تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814729714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکام سعودي درصدد فراموش کردن گناه بزرگ خود از ذهن امت اسلامي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۰ب.ظ)
بيانيه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي؛ حکام سعودي درصدد فراموش کردن گناه بزرگ خود از ذهن امت اسلامي هستند موج-نمايندگان مجلس با تاکيد بر بي کفايتي مديران سعودي در شکل گيري حادثه منا تصريح کردند:حکام سعودي در صدد فراموش ساختن اين گناه بزرگ از ذهن مسلمانان هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني امروز يکشنبه 5 مهر با صدور بيانيه‌اي بر آشکار بودن سوءمديريت و بي‌کفايتي مديران سعودي در شکل‌گيري حادثه منا تأکيد کرده و خواستار اعزام هيأت حقيقت‌ياب براي بررسي علت حادثه شدند. متن کامل اين بيانيه که به امضاي اکثريت وکلاي ملت رسيده است و توسط ضرغام صادقي عضو هيأت رئيسه مجلس قرائت شد، بدين شرح است:
فاجعه منا در مراسم حج امسال که منجر به کشته شدن تعداد زيادي از ضيوف‌الرحمان شد و عيد قربان را براي حجاج بيت‌الله حرام،‌ خانواده‌هاي آنان و امت اسلام به عزا مبدل کرد.
پس از حادثه سقوط جرثقيل در صحن مسجدالحرام حلقه حوادث غمبار حج امسال را تکميل کرد. هرچند ادعا شد که باد و باران عامل سقوط جرثقيل و فاجعه مسجدالحرام بوده ولي مسلماً در مورد حادثه عيد قربان مني که قربانگاه جمع کثيري از حجاج گشت به روشني سوءمديريت و بي‌کفايتي مسوولان سعودي در شکل‌گيري اين فاجعه و نيز حوادث پس از آن نمايان است. متأسفانه پس از اين حادثه مشاهده مي‌شود حکام بي‌کفايت آل سعود به جاي پذيرش تقصير خود با فرافکني و طرح ادعاهاي واهي و تبليغات رسانه‌هاي وابسته درصدد به فراموشي سپردن اين گناه بزرگ از ذهن امت اسلامي هستند.
امروز اين خواست به حق در ميان مسلمانان شکل گرفته که مقدس‌ترين اماکن جهان اسلام که نه متعلق به يک کشور خاص بلکه متعلق به جهان اسلام است تا چه زماني بايد با مديريت ضعيف و ناکارآمد فعلي اداره و شاهد حوادث غمبار و فجايع خونبار باشد. بدون شک ظرفيت بالاي جهان اسلام اين امکان را دارد که همايش جهاني حج را به امن‌ترين صورت و بالاترين بهره براي مسلمين مديريت کند از اين رو ما نمايندگان مردم مسلمان ايران در مجلس شوراي اسلامي ضمن عرض تسليت به خانواده‌هاي داغدار اين حادثه در ايران و ديگر کشورهاي اسلامي از سازمان کنفرانس اسلامي درخواست مي‌کنيم تا يک گروه حقيقت‌ياب با عضويت دولت‌هاي داغدار به عربستان اعزام و علل و عوامل اين فاجعه انساني را مشخص و به مسلمانان جهان معرفي کند.
از مقامات قضايي کشور نيز درخواست داريم ابعاد حقوقي و قضايي اين فاجعه را در مراجع حقوقي بين‌المللي به منظور پاسخگو کردن و مسووليت‌پذير نبودن عامل پيگيري نمايد تا خون حجاج ايراني و غيرايراني در زير سايه سنگين دلارهاي نفتي و تبليغات سعودي به هدر نرفته و به فراموشي سپرده نشود. از دولت جمهوري اسلامي نيز مؤکداً مي‌خواهيم به منظور جلوگيري از تکرار چنين فجايعي از طريق سازمان کنفرانس اسلامي موضوع مديريت جمعي اماکن مقدسه مکه و مدينه را با استفاده از ظرفيت‌هاي دولت‌هاي اسلامي در موسم حج در دستور کار و بررسي قرار دهد.
عضو هيأت رئيسه مجلس پس از قرائت بيانيه اعلام کرد: اين بيانيه براي طي مراحل قانوني ارسال مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن