تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران آماده حضور گسترده در بازارهاي عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۶ق.ظ)
وزير نيرو: ايران آماده حضور گسترده در بازارهاي عراق است موج - وزير نيرو با اشاره به سخت‌کوشي مهندسان ايراني در شرايط تحريم گفت: آماده حضور گسترده در بازارهاي عراق هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد چيت چيان در ديدار با وزير منابع آب عراق گفت: زمينه لازم براي حضور گسترده‌تر شرکت‌هاي ايراني در پروژه‌هاي آب و برق عراق وجود دارد.
وزير نيرو با بيان اين که با مشکلات موجود در عراق آشنايي کامل داريم، اظهار داشت: شرکت‌هاي ايراني هم اکنون در ترکيه حضور فعال دارند و اين انگيزه وجود دارد که حضور شرکت‌هاي ايراني در پروژه‌هاي آب و برق عراق گسترده‌تر باشد.
وي با بيان اين که شرايط سخت، زمينه نوآوري و شکوفايي را فراهم مي‌کند و اگر با مشکلات نمي‌جنگيديم الان نيازمند تأمين تمام تجهيزات مورد نياز خود از خارج بوديم، افزود: در شرايط تحريم، اگر مهندسان ايراني نسبت به احداث نيروگاه در کشور اقدام نمي‌کردند، کشورهاي آمريکا، اروپا، ژاپن و چين هرگز حاضر نبودند حتي يک نيروگاه به ما بدهند.
چيت چيان خطاب به همتاي عراقي خود گفت: جنگ داخلي، وجود گروهک داعش و اتباع بيگانه باعث شده شرايط سختي بر عراق حاکم باشد، ولي؛ شما هم مي‌توانيد اين تهديدها را تبديل به فرصت کرده و با تلاش و همت و سخت‌کوشي، خود را در زمينه‌هاي مختلف تقويت نماييد و به توليدات داخلي خود پايبند باشيد.
وي با بيان اين که در همکاري متقابل بين دو کشور جمهوري اسلامي و جمهوري عراق نياز به کميته مشترکي به منظور حفظ محيط زيست در مرز مشترک دو کشور است، اظهار داشت: مسووليت مستقيم حفاظت از محيط زيست به عهده خانم ابتکار است که ما آمادگي داريم پس از انجام مذاکرات وي با طرف عراقي، به وظايف خود در چارچوب قانوني عمل کنيم.
وزير نيرو با اشاره به دو نشست که قرار است در تهران و بغداد انجام پذيرد و در آن شرکت‌هاي ايراني با مقامات عراقي در زمينه همکاري‌هاي متقابل ملاقات کنند، گفت: با جمع‌بندي نقطه‌نظرهاي شرکت‌هاي ايراني، سؤالات و ابهامات موجود را اعلام مي‌کنيم و در نيمه نخست ژانويه نخستين نشست را در تهران و پس از يک ماه نشست دوم را در بغداد براي نهايي کردن نحوه همکاري شرکت‌هاي ايراني با موسسات عراقي برگزار خواهيم کرد.
در ادامه محسن الشمري، وزير منابع آب عراق، گفت: در اين سفر با توانمندي بيشتر شرکت‌هاي ايراني آشنا شدم و اميدوارم در تمام زمينه‌هاي کاري که براي شرکت‌هاي ايراني مقدور باشد، در خاک عراق ميزبان اين شرکت‌ها باشيم.
وي با بيان اين که در زمينه‌هاي سدسازي، انتقال برق، احداث نيروگاه و انتقال آب و احداث شبکه‌هاي آبياري به وجود شرکت‌هاي ايراني در عراق نيازمند هستيم، افزود: در برخي نقاط مرکزي و جنوبي عراق با کمبود آب مواجه هستيم که اميدوارم با بهره‌گيري از حضور شرکت‌هاي ايراني و استفاده از دانش و تکنولوژي متخصصان ايراني مشکلات عراق مرتفع شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن