تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815459243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت کشاورزی از واردات برنج جلوگیری می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزارت کشاورزی از واردات برنج جلوگیری می‌کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برنج خارجی کیلویی 4 الی 5 و برنج ایرانی 6 الی 7 هزار تومان است از این رو وزارت جهاد کشاورزی سعی دارد تا پایان دی ماه از واردات برنج خارجی جلوگیری کند.


رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هزینه کاشت داشت برداشت محصولات کشاورزی بالا است گفت: برای تولید یک محصول مخصوصا برنج از بذر، کود ، نشاء، آب و نیروی انسانی استفاده می‌شود بنابراین اصلاً مقرون به صرفه نیست که قیمت برنج ایرانی کاهش یابد.
 
وی افزود: برنج خارجی کیلویی 4 الی 5 هزار تومان و برنج ایرانی 6 الی 7 هزار تومان است از این رو بیشتر افراد از برنج داخلی استقبال نمی‌کنند.


نوروزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی از اوایل خردادماه امسال تا پایان دی ماه سعی دارد از ورود برنج خارجی به کشور جلوگیری کند در واقع میزان نیاز کشور محاسبه می‌گردد و تا حد نیاز برنج خارجی وارد کشور می‌کنند.


 نوروزی در پاسخ به اینکه سالانه چه میزان برنج خارجی وارد گفت: میزان صادرات سالانه برنج متفاوت است برای مثال یک سال 800 تن و سال دیگر یک میلیون تن وارد شده است.


در واقع آمار مصرفی برنج در کشور نشان می‌دهد مصرف برنج خارجی یکی از نیازهای اصلی کشور است که باید بر اساس محاسبه وارد کشور شود.


وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید ساماندهی داشته باشد و سازمان خدمات بازرگانی یا غله کشور باید سعی کند از دخالت دلالان در امور وارداتی برنج خارجی جلوگیری کنند.


انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

مکانیزه نبودن اصول کاشت عامل هدررفت محصول
تصمیم وزارت جهاد برای واردات برنج/ محدودیت ثبت سفارش برنج در راه است
اختلاط برنج‌های ایرانی و خارجی عامل اصلی آلودگی
ادامه کاهش واردات برنج/ هر کیلو برنج وادراتی به قیمت یک دلار
واردات برنج از طریق مبادی غیررسمی / ممنوعیت واردات تا پایان دی ماه





۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن