تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 18 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821718942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر رویکرد در مدیریت منابع آب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از نشست حکمرانی آب؛ تغییر رویکرد در مدیریت منابع آب کشور خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: یکی از اهداف مهم ما در تغییر رویکرد مدیریت منابع آب استقرار مدیریت بهم پیوسته در حوزه های آبریز کشور بود.
۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر ساعت 15:54

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ محمدحاج رسولی ها در نشست تخصصی حکمرانی آب، چالش ها و راهکارها که در نخستین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تجهیزات آب و فاضلاب برگزار شد اظهار کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از نظر ارتقا کمی و کیفی تجهیزات مرتبط با اندازه گیری و ابزارهای مرتبط با آن مانند کنتورهای هوشمند، تحولات جدی ای داشته است.
وی با اشاره به کاهش متوسط بارندگی کشور در سال آبی 94-93 در مقایسه با متوسط بارندگی در 8 سال گذشته که این میزان به 205 میلی لیتر رسیده است گفت: باید یادآور شوم که مجموعه منابع آب ایران از ذخایر 130 میلیارد مترمکعب به 100 میلیارد مکعب آب رسیده و این رقم از سال 70 با کاهش 30 درصدی در بخش منابع آب تجدیدپذیر مواجه بوده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین با اشاره به مباحث تعادل بخشی آبهای زیرزمینی که مورد توجه وزارت نیرو است عنوان کرد: مهمترین مبحث مدیریت منابع آب موضوع تجهیزات اندازه گیری است که هم اکنون دسترسی های خوبی به این موضوع داریم و در کنار آن مبحث جدید حاکمیت آب و مدیریت به هم پیوسته را مورد توجه قرار داده ایم که بی تردید نمایش آخرین دستاوردهای صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب می تواند نقش مهمی در حکمرانی آب نشان دهد.
حاج رسولی ها با بیان اینکه موضوع حاکمیت آب در دیگر کشورها نیز سابقه بلندی ندارد اعلام کرد: کشور ما با توجه به مشکلات متعددی از جمله مباحث محیط زیستی، تالابها، دریاچه ها همچنین تشکیل مصارف در بخش خانگی، صنعت و کشاورزی به علاوه تمرکز جمعیتی به طور جدی به موضوع حکمرانی آب نیازمند است.
وی افزود: وضعیت نابسامان آبهای زیرزمینی در شرایطی که دسترسی به این آبها سهل الوصول تر از دیگر منابع آبی به نظر می رسد از جمله اولین و مهمترین پارامتر حکمرانی آب محسوب می شود که در آن موارد مهمی چون مسائل آب مشترک بین استانها و شهرستان ها مطرح است و برخی از استان ها با این تصور که افت سرمایه گذاری ها در بخش آب موجب شده است که حق آنها در این زمینه تضییع شود نسبت به دسترسی خود به منابع ابهای منطقه ای اعتراض دارند.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بابیان اینکه متوسط روان آبها در کل کشور حدود 52 درصد کاهش یافته است گفت: این میزان روان آبهایی هستند که قابل مشاهده اند و ما برای تحقق اهداف حاکمیت آب نیازداریم تا تمام منابع آب کشور را به درستی مورد بهره برداری و مدیریت قرار دهیم.
حاج رسولی ها که به جنبه های متعدد موضوع حاکمیت آب اشاره داشت، گفت: مسائل فنی و مهندسی، زیست محیطی و فرهنگی، اجتماعی و گردشگری از جمله موارد مهمی است که بر جنبه های اقتصادی، حقوقی، امنیتی و سیاسی غلبه داشته و در مجموع تلاش می کنیم تا با مشارکت زینفعان مسائل مناقشه ای بهره برداری از آب را برطرف کنیم.
حاج رسولی ها همچنین به هماهنگی وزارت نیرو با زینفعان بخش آب از جمله بخشهای کشاورزی، صنعت، شرکت های آب و فاضلاب منطقه ای و نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه در بخش بهره برداری از آب با تغییر رویکرد برخی از قوانین و مقررات را اصلاح کردیم و مانع ازدیاد برداشت منابع آبهای زیرزمینی شدیم و یکی از اهداف مهم ما در تغییر رویکرد مدیریت منابع آب استقرار مدیریت بهم پیوسته در حوزه های آبریز کشور بود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن