تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809886952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و دادگستری خراسان رضوی امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و دادگستری خراسان رضوی امضا شد خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و دادگستری استان گفت :در همه امور بویژه در زمینه سلامت اجتماعی اصل پیشگیری بر درمان مقدم است ، در این راستا آموزش و پرورش می تواند مهمترین نقش را ایفا کند چون جامعه مخاطب زیادی را پوشش می دهد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر ساعت 12:05

خبرگزاری پانا+

 به گزارش  خبرگزاری پانا،سیدجواد حسینی صبح امروز در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی که به میزبانی اداره کل دادگستری استان برگزار می شد اظهار کرد: امسال با توجه به این که شعارمان تعلیم و تربیت تمام ساحتی است باید به دنبال ایجاد مدارس کیفی که مدارسی سالم ، بانشاط ، برنامه محور و تجدیدحیات شونده هستند باشیم و در همین راستا هم برنامه هایمان را تنظیم می کنیم.
وی تاکید کرد: در همه امور بویژه در زمینه سلامت اجتماعی اصل پیشگیری بر درمان مقدم است ، در این راستا آموزش و پرورش می تواند مهمترین نقش را ایفا کند چون جامعه مخاطب زیادی را پوشش می دهد.
وی ادامه داد: باید برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دنبال نگاه ساختاری باشیم و بر این موضوع متمرکز شویم چرا که این موضوع موجب کنترل آسیب ها و نهایتا از بین رفتن آن ها می شود، در راستای این نگاه در آموزش و پرورش استان دو اقدام انجام دادیم ، اول این که فرآیندهایی که در راستای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  داشتیم را تغییر داده و بخش های مختلف مرتبط با این حوزه را با یکدیگر پیوند دادیم تا به دنبال اقدامات هم افزا باشند ، در اقدام دوم تلاش کردیم برنامه های خود را به کف مدرسه متصل کنیم و در همین راستا ساختار پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در کل ادارات آموزش و پرورش استان و بالطبع آن‌در مدارس تشکیل دادیم چرا که اعتقاد داریم امروز کنترل آسیب های اجتماعی نیاز حیاتی امروز جامعه ماست.
حسینی با بیان این که حجم بالای فعالیت های آموزش و پرروش می طلبد که اقدامات پیشگیری به این شکل انجام شود تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب ها باید مداخلاتی موثر داشته باشیم تا نتایج مطلوب حاصل شود.
این مقام مسئول گفت : آموزش و پرورش در تمامی ابعاد فعالیت خود بدون مشارکت سایر دستگاه ها ارتقا پیدا نمی کند و در همین راستا هم منشور مشارکت را تدوین کردیم که دستگاه های دولتی و عمومی در این بین نقش مهمی دارند که بر همین اساس ما با بیش از ۷۵ درصد دستگاه های اجرایی استان تفاهم نامه امضا کردیم و طرح هایی همچون دستگاه های مدرسه یار ، دستگاه های مدرسه ساز ، طرح حامی و طرح یکصد مدرسه یکصد دبیرخانه را اجرایی کردیم.
وی اظهار کرد: خوشحالیم که امروز یکی از قوای سه گانه در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی متمرکز شده و همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش دارد و امروز ۱۱۰ مدرسه به عنوان دبیرخانه همکاری با قوه قضاییه در خراسان رضوی با نگاهی پیشگیرانه فعالیت خواهند کرد.
وی نماد سازی ، ستادسازی و نهادسازی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از اهداف اصلی این تفاهم نامه دانست و افزود: آموزش و پرورش کاملا در خدمت اجرای این تفاهم نامه است چرا که اعتقاد  داریم باید اقداماتمان را به شکلی سامان دهیم که در نهایت با تکیه بر مداخلات موثر پیشگیرانه ، کنترل ، کاهش و از بین رفتن آسیب های اجتماعی را در جامعه مان شاهد باشیم.
در ادامه این جلسه سیدامیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی هم اظهار داشت: تمام دستگاه ها در قبال توسعه نظام تعلیم و تربیت نقش دارند و برگزاری این جلسات برون سازمانی می تواند نقش مهمی در توسعه همکاری های آموزش و پرورش و دادگستری داشته باشد.
وی افزود:  سال گذشته کارشناسان دادگستری استان در حدود ۵۲۰ مدرسه خراسان رضوی حاضر شدند و دوره های افزایش آگاهی های حقوقی دانش آموزان را برگزار کردند.
مرتضوی ادامه داد: برای اجرای اقداماتی که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس انجام می دهیم نیاز به یک اتاق فکر داریم تا برنامه ها و کارهای کیفی در این حوزه انجام دهیم .
وی تصریح کرد : لازم است برنامه ویژه ای برای آشنایی اولیا دانش آموزان با مباحث مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم ضمن این که برپایی یک نمایشگاه دائمی در این حوزه می تواند کمک زیادی به اجرای برنامه های باکیفیت در این بخش بکند.
رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت : در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بر دو بخش استفاده از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی تاکید داریم .
سعید صالح افزود : راه اندازی دفتر مراقبت های اجتماعی در آموزش و پرورش اقدامی است که برای تدوین یک الگو در راستای برنامه های مدنظرمان در نقشه راه سال تحصیلی جدید موردتاکید قرار دارد.
وی بااشاره به ایجاد زمینه مناسب برای امضای تفاهم نامه بین اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش و اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ۱۱۰ مدرسه استان به عنوان دبیرخانه دادگستری برای گسترش اقدامات مشترک دو بخش مشخص می‌شوند ضمن این که زمینه مناسب برای مشارکت بیشتر دادگستری در اجرای طرح هایی مثل قاضی مدرسه ، آگاه سازی حقوقی و‌قضایی، طرح اجتماع محور امید و دوره آموزشی مدرسان پیشگیری نیز در این تفاهم نامه دیده شده است.
وی همچنین از تشکیل پنج هزار و 430 کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت : در این حوزه و در بخش والدین دانش آموزان هم سه هزار و 176 کارگاه و در بخش کارکنان آموزش و پرورش هم یک هزار و 511 کارگاه را برگزار کردیم که مجموعا بیش از چهار میلیون و 159 هزار و 507 نفر را تحت پوشش قرار داده است.
 گفتنی ست در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین دوسازمان به امضای مسئولین رسید













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن