تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814656646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده خوش آمدگويي به ايرانيان خارج از کشور براي سرمايه گذاري در ايران هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
رئيس جمهوري در ديدار با نخبگان و کارآفرينان ايراني مقيم آمريکا: آماده خوش آمدگويي به ايرانيان خارج از کشور براي سرمايه گذاري در ايران هستيم موج-رئيس جمهوري در ديدار با جمعي از نخبگان، مديران و سرمايه گذاران ايراني مقيم آمريکا در نيويورک با اشاره به اين که فضا براي سرمايه گذاري و ورود تکنولوژي به کشور فراهم است، گفت: ما آماده خوش آمدگويي به ايرانيان خارج از کشور براي سرمايه گذاري و تلاش در جهت رشد و توسعه ايران هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني با بيان اين که سربلندي و رفاه ملت ايران خواست و هدف همه ايرانيان است، گفت: امروز فرصت‌هاي خوبي براي تحرک در بخش اقتصادي، علمي و صنعتي حاصل شده که بايد از آن‌ها به بهترين شکل براي پيشرفت هرچه بيشتر کشور استفاده کنيم.
رئيس جمهوري با اشاره به توفيق‌هاي دولت تدبير و اميد طي دوسال گذشته در زمينه رشد سرمايه‌هاي اجتماعي، حرکت در جهت اصلاح ساختارهاي اقتصادي، کنترل تورم، خروج از رکود و حرکت در مسير رشد اقتصادي، افزود: براي رسيدن به رونق اقتصادي بايد تلاش بيشتري کرده و بتوانيم از همه فرصت‌ها و ظرفيت‌ها بهره گيري کنيم که ايرانيان خارج کشور سرمايه بزرگي در اين مسير هستند.
روحاني تلاش درجهت رفع اتکاي کشور به اقتصاد تک محصولي را از ديگر برنامه‌هاي دولت يازدهم برشمرد و اظهارکرد: با تلاش مسوولان توانسته‌ايم در صادرات محصولات غيرنفتي و واردات موازنه ايجاد کنيم به گونه اي که در سال 93 رشد صادرات غيرنفتي 19 درصد افزايش داشته است و تقريباً به سطح تعادل با واردات رسيده است.
رئيس جمهوري با بيان اينکه توانسته‌ايم در شرايط تحريم به موفقيت‌هاي بزرگي دست پيدا کنيم، اظهارکرد: يکي از دلايل موفقيت در مذاکرات اين بود که مذاکره کنندگان مقابل دريافتند ملت ايران قادر است در شرايط تحريم به اقتصاد خود سامان دهد و آن‌ها نمي‌توانند در شرايط تحريم از ما امتياز بگيرند.
روحاني، وحدت و انسجام داخلي در ايران را يکي ديگر از عوامل پيشرفت مذاکرات دانست و خاطر نشان کرد: با وجود مخالفت‌هايي که در اين راستا، البته در چارچوب قانون وجود داشت، توانستيم انسجام و يکپارچگي داخلي را حفظ کنيم و بسياري از نظرسنجي‌ها حتي آن دسته اي که توسط مخالفين دولت انجام شده، نشان مي‌دهد که بخش وسيعي از افکار عمومي مردم ايران مسيري را که دولت انتخاب کرده، مورد تأييد قرار داده‌اند.
رئيس جمهوري تاکيد کرد: بزرگ‌ترين راهنماي دولت افکار عمومي است و مردم عادل‌ترين قاضي در ارزيابي عملکرد دولت هستند.
وي بيان اينکه امروز هيچ کس در نقش تأثيرگذار ايران در منطقه ترديد ندارد، گفت: ايران به عنوان دولتي ضدتروريست شناخته شده و همگان اذعان دارند که اگر قدرت و حمايت ايران از دولت اي منطقه نبود، امروز شاهد شرايط خطرناکي در منطقه بوديم.
روحاني با بيان اينکه امروز از مراحل سخت و دشوار مذاکرات مربوط به توافق و لغو تحريم‌ها عبورکرده ايم، بيان کرد: اين توافق ادامه خواهد داشت و موضوعاتي از قبيل برگشتن مجدد به تحريم اجرايي نخواهد بود، چرا که به گونه اي رفتار کرديم که تحريم مجدد نمي‌تواند در اراده ملت ايران تأثيري بگذارد.
رئيس جمهوري با اشاره به استعدادها و ظرفيت هاي فوق العاده ايران و قرارگرفتن در مرکز بازاري بسيار مناسب در منطقه، گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان قطب انرژي و مرکز ثبات در منطقه، جوانان تحصيلکرده و نيروي انساني کارآمدي دارد که مي‌توانند در بسياري از زمينه‌ها بدرخشند.
روحاني با اشاره به ايجاد و گسترش بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري از جمله گسترش و اتصال راه آهن ايران به کشورهاي همسايه و توسعه بنادر جنوبي کشور، اظهارکرد: امروز شرکت‌هاي مهم خارجي و اروپايي به دنبال انعقاد قراردادهاي مختلف با ايران هستند و درخواست‌هاي متعددي براي سرمايه گذاري در کشور دارند.
رئيس جمهوري با بيان اينکه کارآفرينان، مديران و سرمايه گذاران ايراني همواره براي ما در اولويت هستند، به تلاش دولت در زمينه بهبود فضاي کسب و کار و خروج از رکود اشاره کرد و گفت: در زمينه مسائل حقوقي و مقررات لازم براي سرمايه گذاري در حال تلاش براي تصحيح اين مقررات و تسهيل شرايط براي سرمايه گذاران هستيم.
روحاني با بيان اينکه ترديدي نداريم که در زمينه مسائل اقتصادي، بخش خصوصي به مراتب بهتر از بخش دولتي عمل مي‌کند و بايد از اين بخش حمايت کرد، گفت: مطمئناً عدم وجود رقابت در بخش اقتصادي به معناي ايجاد انحصار، افت کيفيت، فساد و رکود خواهد بود.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه سرمايه گذاري در ايران بايد همراه با انتقال دانش، امکانات و در مسير مشارکت و همکاري باشد، افزود:: شرايط امروز ايران به گونه اي است که در بخش‌هاي مختلف انرژي، صنايع، حمل و نقل، فضاي بسيار خوبي ايجاد شده و فضا براي سرمايه گذاري و ورود تکنولوژي فراهم است.
روحاني با بيان اينکه براي رسيدن به رشد اقتصادي مورد قبول سالانه نيازمند 150 ميليارد دلار سرمايه گذاري در کشور هستيم، افزود: مطمئناً بايد از سرمايه گذاراي خارجي نيز در اين راستا استفاده کرد، ايجاد فضاي نو و رفع تحريم‌ها يکي از اهداف مهم مذاکرات بود و امروز بعد از توافق هسته اي شرايط مناسبي براي تحرک مناسب در عرصه سرمايه گذاري بوجود آمده است.
وي خاطرنشان کرد: توسعه و پيشرفت ايران وظيفه همه ايرانيان و متعلق به آن‌ها است و ما آماده خوش آمدگويي به ايرانيان خارج از کشور براي سرمايه گذاري و تلاش در جهت رشد و توسعه ايران هستيم.
روحاني مذاکرات و توافق ايران را توافقي برد-برد عنوان کرد و با اشاره به تصويب قطعنامه لغو تحريم‌ها عليه ايران در سازمان ملل متحد، ادامه داد: نتايج حاصل از توافق و تصويب اين قطعنامه در مجمع عمومي سازمان ملل تحت شرايطي بود که هيچ کشوري قادر به مخالفت با آن نبود، چرا که اين اقدام در نهايت منجر به منزوي شدن آن کشور مي‌شد.
روحاني با بيان اينکه آمريکايي‌ها در طول دهه‌ها و سال‌هاي گذشته اقدامات نسنجيده و غيرقابل قبولي عليه ملت ايران انجام داده‌اند، به حادثه شليک موشک به هواپيماي مسافربري ايران و حمايت از صدام در جنگ تحميلي اشاره کرد وگفت: از جمله، اين اقدام خطاي بزرگ و تاريخي آمريکا بود که باعث عصبانيت ملت ايران شد که متأسفانه بعد از اين اقدام مسوولان آمريکايي هنوز از مردم ايران عذرخواهي نکرده‌اند، درحاليکه اين عذرخواهي مي‌توانست نشان شهامت دولتمردان آمريکا براي بيان واقعيت باشد و سپس به اصلاح مسير گذشته و کاهش خصومت منجر شود.
رئيس جمهوري تاکيد کرد: مردم ايران هيچ مشکلي با مردم آمريکا ندارند و به يکديگر احترام مي‌گذارند.
براساس اين گزارش، سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري و رئيس بنياد ملي نخبگان نيز در اين نشست همراه با ساير اعضاي هيات همراه رئيس جمهوري، حضور داشت و با نخبگان و کارآفرينان ايراني مقيم آمريکا به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن