تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816805634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استیضاح وزیر پرکار روحانی کلید زده شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: استیضاح وزیر پرکار روحانی کلید زده شد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که مشکل وزارتخانه هایی همچون راه و شهرسازی، بی پولی است.
به گزارش نامه نیوز، با اینکه این روزها نمایندگان مجلس در انتظار گزارش کمیسیون ویژه برجام به صحن علنی هستند و فضای خانه ملت و گفتگوهای نمایندگان با یکدیگر حول این موضوع می گردد اما رئیس کمیسیون عمران امروز ابتدا در تذکر شفاهی خود خواستار استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی شد و پس از آن نامه این در خواست را تحول هیئت رئیسه داد.

هاشمی که در دولت دهم قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بوده، در این نامه آورده است که به دلیل ضعف عمده در تعامل وزیر مربوط با مجلس ، اغناء متقاضیان از توضیحات وزیر در جلسه رسیدگی به موارد استیضاح حاصل نگردید و با توجه به اصرار متقاضیان استیضاح بر ضرورت طرح موضوع در صحن علنی مجلس، نتایج بررسی جمع‌بندی و به هیأت رئیسه ارسال شد اما با گذشت مدتی پس از بررسی استیضاح و ارجاع موضوع، موارد مورد دغدغه اینجانب نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش هم پیدا کرد.

وی همچنین در این نامه محورهای این استیضاح را در بخش های مسکن،نظام مهندسی و کنترل ساختمان،حمل و نقل،تأمین مالی و اجرای پروژه‌های عمرانی،حوزه عمومی، اداری و ساختاری عنوان کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پایان این نامه آورده است: اینجانب در جهت عمل به منظور مقام معظم رهبری در ایجاد فضای همدلی و همزبانی در تمام جلسات کمیسیون و فردی و همچنین در مکاتبات رسمی همواره بر اعلام آمادگی برای کمک‌های تقنینی، حمایتی و نظارتی برای حل مشکلات تأکید کرده اما اقدامی از جانب وزارتخانه مذکور در استفاده از فرصت‌های پارلمانی اعلام شده مشاهده نمی‌شود، لذا علی‌رغم اینکه تا کنون به جهت رعایت بی‌طرفی که بعضاً با شائبه حمایت بنده از وزیر در روند بررسی تقاضای استیضاح موجب دلخوری متقاضیان محترم نیز می‌گردید، بر اساس مفاد آیین‌نامه داخلی و نظرات هیأت رئیسه مجلس به مدیریت فرآیند بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی پرداخته و به دلیل عدم مشاهده همراهی و تعامل وزیر محترم در رفع موانع و حل مشکلات موجود بر خود لازم می‌دانم از تأئید ضرورت استیضاح مذکور حمایت نمایم.

استیضاح آخوندی با اقبال مجلس مواجه نمی شود/ مشکل وزارتخانه، بودجه است

این در حالی است که محمد قسیم عثمانی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم بوکان در مجلس در این رابطه در گفتگو با خبرآنلاین تصریح کرد:به نظر می رسد بعد از استیضاح آقای فانی که رای نیاورد، زمینه استیضاح در سال آخر مجلس برای هیچ یک از وزرای دولت روحانی مهیا نیست.

 وی افزود: در حال حاضر طرح موضوع استیضاح هم خیلی جالب نیست چراکه استیضاح آقای آخوندی را نمایندگانی که به دنبال استیضاح وی هستند خیلی وقت است که مطرح کرده و یک روز گفتند می شود و یک روز گفتند نمی شود.

عثمانی با اشاره به نامه امروز رئیس کمیسیون عمران به هیئت رئیسه برای اعلام وصول استیضاح خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در این مقطع زمانی، نه زمینه نتیجه بخشی آن در مجلس وجود دارد و نه خیلی نمی تواند در شرایط فعلی کشور، موجب بهبود شود.

وی در خصوص عملکرد آخوندی گفت:حوزه راه و مسکن مشکل دارد اما مشکل از آخوندی نیست، بلکه مشکل بی پولی است به این معنا که وقتی منابع مالی وجود ندارد هر کس که وزیر باشد هم نمی شود از او توقع معجزه داشت.

عثمانی تاکید کرد: بنده خودم بیشترین گله مندی را نسبت به راههای حوزه انتخابیه ام دارم، ولی وقتی پول نیست چه کار می شود کرد؟!

وی در خصوص میزان اقبال نمایندگان به این استیضاح در صورت اعلام وصول گفت: به نظر می رسد که اکثریت مجلس با این استیضاح همراه نخواهد بود و این استیضاح نمی تواند در صحن علنی رای بیارود.

در همین حال پیش از این نیز برخی نمایندگان در گفتگو با خبرآنلاین احتمال استیضاح آخوندی در مجلس نهم را ضعیف ارزیابی  کرده بودند.

یوسفیان: عملکرد آخوندی بینی و بین الله خوب است

 در همین رابطه عزت الله یوسفیان ملا گفته بود که ظاهرا موضوع این استیضاح با پس گرفتن تعدادی از امضاها از سوی برخی نمایندگانی که خواستار استیضاح آخوندی بودند، منتفی شده  و همکاران ما متوجه شده اند که آقای آخوندی مستحق استیضاح نبوده و نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه بنده مخالف این استیضاح بودم افزود: عملکرد وزیر راه و شهرسازی بینی و بین الله عملکرد بسیار خوبی است و خوشبختانه همکاران ما در این موضوعات فشار وارد نمی کنند.

باید دست وزیری که با بی پولی وزارتخانه اش را می چرخاند، بوسید!

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفته بود که دست آخوندی را به عنوان وزیری که بدون پول وزارتخانه اش را می چرخاند، می بوسد.

وی خاطرنشان کرد ه بود: این روزها بازهم زمزمه استیضاح مطرح شده است، در حالیکه یک ریال به این وزارتخانه اعتبار تخصیص نداده اند، بنابراین من دست آقای آخوندی را می بوسم که به عنوان وزیربا اینکه منابع دولتی در اختیار ندارد، با کمک گرفتن از بخش خصوصی امور وزارتخانه تحت امرش را پیش می برد.

با این حال باید دید، کسانی که این طرح را امضاء کرده اند آیا در روز های آینده امضای خود را پس خواهند گرفت یا  با اعلام وصول استیضاح،آخوندی برای دفاع از عملکردش که او را به یکی از پرکارترین وزرای دولت یازدهم تبدیل کرده است، به خانه ملت خواهد رفت؟





منبع: خبرآنلاین


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن