تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803867868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیر عبداللهیان: هیچ مقام رسمی سعودی ایران را مقصر حادثه منا نمی‌داند/ سه تن از مسئولین ارشد در لیست مفقودین هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امیر عبداللهیان: هیچ مقام رسمی سعودی ایران را مقصر حادثه منا نمی‌داند/ سه تن از مسئولین ارشد در لیست مفقودین هستند
در برنامه متن و حاشیه معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه و دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران به تشریح آخرین وضعیت حادثه منا پرداختند.
 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در برنامه متن و حاشیه امشب 4 مهر امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و علی اصغر احمدی دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران به بررسی آخرین وضعیت حادثه منا پرداختند


امیر عبداللهیان طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون آخرین وضعیت مجروحین و فوت شدگان منا گفت: قرار بود تیمی به عربستان سعودی اعزام شود اما تا کنون موفق به اعزام عزیزانمان نشده ایم.


وی با اشاره به این که پیگیر اعزام قشقاوی و وزیر ارشاد به عربستان سعودی هستیم افزود: متأسفانه با تأخیر در صدور روادید از سوی عربستان سعودی مواجه شده‌ایم البته آن‌ها اذعان می‌کنند که این مسئله به دلیل تعطیلات 5 روزه عید قربان است.


معاون عربی  آفریقایی وزارت امور خارجه با بیان این که امروز شخصاً کاردان عربستان سعودی را اظهار کردیم تا در روند شناسایی مفقودین امور را تصریح ببخشند خاطر نشان کرد: در این دیدار بر ضرورت اعطای روادید فوری برای هیئت اعزامی تاکید کرده‌ایم.


امیر عبد اللهیان با اشاره به این که باید منتظر اقدامات اداری عربستان سعودی باشیم افزود: روند کارها قدری کند پیش می‌رود که بخشی از آن قابل درک است.


سوء مدیریت در سطح کارگزاران حج سعودی وجود دارد


وی با اشاره به وجود سوء مدیریت در سطح کارگزاران بخش حج عربستان گفت: پیگیری‌های ما باعث شد تا محمد بن نائب ولیعهد عربستان نماینده ویژه ای را خدمت قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در چادرهای محل استقرارشان اعزام کنند.


معاون عربی  آفریقایی وزارت امور خارجه افزود: شب گذشته ولیعهد عربستان پیامی مبنی بر سرعت بخشیدن به امور صادر کرد.


امیر عبداللهیان با بیان این که تعدادی از مجروحین در جده وضعشان مشخص است ادامه داد:تعداد از بیمارستان‌ها اجازه همکاری با پزشکانمان را داده‌اند.


از جانب سعودی سرعت مورد انتظارمان حاصل نشده است


وی با اشاره به عمق فاجعه و به هم ریختگی اوضاع در عربستان سعودی بیان کرد: از جانب سعودی‌ها هنوز سرعت مورد انتظارمان حاصل نشده است.


معاون عربی  آفریقایی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که زبده‌ترین مسئولان مربوط به حج در جده حضور دارند اظهار داشت: قرار نیست که کمک دارویی و پزشکی داشته باشیم اما در عین حال 300 کادر پزشکی در جده و مدینه مستقر هستند.


امیر عبداللهیان افزود: از نظر امکانات اعلام کرده‌ایم که برای حجاج دیگر کشورها که در این حادثه مجروح شده‌اند می‌توانیم کمک کنیم.


وی با بیان این که بخش پزشکی سازمان حج تدابیر لازم را اندیشیده است گفت: مشکل سو.ء مدیریت کارگزاران حج عربستان است.


معاون عربی  آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش‌های وزیر امور خارجه پیرامون حادثه منا افزود: ایشان در طول شبانه روز بیش از 30 باز تماس مستقیم دارند تا از اوضاع به خوبی مطلع باشند.


امیر عبداللهیان با اشاره به این که وزیر امور خارجه با هیئت‌های مختلفی دیدار و گفتگو داشته است ادامه داد: همه ظرفیت‌ها بسی حج شده‌اند تا امور تسریع یابد.


وی با اشاره به این که در این حادثه بیش از 2 هزار قربانی وجود دارد گفت: در برخی از کشورها آمار کشته شده‌ها بیش از 500 نفر است.


هیچ مقام رسمی سعودی ایران را مقصر  حادثه منا نمی‌داند


معاون عربی  آفریقایی وزارت امور خارجه با بیان این که برخی از کشورها برای این که بتوانند خودشان مدیریت کنند آمار را پنهان نگه می‌دارند گفت: هیچ مقام رسمی سعودی ایران را مقصر  حادثه منا نمی‌داند لذا در برخی از سایت‌ها چنین حرف‌های نامربوطی مطرح شده است.


 سفیر پیشین ایران در لبنان در لیست مفقودین است


امیر عبداللهیان با اشاره به این که هیچ مسئله ای در این رابطه به ایران برنمی‌گردد گفت: سفیر پیشین ایران در لبنان در لیست مفقودین است.


وی با اشاره به این که 303 مفقود در لیست پیگیری مان قرار دارد ادامه داد: هنوز برخی از بیمارستان‌ها مورد بازدید قرار نگرفته است.


سه تن از مسئولین ارشد در لیست مفقودین هستند


معاون عربی  آفریقایی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون وضعیت پیشین ایران در بیروت گفت: رکن آبادی و سه تن از مدیران ارشد جزء مفقودین ستند که سرنوشت یکی از آن‌ها مشخص شده که جزء جان‌باختگان قرار دارند.


امیر عبداللهیان با بیان این که همه دستگاه های مربوطه تلاش می‌کنند که هر چه سریع‌تر به نتیجه مشخصی دست یابند.


وی گفت: امیدواریم بخش بسیار زیادی از مفقودین را در بیمارستان‌های عربستان پیدا کنیم.


احمدی در ادامه برنامه با اشاره به این که بنده در روز عید قربان در منزل خبر را مطلع شدم گفت: زمانی که خبر اولیه را شنیدم برایم بسیار سخت بود به گونه ای که احساس کردم که همان صحرای عرفات نمونه ای از روز محشر است


دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به این که در حج امسال هلال احمر در قالب هیئت پزشکی حج بالغ بر 500 نفر نیرو را اعزام کرده است گفت: باری انجام مناسک حج کسی در مدینه باقی نمانده بود زیرا همه در روز عرفه وقوف داشتند.


وی با اشاره به این که پزشکان همراه حجاج در صحرای عرفات به سر می‌بردند ادامه داد: در ادامه راه با عدم اجازه سعودی‌ها برای ورود پزشکان ایرانی مواجه بودیم.


احمدی  با اشاره به این که سعودی‌ها اجازه استقرار تیم هلال احمر را در منطقه جمرات ندادند ادامه داد: اما پزشکان با کاروان‌ها همراهی داشتند.


دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به این که پزشکان به مراکز درمانی در منطقه منا مراجعه کردند اما کسی به آن‌ها پاسخ نمی‌داد بلکه بعضاً با رفتار بسیار بد سعودی‌ها مواجه می‌شدند ادامه داد: سعودی‌ها صحنه را وا داده بودند و نمی‌دانستند که چه کار باید انجام دهند.


وی با اشاره به این که موقعیت زمانی و مکانی در عربستان پیرامون مسئله حج مشخص است گفت: دولت سعودی که ادعا می‌کند تجربه مدیریت حج در طول سالیان دراز دارد اما نتوانست به این مسئله بپردازد ادامه داد:  تیم مدیریت کننده باید بر اساس سابقه موضوع اوضاع را تدبیر می‌کرد.


اگر تدبیر به درستی انجام می‌شد فاجعه رخ نمی‌داد


احمدی  با اشاره به بسته شدن یکی از چهار راه منتهی به رمی جمرات خاطر نشان کرد: 25 درصد جمعیت به سه مسیر دیگر هدایت شدند و این امر سبب بروز فاجعه شد.


دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران با تاکید بر این که اگر تدبیر به درستی صورت می‌گرفت این فاجعه رخ نمی‌داد ادامه داد: بیش از 50 درصد مصدومین در بیمارستان‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران تحت درمان هستند.


وی با بیان این که حال عمومی اکثر عزیزان رو به بهبودی است گفت: حدود ده نفر  از مصدومین با مشکل مواجه هستند که باید در انتقال به ایران درمانشان ادامه یابد.


احمدی با بیان این که برای انتقال مجروحین و پیکر جان‌باختگان دو اقدام باید در مکه و مدینه و در ایران باید انجام شود. 


دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران با تشکیل جلسه در درون هیئت دولت به مسئولین وزیر کرد: دیشب از دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، هواپیمایی کشوری، پزشکی قانونی و وزارت بهداشت دعوت داشتیم تا تدبیرهای لازم صورت گیرد.


خبر در حال تکمیل است...





اشتراک گذاری







۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن