تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814785689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: سعودی ها نمک روی زخم امت اسلامی می پاشند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: لاریجانی: سعودی ها نمک روی زخم امت اسلامی می پاشند


رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از جلسه غیرعلنی امروز مجلس برای بررسی فاجعه منا، اظهار کرد: متاسفانه دولت سعودی به جای عذرخواهی حرف هایی زده که مانند نمک پاشیدن روی زخم است. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس با وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر امور خارجه در خصوص حادثه منا گفت: دولت سعودی باید توجه داشته باشد این رفتار از خاطر مردم و مسلمانان پاک نمی شود و شباهتی به رفتار یک دولت اسلامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی پس از آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به توضیحات وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون عربی آفریقایی  وزارت امور خارجه در خصوص حادثه منا گفت: امروز امت اسلامی و ملت بزرگ ایران به دلیل حادثه دردناکی که در منا رخ داد و بر اثر آن تعداد زیادی از زائران به وضع اسفناکی به خاک و خون کشیده شدند عزادار است.

لاریجانی افزود: امروز مقامات یادشده در جلسه غیر علنی به ارائه توضیحات کافی در خصوص ابعاد این حادثه و اقداماتی که دولت در این زمینه انجام داده است پرداختند.


وی گفت: ضمن تشکر، این اقدامات باید پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزارشهای ارائه شده اظهار داشت: کل گزارش نشان می دهد که دولت سعودی مقصر واقعی این حادثه است و آنها در کار خود دچار غفلت و سوء مدیریت بوده اند .


لاریجانی افزود: متاسفانه با مطالعه همه ابعاد قضیه، مشخص می شود که هم سهل انگاری صورت گرفته و هم بعد از حادثه به موقع خدمات رسانی صورت نگرفته است تا تبعات این فاجعه کمتر شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت سعودی به جای عذرخواهی حرف هایی زده که مانند نمک پاشیدن روی زخم است.


رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سعودی باید برای فریضه حج همه اقدامات لازم را انجام دهد و با مدیریت صحیح در صورت وقوع هر گونه حادثه ، بتواند تبعات آن را کم کند.


وی خاطر نشان کرد: این حادثه نشان می دهد که مسئولان مربوط راه ها را بلاوجه بسته اند و برای کنترل حادثه نیز تدبیر لازم اتخاذ نشده است و همچنین خدمات یا اصلا وجود نداشته و یا کم بوده است.


لاریجانی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه افزود: تاسف آورتر این است که وقتی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مقامات حج تماس گرفتند تا هیات هایی را برای اعزام به مکه بفرستند، همکاری های لازم با آنها صورت نگرفته است.


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مهمان نوازی به طریق اسلامی نیست بلکه این عناد است.


وی افزود: دولت سعودی باید توجه داشته باشد که این رفتار از خاطر مردم و مسلمانان پاک نمی شود و هیچ گونه شباهتی به رفتار یک دولت اسلامی ندارد.


لاریجانی خاطر نشان کرد: ما ضمن اینکه به دولت سعودی توصیه می کنیم که طی روزهای آینده همکاری های درستی برای شناسایی مفقودین این حادثه داشته باشد از وزارت خارجه نیز می خواهیم که تحرکات خود را افزایش دهد.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:لازم است وزارت داخله هم تمهیدات لازم را بیندیشد تا آسایش مردم را فراهم کند و حجاج با آرامش به کشور بازگردند.


وی در پایان یادآور شد: تلاش مسئولان و دولتمردان همواره این است که حجاج اعمال خود را به درستی انجام دهند و با آسایش و آرامش به کشور بازگردند.



امیرعبداللهیان: عربستان باید پاسخگو باشد


معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پاسخگو بودن مسئولان سعودی درباره حادثه منا و پذیرش پیامدهای آن تاکید کرد.


 در این جلسه که به ریاست آقای لاریجانی برگزار شد حسین امیرعبداللهیان با ارائه گزارشی از آخرین جزئیات حادثه منا و اقدامات دستگاه دیپلماسی ، مسئولیت این حادثه را صرفا متوجه عربستان سعودی دانست.


وی گفت: در تماس مستمر با مقامات عربستان ، جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که آمار دقیقی از جان باختگان ، مفقودان و مجروحان حادثه منا در اختیار دارد .

معاون وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد: عملیات انتقال پیکر مطهر جان باختگان به کشورمان از اواسط این هفته انجام شود.


یک شنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن