تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802778613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجماع امت اسلامی بر بی‌کفایتی آل سعود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اجماع امت اسلامی بر بی‌کفایتی آل سعود
حتی در روز عید قربان و همزمان با کشته شدن بیش از 1300 نفر از زائران خانه خدا در سرزمین منا و مجروح شدن بیش از 2000 نفر، ارتش عربستان به حملات وحشیانه خود در ماه حرام علیه مردم مظلوم یمن ادامه داد و عده‌ای دیگر از مردم بی‌دفاع این کشور را به خاک و خون کشید.
کد خبر: ۵۳۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ - 26 September 2015


جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

حتی در روز عید قربان و همزمان با کشته شدن بیش از 1300 نفر از زائران خانه خدا در سرزمین منا و مجروح شدن بیش از 2000 نفر، ارتش عربستان به حملات وحشیانه خود در ماه حرام علیه مردم مظلوم یمن ادامه داد و عده‌ای دیگر از مردم بی‌دفاع این کشور را به خاک و خون کشید.

سلسله حوادث مرگبار ایام حج تمتع سال جاری در مکه که از واژگون شدن جرثقیل در مسجدالحرام آغاز شد و بعد از حادثه قطار تونل مکه، فعلاً به واقعه خونین منا منتهی شده است، قبل از هر چیز بی‌کفایتی آل سعود در زمینه اداره حرمین شریفین را برای چندمین بار به اثبات رسانده است. هر چند دیروز به دستور سلمان پادشاه عربستان چند نفر به عنوان مقصران واقعه اسفبار روز عید قربان منا برکنار شدند، ولی همه می‌دانند که این اقدام یک تلاش مذبوحانه برای سرپوش گذاشتن بر بی‌لیاقتی آل سعود و منحرف ساختن اذهان و افکار عمومی از واقعیت‌های پشت پرده است.

اگر این خبر روزنامه لبنانی الدیار درست باشد که خیابان محل وقوع حادثه خونین منا به خاطر عبور محمد بن سلمان فرزند شاه عربستان و جانشین ولیعهد بسته شده بود و همین اقدام ناگهانی موجب ازدحام زائران در یک نقطه و کشته و مجروح شدن هزاران نفر از آنان شد، در آن صورت عامل اصلی کشتار مردم یمن و زائران خانه خدا در منا را در وجود همین یک نفر یعنی محمد بن سلمان باید جستجو کرد. پیام مهم این واقعیت اینست که دستان آل سعود از یمن تا مکه و منا به خون مردم بی‌گناه آلوده است و اگر تا قبل از ایام حج تمتع امسال تصور این بود که آل سعود فقط خون مردم یمن را می‌ریزد اکنون خون مردم چندین کشور مسلمان که زائرانشان در منا جان باخته‌اند نیز بر آنها اضافه شده است. علاوه بر اینها در 5 سال اخیر، آل سعود با حمایت‌های مالی، تدارکاتی و سیاسی که از تروریست‌ها به ویژه تروریست‌های داعش نموده دستان خود را به خون مردم سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان نیز آلوده کرده بود و همچنان به این خون‌ریزی‌ها ادامه می‌دهد. اگر هم اخبار دیگر که می‌گویند اختلافات داخلی آل سعود بر سر قدرت موجب حوادث مکه و منا شده، درست باشد نیز نشانه بی‌کفایتی این خاندان است.
پرده‌داری کعبه و خادم حرمین بودن، شرایطی دارد که آل سعود از ابتدا فاقد آن شرایط بودند و در سال‌های اخیر با عملکردهای بسیار منفی خود این بی‌صلاحیتی را بیش از گذشته به اثبات رسانده‌اند.

همفکری و همدستی با محمد بن عبدالوهاب موسس فرقه گمراه، خشن، ضد عقل و بی‌منطق وهابیت و وابستگی به قدرت‌های استعماری، ویژگی اصلی آل سعود به هنگام تسخیر عربستان و چنگ اندازی به حکومت این کشور بود. تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه که میراث گرانبهای پیامبر اکرم و اصحاب و اهل بیت است از اقدامات زیانباری بود که آل سعود با خط دهی وهابیت مرتکب شد و این اقدام خائنانه همچنان ادامه دارد و ساخت و سازهای اطراف مسجدالحرام که واژگونی جرثقیل و کشته شدن صدها زائر خانه خدا در آغاز مراسم حج تمتع امسال را باعث شد از آثار منفی آنست. وجود این ویژگی‌های بشدت منفی از همان ابتدا آل سعود را فاقد شرط لازم برای پرده‌داری و کلیدداری کعبه و خادم حرمین شریفین بودن نشان می‌داد اما عملکرد این خاندان بی‌کفایت در طول قرن اخیر واقعیت بی‌کفایتی آنها را برای این مسئولیت مهم و حاکمیت عربستان مورد تاکید بیشتر قرار داد. غارت ثروت نفت و سایر ثروت‌های عربستان توسط اعضاء خاندان آل سعود و زندگی قارونی و افسانه‌ای با پول مردم، انحصاری نمودن حکومت در خاندان آل سعود، ادامه حکومت استبدادی با شیوه قرون وسطائی و فاقد مشارکت مردمی، سرکوب کردن مردم معترض و محروم ساختن شهروندان از آزادی بیان و قلم و عقیده، حمایت پنهان و آشکار از رژیم صهیونیستی از آغاز تاسیس تا امروز، بازی کردن با اعتبار ملت مظلوم فلسطین و کمک به صهیونیست‌ها برای تحکیم اشغالگری و حاکمیت غاصبانه خود بر سرزمین فلسطین، دخالت در کشورهای عربی به نفع استعمارگران و به عهده گرفتن نقش اساسی برای اجرای توطئه آمریکا در طرح خائنانه تغییر نقشه خاورمیانه، ایستادگی در برابر انقلاب‌های مردمی در عراق، مصر،‌ یمن و بحرین با هدف حفاظت از حکومت‌های وابسته و مرتجع و سرانجام تهاجم نظامی به یمن و کشتار مردم بی‌دفاع و بی‌گناه اعم از زن و مرد و کودک و پیر و جوان که چهره خون آشام این خاندان بی‌ریشه را به خوبی نشان داد و رسوایشان کرد.

کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند که آل سعود بدون تردید به خاطر اینهمه جنایت گرفتار انتقام الهی خواهد شد. خون پاک مردم بی‌گناه و مظلوم یمن، قطیف، بحرین، عراق،‌ سوریه، پاکستان، افغانستان که مستقیم و غیرمستقیم توسط آل سعود کشته شده‌اند و می‌شوند و خون زائران خانه خدا که در مسجدالحرام و سرزمین منا درحالی که از ضیوف الرحمان بودند جان باختند، همچون سیلی به راه افتاده و آل سعود را با خود می‌برد و به سقوط می‌کشاند. این، وعده الهی است که «انا من المجرمین منتقمون» و امروز آل سعود در راس مجرمین قرار دارند.
جنایات آل سعود در سال‌های اخیر به ویژه در یمن و سوریه که منجر به کشته شدن هزاران مسلمان و آواره شدن میلیون‌ها نفر شده است از یک طرف و بی‌کفایتی این خاندان در اداره حج که فقط امسال به کشته شدن حدود 2000 نفر و زخمی شدن عده زیادی از زائران خانه خدا شده از طرف دیگر، اکنون صدای اعتراض ملت‌ها و دولت‌های مسلمان را بلند کرده است. اگر در سال‌های گذشته مردم ایران سخن از بی‌کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین می‌گفتند، امروز این سخن از زبان بسیاری از ملت‌ها و حتی دولتمردان سایر کشورهای اسلامی هم شنیده می‌شود. این، یعنی اجماع امت اسلامی بر بی‌کفایتی آل سعود و اینکه سرزمین وحی نباید بیش از این تحت سلطه این خاندان غارتگر، وابسته و بی‌کفایت باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن