تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819466270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عجیب‌ترین کالاهای وارداتی به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عجیب‌ترین کالاهای وارداتی به کشور
عجیب‌ترین کالاهای وارداتی به کشور سنگ‌پا، میخ، طناب، پوست کامل اسب، زغال چوب، خلال چوب کبریت و چوب پنبه عجیب ترین کالاهایی است که در سال جاری به کشور آمده درحالی که این محصولات در کشور نیز تولید می‌شود.


به گزارش فرهنگ نیوز ، بنا بر آمار گمرک واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود در سال جاری نیز ادامه داشته است اما در میان آنها کالاهایی یافت می‌شود که واردات آنها عجیب به نظر می‌رسد.


بر این اساس،در ۵ ماه ابتدای سال جاری، ۶.۵ تن سنگ پا به ارزش ۳۷ میلیون تومان برابر با ۱۳ هزار دلار به کشور آمده است.

بنا بر این گزارش برای حفظ جنگل‌ها هر ساله شاهد واردت چوب و الوار به کشور هستیم، اما یکی از موارد عجیبی که در سال جاری به کشور آمده، واردات یک میلیون و ۶۲۹ هزار کیلوگرم زغال به ارزش ۴.۸ میلیارد تومان است.

در کنار واردات زغال باید به واردات ۱۰۱ هزار کیلوگرم خلال چوب کبریت به ارزش ۴۹۰ میلیون تومان اشاره کرد، که با توجه به اینکه تولید چوب کبریت و زغال نیاز به تکنولوژی بالایی ندارد واردات آن نیز منطقی به نظر نمی‌رسد.

ایران، یکی از تولید کنندگان بزرگ پوست دام به وِیژه دام سبک در دنیا است، اما در سال جاری ۱۸.۵ تن پوست کامل حیوانات گاو و اسب به ارزش ۱۴۴ هزار دلار به ایران آمده است.

در سال جاری همچنین ۲۸۰ میلیارد تومان رخت آویز به وزن ۳۳ هزار کیلوگرم و ۸۰ کیلوگرم چوب پنبه به ارزش ۹۱۲ دلار به کشور آمده است .

از سایر کالاهای عجیبی که در سال جاری به کشور آمده است می توان به واردات طناب و ریسان،کاغذ سیگار و میخ اشاره کرد .


منبع: تسنیم


94/7/4 - 12:55 - 2015-9-26 12:55:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن