تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816172368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام مخفيانه محمود عباس براي نتانياهو |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پيام مخفيانه محمود عباس براي نتانياهو
کد خبر: ۵۳۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ - 23 September 2015


روزنامه هاآرتص نوشت محمود عباس به نتانیاهو در مورد عواقب وخیم رکود دیپلماتیک در فرایند صلح هشدار داد.


این روزنامه اسرائیلی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم باراک راوید نوشت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا در پیامی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به وی در مورد عواقب شدید رکود دیپلماتیک کنونی هشدار داد.


این پیام از طریق مئیر شیتریت، یکی از ‌وزرای سابق کابینه اسرائیل که عباس دو هفته پیش وی را برای جلسه محرمانه ای به رام الله دعوت کرده بود، ارسال شده است. عباس روز دوشنبه در جلسه ای در پاریس با چهار دیپلمات اسرائیلی بازنشسته ای که سابقا سفیر فرانسه بودند این خبر را افشا کرد. دانیل شک، نیسیم زویلی،‌ الی بارناوی و یهودا لانکری سفرای اسرائیلی بودند که در جلسه با عباس به میزبانی آن هیدالگو شهردار پاریس شرکت کردند.


شک که در فاصله سال های 2006 تا 2011 سفیر اسرائیل در فرانسه بود به روزنامه هاآرتص گفت در این جلسه اسرائیلی ها به این نکته اشاره کردند که نتانیاهو در هفته های اخیر بارها گفته است تمایل دارد با عباس دیدار کند و مذاکرات را بدون هیچ پیش شرطی از سر بگیرد. آنها از عباس سوال کردند چرا با دیدار با نتانیاهو موافقت نکرده است و همچنین از وی خواستند به طور علنی به درخواست نتانیاهو برای از سرگیری مذاکرات پاسخ بدهد.


شک گفت پاسخ عباس این بود که مایل به دیدار با نتانیاهو است اما طرف سومی که اسرائیلی نیست با چنین دیداری مخالف است و مانع آن می شود. دیپلمات های اسرائیلی خواستار معرفی طرف سوم شدند اما عباس از افشای آن خودداری کرد.


وی افزود این دیپلمات ها به عباس گفتند به عنوان وطن پرست اسرائیلی از تلاش ها برای تجدید مذاکرات حمایت می کنند.


این دیپلمات اسرائیلی در ادامه گفت عباس همچنین در این دیدار گفت در هفته های اخیر پیام هایی را از طریق کانال های مختلف به نتانیاهو فرستاده است. یکی از این کانال ها که در مورد آن گزارش شده است جلسه ای بود که دو ماه پیش میان سیلوان شالوم، وزیر امور داخلی اسرائیل و وزیر مسئول مذاکرات با فلسطینیان و صائب عریقات، معتمد محمود عباس برگزار شد.


با این حال در جلسه روز دوشنبه عباس گفت دو هفته پیش شیتریت را برای یک جلسه محرمانه به رام الله دعوت کرده و از وی خواسته است پیامی را درباره رکود دیپلماتیک، پیامدهای آن و همچنین محتوای سخنرانی چهارشنبه آینده اش در مجمع عمومی سازمان ملل به نتانیاهو برساند.


شیتریت از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد اما یک منبع اسرائیلی گفت این وزیر سابق چند روز بعد با نتانیاهو دیدار و پیام عباس را به وی منتقل کرد. محتوای احتمالی این پیام را می توان از بخش هایی از سخنان عباس در جلسه با سفرای سابق اسرائیلی حدس زد. شک گفت عباس گفت سخنان وی در سازمان ملل آماده است و شامل اظهارات به شدت تند در مورد بحران جدی در فرایند صلح است.


شک در ادامه گفت عباس خطاب به دیپلمات ها گفته است قصد ندارد در سخنرانی خود از انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین یا لغو پیمان اسلو بگوید. وی گفته است اگر توقف فرایند دیپلماتیک با اسرائیل ادامه یابد، دیگر نمی تواند همه توافقات میان اسرائیل و فلسطینیان را به طور کامل اجرا کند.


عباس در این جلسه گفت: «هنوز زمان برای تغییر وجود دارد و اگر تغییرات ایجاد شود، هیچ مشکلی برای تغییر محتوا و سبک سخنرانی خود حتی در دقیقه آخر ندارم.»


وی افزود: «اگر امیدی در آینده نزدیک وجود داشته باشد، به رهبری تشکیلات خودگردان ادامه خواهم داد اما اگر در چند ماه آینده ببینم اتفاقی روی نمی دهد، به خانه خواهم رفت.»


شک گفت از سخنان عباس این گونه احساس می شود که امیدوار است اسرائیل یا جامعه بین الملل ریسمانی به وی بدهد که بتواند به آن متوسل شود و از ایجاد بحرانی جدی جلوگیری کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن