بخش‌هايي باشد که از امکان رشد روزافزوني برخوردار باشد، به‌طوري که روند ورود گردشگران در دو سال اول کار دولت تدبير و اميد، با شتاب فزاينده‌اي مواجه شده است. طبق آخرين آمار سازمان جهاني گردشگري، در سال 2014 سهم ايران از گردشگران خارجي حدود 5 ميليون و 44 هزار گردشگر بوده است که رشد متوسط سالانه 12 درصدي را در دو سال گذشته نشان مي‌دهد. اين روند براي اولين بار ايران را در رديف 47 کشور برتر از لحاظ گردشگر ورودي در دنيا قرار داده است. اين در حالي است که روند رشد گردشگري در قاره آسيا سالانه 5/0% و در جهان 6/4% بوده است.
با رويکرد دولت تدبير و اميد در توسعه گردشگري و تأکيد مقام معظم رهبري در بند 50 سياست‌هاي ابلاغي برنامه ششم توسعه مبني بر افزايش تعداد ايران‌گردان خارجي با رويکرد توسعه پايدار برنامه ششم توسعه به 5 برابر، حکايت از قرار گرفتن گردشگري به عنوان يکي از محورها و ارکان توسعه کشور هست. سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با برنامه‌ريزي پيگيري برنامه‌هاي متعدد اقدامات ذيل را در طول يکسال گذشته و در جهت توسعه گردشگري به انجام رسانده است:
1- اصلاح و تصويب آيين‌نامه ايجاد، تکميل، درجه بندي و نرخ گذاري تأسيسات گردشگري و نظارت بر آن‌ها در دولت يازدهم بعد از 25 سال.
2- تهيه بسته پيشنهادي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري کشور با بيش از 1300 پروژه و 25 ميليارد دلار
3- افزايش مدت زمان رواديد فرودگاهي از 15 روز به 30 روز
4- تصويب و ابلاغ راه اندازي ويزاي الکترونيک توسط هيأت دولت
5- اجراي طرح آموزش و توانمندسازي نيروي انساني براي اولين بار در دولت يازدهم با پوشش حدود 16000 نفر
6- ايجاد نمايندگي‌هاي اطلاع رساني و جذب گردشگر با استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي گردشگري در 11 کشور هدف که تا پايان سال 1394 به 25 کشور خواهد رسيد.
7- اختصاص منابع صندوق توسعه ملي براي تکميل هتل‌ها، تأسيسات گردشگري و برنامه‌ريزي براي تأمين اماکن اقامتي مناسب براي سطوح مختلف درآمدي
8- فعال نمودن توريست کارت توسط دو بانک داخلي
9- تصويب دستورالعمل ساماندهي ورود گردشگران عراقي به ايران و تفاهم چگونگي اجراي آن با مسوولين دولت عراق
10- تعريف برنامه عمل براي بازارهاي هدف گردشگري در 40 کشور با اولويت بالا در برنامه جامع گردشگري
11- توليد بسته سفرهاي تلفيقي استان‌ها شامل استان‌هاي اصفهان، فارس، کهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و يزد براي ساماندهي زماني و مکاني گردشگري داخلي
12- برنامه‌ريزي به منظور برندسازي گردشگري حلال ايران در ميان جامعه مسلمانان جهان
13- تهيه دستورالعمل احداث اقامتگاه‌هاي بوم گردي در راستاي توسعه فعاليت‌هاي طبيعت‌گردي
14- فعال نمودن سيم کارت گردشگري
15- تهيه و توليد دستورالعمل مشاور سفر حاوي توصيه‌ها و مقررات سفر به ايران براي گردشگران خارجي
16- تصويب و ابلاغ دستورالعمل فعاليت گردشگري در فضاي مجازي
17- پيگيري تهيه برنامه جامع گردشگري کشور که اميدواريم همزمان با مراحل تدوين و تصويب برنامه پنج ساله ششم به تصويب مراجع ذيربط قانون‌گذاري برسد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن