تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816605749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهاي سخت پيش روي سيپراس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۴۳ب.ظ)
روزهاي سخت پيش روي سيپراس موج - گروه بين الملل
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، انتخابات زودهنگام يونان در روز يکشنبه (۲۹ شهريور) خالي از شگفتي نبود. حزب سيريزا به رهبري الکسيس سيپراس، نخست وزير مستعفي يونان توانست با ۳۵.۵ درصد آرا و کسب ۱۴۵ کرسي از ۳۰۰ کرسي پارلمان يونان برنده اين رقابت سياسي شود.
شگفتي اين انتخابات در پيروزي حزب سيريزا با اختلاف بيش از ۷ درصدي از اصلي ترين رقيب محافظه کار خود يعني حزب دموکراسي نوين بود، امري که هيچ کدام از نظرسنجي هاي پيش از انتخابات نتوانستند آن را پيش بيني کنند.
نکته ديگري که بايد فارغ از پيروزي حزب چپگراي سيريزا مورد توجه قرار گيرد تا بتوان در لابلاي جشن ها و تبريک ها به حزب پيروز، تحليل درستي از آينده يونان به دست آورد، حضور ۵۶ درصدي يونانيان در پاي صندوق هاي راي بود، آماري که از سال ۱۹۷۴ که انتخابات به صورت مستقيم در يونان برگزار مي شود بي سابقه بوده است.
شش سال فشار اقتصادي که از سال ۲۰۱۰ با فشار بيشتر، اقشار جامعه يونان را متاثر کرده است را بايد عامل بي رغبتي مردم اين کشور در انتخابات دانست. تغيير رويه حزب پيروز سيريزا در انتخابات بهمن سال گذشته از شعارهاي انتخاباتي و پذيرش وام جديد از اتحاديه اروپا را هم بايد عامل دوم اين بي رغبتي معرفي کرد.
با اين وجود سيپراس همچنان در يونان محبوب است و اين امر در انتخابات روز يکشنبه به گروه هاي سياسي محافظه کار و کشورهاي اروپايي ثابت شد.
حزب چپگراي سيريزا در انتخابات بهمن سال گذشته با شعارهايي مبني بر خاتمه سياست رياضت اقتصادي، توسعه اقتصادي بومي کشور، افزايش حقوق و مزاياي کارکنان، توجه ويژه به بخش هاي آموزش و درمان و ... توانسته بود نظر مردم را جلب و آنان را به پاي صندوق هاي راي بکشاند و پيروزي را از آن خود کند، اما؛ چه عاملي موجب استعفاي الکسيس سيپراس شده بود؟ نخست وزير يونان براي تحميل اقدام جديد خود در مذاکره با کشورهاي غربي، استعفاي خود را اعلام کرد.
سيپراس که موجوديت حزبش بر بنيان ضدرياضتي بنا شده بود، با تغيير رويه از شعارهاي انتخاباتي خود با وام جديد ۸۶ ميليارد يورويي کشورها و نهادهاي غربي موافقت کرد. مبلغي که قرار است در طول سه سال به اين کشور واگذار شود و يونان بايد در مقابل اين وام، سياست هاي رياضتي جديدي را به مردم خود تحميل کند.
اهداي اين وام منوط به اجراي کامل خواسته هاي وام دهندگان و ادامه و تشديد سياست رياضت اقتصادي، واگذاري شرکت هاي دولتي به بخش خصوصي، افزايش شديد ماليات ها و قيمت اجناس در يونان خواهد بود.
سيپراس در سخنراني هاي انتخاباتي خود اين اقدام را در راستاي جنگ با نهادهاي پولي قوي و کشورهاي اروپايي تحليل کرد و مدعي شد اين يک کمک اقتصادي مثبت خواهد بود، نه يک رياضت اقتصادي جديد. نخست وزير يونان که روز دوشنبه به پايبندي به قانون اساسي يونان سوگند ياد کرد، اعلام کرده بود که جنگ يونان با قدرت هاي پولي اروپا در چهار سال آينده نيز ادامه خواهد داشت.
توماس وايزر، رئيس گروه مقامات مالي يورو گفت: «من فکر مي کنم ما يک دولت نسبتا پايدار را در يونان ببينيم»، اما با وجود همه خوشبيني ها در مورد آينده اقتصادي و دولت يونان، چيزي که در ادامه اين تعريف و تبريک ها از سوي کشورهاي اروپايي حواله نخست وزير جديد يونان مي شود، درخواست براي اصلاحات اقتصادي است.
انتخابات زودهنگام يونان يک پيروز داشت و آن تثبيت حزب سيريزا بود و اين امر به صورت بالقوه نمي تواند تاثير مثبتي بر اقتصاد بيمار يونان و مشکلات پناهجويان وارد شده به اين کشور که به نقطه بحراني رسيده است، داشته باشد. روزهاي دشوار نخست وزير جديد يونان در پيش است، جايي که پارلمان يونان بايد در راستاي خواسته وام دهندگان به يونان، ۳۱ درخواست آنها را به صورت قانون به تصويب برساند.
بر اساس توافقي که در ۱۳ ژوئيه به امضا رسيد، قسط اول وام ۸۶ ميليون يورويي به مبلغ ۳ ميليارد يورو در ماه نوامبر در اختيار يونان گذاشته خواهد شد که پس از آن مذاکرات براي تجديد ساختار بازپرداخت بدهي هاي يونان که بيش از ۳۰۰ ميليارد يورو برآورد مي شود، آغاز خواهد شد.
افزايش دو برابري ماليات بر درآمد کشاورزان و کاهش حقوق بازنشستگان از مواردي است که بايد در ماه هاي آينده به تصويب برسد. امري که به احتمال بسيار اعتراضات شديدي را در يونان به همراه خواهد داشت.
اين اقدامات رياضتي در حالي اعمال خواهند شد که مردم يونان در شش سال گذشته نيز شاهد فشار اين سياست ها بر زندگي روزمره خود بوده اند. چيزي هم که خشم مردم يونان را بر مي انگيزد، خارجي بودن منبع اين فشارها و تدوين برنامه ها از سوي نهادهاي پولي و کشورهاي قوي اروپايي است، اما؛ نکته جالب توجه بعد از پيروزي حزب سيريزا ائتلاف اين حزب با حزب يونانيان مستقل به عنوان يک حزب راست گرا است که پيش از اين هم با يکديگر دولت ائتلافي را در بهمن سال گذشته تشکيل داده بودند.
کارشناسان دليل اين ائتلاف را خودداري حزب چپگراي سيريزا از تقسيم قدرت در بين احزاب سوسياليت و چپگراي يوناني مي دانند. حزب سيريزا که ۱۴۵ کرسي را کسب کرده است و فقط ۵ کرسي با اکثريت مطلق فاصله داشت، با حزب يونانيان مستقل راستگرا که ۱۰ کرسي و ۳.۷ درصد آرا را در انتخابات به خود اختصاص داده، دولت ائتلافي يونان را براي چهار سال آينده تشکيل خواهند داد.
نکته ديگر آنکه بعد از اين اپوزيسون کاملي از احزاب راست و ملي گراي يونان در پارلمان اين کشور به عنوان يک گروه فشار قوي در روبروي حزب سيريزا فعاليت خواهند کرد.
سياست خارجي ميدان عمل ديگري است که سيپراس بايد در آن عملکرد مناسبي را اتخاذ کند. با وجود تبريک هاي مختلف از سوي کشورهاي جهان برخي از کشورها انتخاب مجدد حزبي چپگرا در يونان را نگران کننده خوانده اند. خوزه مانوئل گارسيا مارگالو، وزير امور خارجه اسپانيا به نوبه خود انتخاب سيريزا را خبري نگران کننده براي پروژه اروپايي قلمداد کرد.



علي دادخواه













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن