تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814670330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعاي باستان شناسان اسرائيلي، يک گام به کشف مقبره مکابيان


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: باستان شناسان اسرائیلی ادعا کردند یک گام به کشف مقبره باستانی مکابیان در فلسطین اشغالی نزدیک شده اند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از ای پی تی ان، باستان شناسان اسرائیل می‌گویند به یافتن مقبره مکابیان که در انجیل به آن اشاره شده است، یک گام نزدیک تر شده اند؛ محل این مقبره، معمایی است که بیش از صد سال ذهن کاوشگران را به خود مشغول کرده است.
سازمان آثار باستانی اسرائیل اعلام کرد مقبره ای باستانی نزدیک قدس که این ماه حفاری ها در آن آغاز شد، ظاهراً با توضیحات تاریخی و انجیلی درباره مقبره مشهور مکابیان هم خوانی دارد.
مقبره مکابیان ، شورشیان یهودی بودند که با تصاحب قدرت از سلوکیان در یهودیه، حکومت پادشاهی یهودی را در قرن دوم قبل از میلاد بنیانگذاری کردند.
آمیت ریم Amit Reem باستان شناس اسرائیلی می‌گوید:« مکابی ها تا به امروز برای مسیحیت بسیار مهم بوده اند و جزو نخستین کسانی هستند که در راه باورهایشان کشته شدند. اگر مکابی‌ها نبودند، یهودیت و مسیحیت شکل نمی‌گرفت و ما هنوز بت یا تندیس ها را می پرستیم. به همین علت، مکابیان تا به امروز از جایگاه مهمی نزد مسیحیت دارند. آنها به این محل آمدند و احتمالاً در اینجا نیز سنت‌ها، ماجراها و بناهایی داشته‌ اند؛ آنها همچنین این محل را با صلیب تزیین کرده‌اند».
ریم افزود:« این بنایی کمیاب و منحصر به فرد است، اما در این مرحله از پژوهش ها می توانیم قدمت آن را به اندازه دوره بیزانس بدانیم. البته می توانیم بگوییم به احتمال زیاد، این همان جایی است که اوایل آیین مسیحیت به عنوان مقبره مکابیان شناخته می شد؛ ما هنوز دنبال شواهد موثقی هستیم که ما اجازه دهد قدمت این مکان را به دوره مکابیان نسبت دهیم».
باستان شناسان توافق دارند که محل این حفاری ها که در فاصله کوتاهی از مرزهای تفکیک کننده اسرائیل از کرانه باختری قرار دارد، به احتمال زیاد همان جایی است که مکابیان دفن شده اند. با وجود این، سازمان آثار باستان شناسی اسرائیل می‌گوید دچار کسری بودجه است و باستان شناسان این مرکز برای ادامه کاوش های خود درخواست کمک مالی کرده اند.
اواخر دهه 1880 میلادی، چند گروه از کاوشگران اروپایی جستجو برای یافتن مقبره مکابیان را آغاز کردند. این کاوش ها آنها را به سوی منطقه‌ای بایر در اطراف روستایی عربی کشاند که نام آن به مودیعین Modiin، شهری که طبق روایات انجیلی مکابیان در آنجا مدفون هستند، شباهت داشت. این روستا در کرانه باختری و درست آنسوی مرز حائل اسرائیل قرار دارد. روستاییان، یکی از کاوشگران را به قبرهایی در بالای یک تپه هدایت کردند که نزد مردم محلی به «قبور یهودیان»مقبره مکابیان شهرت داشت. امروز، باستان شناسان می‌گویند این قبرها نمی‌تواندمقبره مکابیانبوده باشد.شبکه خبر اخبار مرتبط :جشنی که در آن نیم‌ میلیون ایرانی قتل‌عام شدند! + تصاویرعکس :مهدی پاکدل در کنار مقبره چارلی چاپلین در سوئیسمحمد رضا شاه مخلوع و فرح در مقبره امام رضا(ع) +عکس  


چهارشنبه 1 مهر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن