تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مهم مردم در پيشگيري از کرونا ويروس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۵۶ب.ظ)
نقش مهم مردم در پيشگيري از کرونا ويروس موج - رئيس مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور با تاکيد بر لزوم آمادگي کادر بيمارستاني براي مقابله با کرونا ويروس از مردم خواست به توصيه‌هاي مسئولان بهداشت و درمان براي پيشگيري از اين بيماري عمل کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، امين صابري نيا در نشست آمادگي نظام سلامت کشور براي بازگشت حجاج (پيشگيري از ويروس کرونا) با اشاره به استقرار پايگاه‌هاي بهداشتي در 19 فرودگاه محل بازگشت حجاج در کشور گفت: کميته اي در بحث کرونا ويروس که شيوع بالايي در عربستان دارد، تشکيل شده است؛ ضمن اينکه طبق شيوه نامه اي مناسب از اورژانس پيش بيمارستاني، اورژانس بيمارستاني و بيمارستان‌ها خواسته شده آمادگي لازم را داشته باشند.
وي افزود: اميدواريم که کرونا ويروس وارد کشور نشود اما در صورت ورود اين بيماري، آمادگي برخورد و جلوگيري از انتشار آن را داريم.
دکتر صابري نيا از تشکيل کميته اي متشکل از کارشناسان مجرب در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اين کميته تمام شرايط را بر اساس زيرساخت‌ها و ساختار بهداشت و درمان و بيمارستان‌هاي کشور مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و برنامه عمليات منسجمي را به تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشکي به ويژه به 19 دانشگاهي که حجاج در فرودگاه آن شهرها پذيرش مي‌شوند، ابلاغ کرده تا آمادگي لازم را داشته باشند.
رئيس مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور با بيان اينکه نگاه ما کشوري است و تمام دانشگاه‌ها براي مقابله با بيماري مرس آماده‌اند، افزود: مراقبت‌هاي بهداشتي براي پيشگيري از انتشار اين بيماري ادامه خواهد داشت. گرچه لازم نيست تمام سيستم اورژانس بيمارستاني را مجزا کنيم بلکه برنامه ريزي بيشتر به صورت نرم افزاري و آموزشي و چگونگي برخورد با بيمار مبتلا به ويروس کرونا است.
وي بيشترين حجم انتقال کرونا ويروس را در بيمارستان‌ها اعلام و تاکيد کرد که يبمارستانها بايد آمادگي لازم براي پيشگيري از اين بيماري را داشته باشند.
صابري نيا استفاده از ماسک جراحي، دستکش براي معاينه و در مواقعي که بيماري تشديد مي‌شود استفاده از محافظ‌هاي کنترل کننده را براي جلوگيري از انتشار بيمارستاني مناسب دانست.
وي ضمن بيان توصيه‌هايي به حجاج و خانواده‌هاي آنان گفت: باتوجه به اينکه دوره کمون کرونا ويروس دو هفته طول مي‌کشد، خانواده‌ها براي بازديد از حجاج دو هفته صبر کنند تا احتمال ابتلا به بيماري کم شود. ضمن اينکه توصيه مي‌شود از روبوسي و دست دادن با حجاج پرهيز و حجاج نيز مراسم وليمه را با تأخير برگزار کنند.
رئيس مرکز اورژانس کشور ضمن تسليت مجدد حادثه منا گفت: پس از حادثه منا با شرايط بحراني مواجه شده‌ايم زيرا مشخص نيست وضعيت مصدومين ما که در بيمارستان‌هاي عربستان مداوا شده‌اند، چگونه است. بنابراين بايد نگاه مان پيشگيرانه و مراقبتي باشد؛ با اين حال خود مردم در پيشگيري از انتشار اين بيماري نقش مهمي دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن