تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815674041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای ماندن جشنواره در همدان خواست مردم و مدیران شهری لازم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان سینمایی: برای ماندن جشنواره در همدان خواست مردم و مدیران شهری لازم است خبرگزاری پانا: حجت الله ایوبی گفت: برای اینكه این جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوان در همدان بماند شرط اول این است كه مردم همدان بخواهند البته همراه با خواست آنها مدیران شهری نیز باید ما را همراهی و از آن حمایت كنند.
۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر ساعت 23:12

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، آیین بازگشایی سینماتئاتر فلسطین همدان با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، سید محمدباقر حسینی سیر رئیس حوزه هنری استان همدان، محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری و مدیر سازمان توسعه سینمایی سوره، محمدناصر نیك بخت استاندار همدان، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا شجاع نوری دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های نوجوانان، فرید فرخنده كیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، جلیل اكبری صحت، علیرضا كریمی صارمی، سهیلا عسگری، كیومرث پوراحمد، وحید نیكخواه آزاد، حمید جبلی، امیرشهاب رضویان، مجید قاری زاده، رابعه مدنی و جمعی از اهالی سینما و رسانه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از پخش كلیپ «قربان تا غدیر» با یادی از حادثه منا و جان باختگان، كلیپ دیگری از مراحل بازسازی سینما فلسطین همدان به نمایش در آمد.
مجری برنامه ضمن یادآوری این نكته كه مردم همدان 15 سال در انتظار بازگشایی این سینما بودند، از افتتاح این سینما در آستانه جشنواره و نخستین المپیاد فیلمسازی ابراز خوشحالی كرد.
محمد حمزه زاده قائم مقام حوزه هنری و مدیر سازمان توسعه سینمایی سوره به عنوان نخستین سخنران این مراسم گفت: ‌تجربه لذت‌بخش و خوبی است كه به جای خراب شدن شاهد آبادی هستیم و مهم‌تر اینكه این آبادی و نو شدن محصول همدلی و همراهی واقعی بین مسئولان استان و سازمان سینمایی و حوزه هنری صورت گرفته  است. استان همدان به سمت بازسازی این فضاها می‌رود و همچنین با كمك منابع محدود دولتی كه وزارت ارشاد به این كار اختصاص می‌دهد، این امر میسر می‌شود.
وی افزود: در این فضاها باید شأن مخاطب در نظر گرفته شود، امیدوارم مردم در این سال‌ها و در این سالن‌های سینما، تماشاگر امید و زندگی خوب باشند. برای روزهای پرامیدتر سینمای ایران دعا می‌كنیم.
پس از آن سید محمدباقر حسینی سیر رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: در مسیر تعمیراتی كه توسط حوزه هنری برای سینماهای همدان صورت گرفت، ابتدا سینما قدس همدان را در سال 86 تعمیر كردیم؛ سپس سینما بهمن ملایر در سال 89 بازسازی شد. در سال 84 تعمیر سینما تئاتر فلسطین آغاز و در سال 85 با فیلم «كافه ستاره» این سینما تعطیل شد. بالاخره بازسازی جدی آن را از سال 89 شروع كردیم.
وی ادامه داد: تعمیر و بازسازی هر سه سینما با عنایت خاص استانداری حوزه هنری مركز و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی انجام شد. مجموعه اعتبارات هزینه شده كه برای این امر اختصاص یافت حدود یك میلیارد و هفتصد میلیون تومان بود. درخواست من از آقای ایوبی این است كه كمك كنند تا بدهكاری‌هایمان را برای این بازسازی پرداخت كنیم و از طرف دیگر می‌خواهم كه سینما قدس به عنوان پردیس سینمایی همدان بازسازی شود.
در ادامه محمدناصر نیك بخت استاندار همدان گفت: بازگشت جشنواره فیلم‌های نوجوان به همدان مرهون همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت آقایان ایوبی، تابش و شجاع نوری بود. من معتقدم كودك و نوجوان آماده یادگیری بهترین فرهنگ‌های ایرانی است كه از طریق فیلم و تئاتر می‌توان این فرهنگ را حفظ و منتقل كرد.
وی ادامه داد: سینما می‌تواند به كودك و نوجوان و جوان مظلوم بودن و نكوهش جنگ را بیاموزد. ما به همین منظور تلاش می‌كنیم تا دبیرخانه این جشنواره در همدان باشد و همچنین سینماهای این شهر بازسازی شود. خودم به شخصه هنر و فرهنگ و سینما را دوست دارم و از تاثیرات آن بر فرهنگ جامعه آگاه هستم.
وی اظهار كرد: بارزترین خواسته اهالی فرهنگ و هنر و سینما و رسانه از من همیشه این بود كه جشنواره كودك و نوجوان به همدان برگردد و سینما فلسطین هم بازسازی شود. امروز سربلندم كه این درخواست را توانستم فرمانبری كنم .
در ادامه این مراسم محمدناصر نیكبخت، محمد حمزه‌زاده، حجت اله ایوبی، محمدابراهیم الهی تبار معاون استاندار، فاضل عبادی رییس ارشاد همدان و علی تعالی فرماندار همدان به روی سن آمدند و از محمدعلی نامجویان رییس امور سینمایی استان و محمدرضا شادگان مدیر سینما فلسطین تقدیر به عمل آوردند.
پس از آن حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی گفت: شرح خون جگری كه در منا اتفاق افتاد زبان را از بیان آن عاجز می‌كند. امروز در فضای عزاداری هستیم اما این اصل فاجعه نیست. فاجعه اصلی اتفاقات عجیب و غریبی است كه حكایت از بی لیاقتی و برخورد غیرمتمدنانه آل سعود دارد. تمدن را با پول نفت نمی‌توان خرید بلكه یك فرایند تاریخی است كه ملت‌هایی از آن بهره برده‌اند و ملت‌هایی هم عاری از آن هستند. در كشورمان به غیر از تمدن ایرانی اسلامی تجربه بیش از 12 قرن حكومت درست را پشت سر گذاشته‌ایم.
وی افزود: چهره‌ای كه آل سعود از خود عرضه می‌كند با قتل و غارت و سربریدن است و داعش دست پرورده آنهاست. آنها امروز پرچمدار حكومت رعب و وحشت هستند.
ایوبی ادامه داد: همدان نماد فرهنگ ایرانی اسلامی و باباطاهر نماد دل و ابوعلی سینا نماد عقل است كه شما همدانی‌ها آن را در شهرتان دارید. خوشحالیم از اینكه جشنواره فیلم كودك و نوجوان كه آینده سینما و فرهنگ ایران است، در همدان برگزار می‌شود و افتخاری برای مردم این شهر است.
وی اظهار كرد: من معتقدم برگزاری المپیاد فیلمسازی در جشنواره یك حركت ماندنی خواهد بود كه در طی چند سال آینده نهالش به ثمر می‌رسد. اگر استانداران حمایت و حركت كنند و فرهنگ و هنر اولویت آنها باشد از این پس چنین نوسازی‌هایی بسیار اتفاق می‌افتد. همدان همچنان نیازمند سالن‌های سینماست و ما برای بازسازی این سالن‌ها در كنار شما هستیم.
معاون وزیر ارشاد در ادامه تصریح كرد: برای اینكه این جشنواره در شهرتان بماند شرط اول این است كه مردم خودشان بخواهند البته همراه با خواست مردمی مدیران شهری نیز باید همراهی كنند. سینما جزء نادرترین اماكن فرهنگی كشور است كه همه اعضای خانواده را به بهانه فرهنگ و هنر گرد هم می‌آورد تا به تماشای شاهكارهایی از سینمای ایران بنشینند.
وی افزود: ما مدیران باید نسبت به برخورد با سینماگران تجدید نظر و نگاهمان به سینما را نیز باسازی كنیم. ما همچنان نیاز به بازسازی مدیریتی برای اداره سالن‌ها داریم و به بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های فرهنگ و هنر امیدواریم.
در ادامه این مراسم برای اهدای جوایز بخش فیلمنامه الهی تبار، تابش، جبلی اقدامی روی سن رفتند و پس از قرائت بیانیه هیات داوران توسط مجری جوایز اهدا شد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به نازنین اسماعیل‌پور و نیاز اسماعیل‌پور برای توجه به افسانه‌های محلی و بومی در فیلمنامه «گیس مرواری و کاکل زری» تعلق گرفت.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مجید شهبازی به علت واقع گرایی و توجه به توجه به هوش كودكان و نوجوانان در فیلمنامه «با همه‌ی کودکی‌اش» تعلق گرفت.
لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی مینایی برای ایده بكر و جذاب در فیلمنامه «گول‌زن‌ها»تعلق گرفت.
همچنین در بخش طرح فیلمنامه هیچ جایزه ای اهدا نشد.
پس از پایان این مراسم امیرشهاب رضویان برای معرفی عوامل فیلم «همه رفقای خوب» به كارگردانی مجید قاری زاده روی سن رفت و بعد از آن، فیلم به نمایش در آمد.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن