تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814644195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاسیس موسسه جدید به جای میزان چند سال زمان می برد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
پول1 تاسیس موسسه جدید به جای میزان چند سال زمان می برد

هادی قوامی؛
تاسیس موسسه جدید به جای میزان چند سال زمان می برد
تاسیس یک موسسه مالی و اعتباری جدید به جای موسسه منحله میزان ممکن است چندین سال زمان ببرد.



به گزارش سرویس اقتصادی"جام نیوز"، هادی قوامی،نماینده مردم اسفراین هفته گذشته خبر از تاسیس یک موسسه جدید به جای میزان و قبول تعهدات این موسسه خبر داده که البته این موضوع هنوز بطور رسمی از سوی بانک مرکزی تائید یا تکذیب نشده است.اما با فرض درست بودن موضوع باید توجه داشت که این تصمیم در حالی هفته گذشته در شورای پول و اعتبار مصوب شده است و مشخص نیست چرا در ۹ ماه گذشته مسئولان مربوطه به این تصمیم نرسیده و ۹ ماه سپرده گذاران بخت برگشته را عذاب دادند.

نکته دیگری که می توان از این مصاحبه و تصمیم برداشت کرد این است تنها موافقت اصولی ایجاد یک موسسه مالی و اعتباری جدید گرفته شده است و زمان اقدامات قانونی لازم جهت تشکیل یک موسسه در آن دیده نشده است.

به عبارت دیگر سپرده گذاران با خود اینگونه برداشت می کنند که تعاونی اعتبار میزان پس از حدود ۱۵ سال فعالیت نتوانست روند قانونی جهت تشکیل یک موسسه مالی و اعتباری را طی کند حال چگونه می خواهند یک موسسه جدید را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنند؟

هم اکنون تعدادی از موسسات مالی و اعتباری نظیر، ثامن، ثامن الحجج، افضل توس و آرمان حدود دو سال است که در بوروکراسی تشکیل موسسه مالی و اعتباری گیر کرده اند حال چگونه می تواند در کمترین زمان ممکن یک موسسه مالی جدید تشکیل داد؟

البته در این بین موسسه اعتباری نور مجوز نهایی خود را پس از چند سال دوندگی اخذ کرد و موسسات آرمان، ثامن، ثامن الحجج و بانک مهر اقتصاد نیز در آستانه اخذ مجوز قرار دارند.

مسئولان شورای پول و اعتبار که به این نتیجه رسیده اند که سرمایه گذار جدید با سه هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شود و مجوز کسب کند با خود فکر نکرده اند که برای اعطای مجوز ثامن، ثامن الحجج، آرمان، افضل توس و مهر اقتصاد در اولویت قرار دارند؟

برای تاسیس موسسه مالی و اعتباری جدید، نیاز به سرمایه و ثبت آن، فروش سهام، بررسی آورده نقدی سهامداران در اداره پولشویی بانک مرکزی و ... می باشد و به نظر این فرآیند، پروسه ای چند ساله را طلب می کند.

حال چگونه و بر اساس کدام منطق مسئولان مربوطه این تصمیم را گرفته اند را باید از خود مسئولان مربوطه پرسید./ایرنا/110
 



۰۵/۰۷/۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن