تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوحدی: آمار نهایی حادثه منا صبح فردا اعلام خواهد شد/ امیرعبداللهیان: سوء مدیریت دستگاه اجرایی کارگزاران حج سعودی در فاجعه منا واضح است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اوحدی: آمار نهایی حادثه منا صبح فردا اعلام خواهد شد/ امیرعبداللهیان: سوء مدیریت دستگاه اجرایی کارگزاران حج سعودی در فاجعه منا واضح است
آخرین وضعیت فاجعه منا امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه، رئیس سازمان هلال احمر، رئیس سازمان حج و زیارت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان بررسی فاجعه منا امشب 3 مهر ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل منطقه، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


اوحدی طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به عمق فاجعه حادثه دل‌خراش منا گفت: مجروحین حادثه حتی به بیمارستان‌های ریاض و طائف منتقل شدند.


رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به این که به مجروحین حادثه 35 نیز اضافه ‌شده‌اند خاطر نشان کرد: تعداد جان باختگان همان 131 نفر هستند.


وی با اشاره به وجود مشکلات جدی در بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها ادامه داد: هنوز تریلی‌های حامل جان‌باختگان حادثه نتوانستند اجساد را تخلیه کنند بنابراین امیدواریم با دریافت مجوز 10 اکیپ جستجو بتوانند فردا آخرین وضعیت را اعلام کنند.


** افزایش تیم‌های جستجو به 10 تیم


اوحدی با اشاره به این که 13 زائر مفقودی فاجعه منا شناسایی شده‌اند ادامه داد: تیم‌های جستجوگر به 10 تیم افزایش یافته است.


** آمار نهایی  حادثه منا صبح فردا اعلام خواهد شد


رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر این که آمار نهایی تا صبح فردا اعلام خواهد شد ادامه داد: طی تماس با بیمارستان‌ها 25 مجروح ایرانی شناسایی شدند.


وی با اشاره به این که جمع آوری دقیق از کاروان‌ها کاری سخت است گفت: با تلاش 10 تیم جستجوگر آمار جدیدی را به هموطنان اعلام خواهیم کرد.


اوحدی با اشاره به اینکه آمار مجروحین حادثه دیده بیش از دو هزار افزایش یافته است افزود: کشور نیجریه بیش از 600 کشته را در این فاجعه داشته است.


** نیجریه، پاکستان و مصر بیشترین کشته را در حادثه منا داشته‌اند


رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که امنیت و حقوق زائر رعایت نشده است ادامه داد: کشورهای پاکستان و مصر آمار زیادی از مجروحین و کشته شدگان را دارند.


وی با اشاره به این که از 7 کاروان  که تعداد مفقودی‌های آن‌ها بالای 20 نفر بود ملاقات داشتیم  به طوری که پیام رهبر را برای آن‌ها قرائت کردیم.
اوحدی با اشاره به اینکه 207 نفر از زائران یک کاروان جزء جان‌باختگان هستند بیان کرد: با افزایش ده تیم جستجو تا فردا بعد از ظهر آمار جامعه ای خواهیم داشت.


رئیس سازمان حج و زیارت بیشترین کشته شدگان را مربوط به استان‌های خراسان رضوی، گلستان، مازندران و لرستان دانست و عنوان کرد:سایت‌های سازمان حج و زیارت و بعث مقام معظم رهبری آخرین آمار را ارائه می‌کنند افزود: تا ساعت 5 بعد از ظهر روز حادثه عوامل پزشکی در محل حضور داشتند به طوری که در لحظه مجروحین و فوتیان مورد شناسایی قرار گرفته بودند اما از 5 بعد از ظهر آن روز با امنیتی شدن فضا اوضاع به گونه ای دیگر رقم خورد.


وی با اشاره به این که زائران اعمال خود را به جا خواهند آورد گفت: تعداد زیادی از عوامل را بسیج کرده‌ایم تا کار حفظ امنیت زائران را انجام دهند.


حسین امیر عبداللهیان در ادامه برنامه با اشاره به تصمیمات جلسه هیئت دولت پیرامون وضعیت فاجعه منا افزود: وزیر امور خارجه مأمور بررسی دلایل بروز فاجعه با همکاری دیگر کشورهای اسلامی شده است لذا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نیز به عنوان نماینده دولت به عربستان سعودی اعزام خواهد شد تا نسبت به هماهنگی‌های لازم اقدام کند.


*** سوء مدیریت دستگاه اجرایی کارگزاران حج سعودی در فاجعه منا واضح است


معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به این که در جلسه هیئت دولت ابعاد مختلف و چرایی فاجعه منا مورد بررسی قرار گرفت گفت: همه بر سوء مدیریت دستگاه اجرایی مرتبط با کارگزاران حج سعودی تاکید داشتند.


** دیدارهای فشرده ظریف با همتایان مرتبط با موضوع حج


وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های موجود برای پیگیری‌های سیاسی، حقوقی و کنسولی پیرامون این موضوع گفت: وزیر امور خارجه در نیویورک با همتایان خود که با موضوع حج مرتبط بودند دیدارهای فشرده ای داشت.


حسین امیر عبداللهیان با اشاره به گفتگوهای فشرده  ای که با مقامات سازمان ملل و کنفرانس اسلامی صورت گرفته است ادامه داد: باید اقدامات مشترکی را مجموع کشورهای درگیر موضوع برای حقیقت یابی انجام دهند.


معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،رئیس جمعیت هلال احمر مأموریت پیگیری چرایی این حادثه را دارند ادامه داد: همه تلاش‌ها را با وزارت خارجه عربستان به عمل آورده‌ایم تا حداکثر تا عصر فردا این هیئت متشکل از مدیران کل منطقه ای و کنسولی وزارت خارجه، رئیس هلال احمر عازم عربستان شوند.


مسعود اسداللهیان با اشاره به دیدگاه آل سعود نسبت به مردم گفت: در عربستان مردم شهروند به حساب نمی‌آیند بلکه آن‌ها کارمند آل سعود هستند لذا درآمد نفت ابتدا میان هزار شاهزاده آل سعود تقسیم و باقی مانده را برای کشورشان هزینه می‌کنند.


وی با اشاره به محرومیت بسیار شدید بسیاری از مناطق عربستان گفت: آل سعود برای جان شهروندان خود ارزشی قائل نیستند چه برسد برای جان حاجیان ارزشی قائل باشند.


وی با تاکید بر این که جهان اسلام باید وارد میدان شوند گفت: ابعاد فاجعه باید به صورت شفاف برای مردم جهان مشخص شود لذا باید برای افکار عمومی اطلاع رسانی کنیم و از طریق افکار عمومی خواستار تشکیل کمیته ای ویژه شویم.


سیدضیاعی رئیس جمعیت هلال در ادامه با اشاره به این که کاروان هیئت پزشکی 500 نفر شامل پزشک و پرستار هستند گفت: این پزشکان تعدادی در کاروان‌ها و تعدادی دیگر در بیمارستان‌ها مستقر هستند بنابراین نیازی به امدادگر جدید برای اعزام به عربستان داریم و با شروع پروازهای برگشت گروه های پزشکی را در هواپیما خواهیم داشت.
انتهای پیام/








اشتراک گذاری







۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن