تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802493528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریافت وجه از اولیای دانش آموزان اجباری نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دریافت وجه از اولیای دانش آموزان اجباری نیست


وزیرآموزش و پرورش با اشاره به نقش اولیای دانش آموزان برای ارائه خدمات بهتر در مدارس گفت: برای چندمین بار تاکید می کنم، دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در مدارس اجباری نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اصغر فانی در آیین نواخته شدن زنگ مهر در دبستان باقرالعلوم تهران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: 13 میلیون و 250 هزار دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در 105 هزار مدرسه و 750 منطقه کار خود را از امروز آغاز کردند.
وی گفت: یکی از ویژگی های سال تحصیلی جدید عبور نظام آموزشی 6-3-3 از مقطع ابتدایی است.
فانی

وزیر آموزش و پرورش افزود: نظام آموزشی 6-3-3 یعنی شش سال مقطع ابتدایی، سه سال متوسطه یک و سه سال متوسطه دو امسال از ابتدایی عبور کرد و متوسطه یک یعنی مقطع راهنمایی سابق را شامل می شود.
فانی تصریح کرد: امسال در مقطع متوسطه دو، یعنی دبیرستان قبل کلاس اول دبیرستان نداریم و سال آینده نیز کلاس دوم، سال بعد آن نیز کلاس سوم و سپس پیش دانشگاهی نخواهیم داشت. این به معنای آن است که متوسطه دو به جای چهار ساله بودن نظام قبل به صورت سه ساله خواهد بود.
وی یکی دیگر از ویژگی های سال تحصیلی جدید را همزمانی آن با تدوین برنامه ششم توسعه بیان کرد و افزود: در این برنامه که از سال 95 تا 99 اجرا خواهد شد سند تحول نظام آموزش و پرورش مبنا خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد بتوانیم احکام مناسب را برای اجرایی کردن سند تحول نظام آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه پیش بینی و تصویب کنیم.
فانی تأکید کرد: رویکرد اصلی در سال تحصیلی 95-94 کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی و رسیدگی بیشتر به آموزش دختران در مناطق محروم و مناطق دو زبانه و همچنین توسعه پیش دبستانی است.
وی با اشاره به هشت ماه برنامه ریزی برای سال جدید تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی خوبی پیش رو داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره تأمین بودجه مدارس دولتی گفت: در دولت یازدهم سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش از کل بودجه 2.1 درصد رشد داشته است، یعنی دولت اهمیت آموزش و پرورش را واقف است و برای تأمین منابع تلاش می کند و در این دو سال حدود 50 درصد بودجه آموزش و پرورش اضافه شده است.
وی گفت: افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش در حالی است که سایر دستگاه های اجرایی در بودجه رشد کمتری داشته اند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کسری مزمن بودجه از سال های قبل در وزارت آموزش و پرورش افزود: نمی توان انتظار داشت همه مشکلات ظرف دو سال حل شود.
فانی گفت: بودجه امسال آموزش و پرورش 25 هزار میلیارد تومان است که سهم هر دانش آموز در این سال تحصیلی دو میلیون تومان خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اولیای دانش آموزان با توجه به توان و علایق خود می توانند به مدارس کمک کنند؛ اما دریافت وجه، شرط ثبت نام دانش آموز نیست.
فانی با اشاره به اینکه گزارش ها حاکی از رعایت این روند در مدارس است گفت: در طول سال تحصیلی مدیران مدارس به اولیا برنامه هایی را با هدف غنی سازی آموزش ارائه می کنند و اولیا نیز در صورت تمایل می توانند به اجرای این برنامه ها کمک کنند.
آئین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور آقای روحانی رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، استاندار تهران و مسئولان آموزش و پرورش در دبستان پسرانه باقرالعلوم واقع در منطقه 14 تهران برگزار شد و رئیس جمهور زنگ مهر را ساعت 8 صبح در این مدرسه به صدا درآورد.


چهار شنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن