تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 700 درصدي استانداردسازي ماشين‌هاي کشاورزي و تجهيزات آبياري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۱۹ب.ظ)
در دولت تدبير و اميد؛ رشد 700 درصدي استانداردسازي ماشين‌هاي کشاورزي و تجهيزات آبياري موج - رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي اعلام کرد: استانداردسازي ماشين‌ها، ادوات کشاورزي و تجهيزات آبياري توليد داخل، حدود 700 درصد نسبت به سال 92-91 رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، کامبيز عباسي با بيان اين که در دولت تديبر و اميد، استانداردسازي ماشين‌هاي کشاورزي در کشور، يک جهش تاريخي را تجربه کرده است، اظهار داشت: اين جهش ناشي از حجم وسيعي از سرمايه گذاري و مديريت و نظارت بر فرايند توسعه مکانيزاسيون مبتني بر طرح جامع 12 ساله است.
وي افزود: طي دو سال اخير بيش از 761 آزمون در مورد تجهيزات آبياري توسط اين مرکز صورت گرفته و اين موارد استاندارد شده است.
عباسي ادامه داد: در حوزه استانداردسازي تجهيزات و ماشين‌هاي کشاورزي نيز بيش از 145 مورد آزمون و استانداردسازي انجام گرفته که نسبت به سال 92-91 نزديک به 700 درصد رشد نشان مي‌دهند.
وي تصريح کرد: ما تمام عرضه کنندگان ماشين‌هاي کشاورزي را مکلف کرده‌ايم که به سمت استانداردسازي بروند؛ زيرا در غير اين صورت بازار فروش را از دست مي‌دهند.
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي با اشاره به اين که طي دو سال اخير، 1650 ميليارد تومان در قالب تسهيلات بانکي به عرصه مکانيزاسيون کشاورزي ورود پيدا کرده است، گفت: ما پس از سال‌ها به ضريب 38/1 اسب بخار درهکتار رسيده‌ايم.
وي در همين حال اعلام کرد: درجه مکانيزاسيون بسياري از عمليات مکانيزه کشور در حوزه کاشت، داشت و برداشت به طور چشمگيري افزايش يافته است.
عباسي درباره تعداد فناوري‌هاي نوين شناسايي شده طي مدت دو سال گذشه، اذعان داشت: تاکنون 30 نوع فن‌آوري نوين در زمنيه مکانيزاسيون کشاورزي شناسايي و در قالب فعاليت‌هاي الگويي و با مشارکت کشاورزان وارد عرصه مزارع کرده‌ايم.
وي افزود: کمباين برداشت برنج و نخود و انواع نشاءکار پنبه و چغندرقند و تجهيزات داشت و برداشت نخيلات؛ سامانه‌هاي ضد تگرگ و سامانه‌هاي مبارزه با سرمازدگي، ماشين‌هاي کشاورزي حفاظتي و بعضي از بذرکارهاي دقيق غلات از جمله فناوري‌هاي نوين هستند که در بخش کشاورزي ورود پيدا کرده‌اند.
عباسي يادآور شد: 30 درصد قيمت اين فناوري‌هاي نوين توسط دولت پرداخت مي‌شود و همه اين فناوري ها در راستاي فرايند توليد محصولات کشاورزي اعم از زراعي، باغي، دام، طيور و آبزيان و حفاظت از منابع آب و خاک، محيط زيست ارتقاي ضريب بهره‌وري آب و مبارزه با ناملايمات اقليمي اعم از سرمازدگي و گرمازدگي است.
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي گفت: بيش از 50 درصد فناوري‌هاي نوين در حوزه محصولات زراعي، 35 تا 40 درصد در حوزه باغباني و مابقي دام، طيور و آبزيان توزيع شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن