تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819837915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت براي تغيير سياست هاي اقتصادي در حال برنامه ريزي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۵ب.ظ)
مدير صندوق سرمايه گذاري بانک اقتصاد نوين در گفتگو با موج خبرداد: دولت براي تغيير سياست هاي اقتصادي در حال برنامه ريزي است موج - درست است که سياست هاي دولت در جهت کاهش نرخ تورم بوده و موفق هم عمل کرده است، اما از اين جا به بعد بايد فکري به حال رکود کرد چرا که شرکت ها و صنايع ما ديگر تحمل اين رکود را ندارند.
ارشاد کوششي مدير صندوق سرمايه گذاري بانک اقتصاد نوين در مورد ايجاد يک بازدهي مثبت بازار سرمايه در گفتگو با موج گفت : آن چه که وجود دارد اين است که وضعيت کلان اقتصادي ما با رکود رو به رو شده و نقدينگي در بازار سرمايه کم است و اين که مي بينيم که شرکت هاي حقوقي در شرايط بازار مثبت فروشنده هستند به علت جبران کمبود نقدينگي شان و دوري از تاثير منفي سياست هاي انقباضي دولت بر آن ها است و اين مشکلات شرکت ها آن قدر زياد است که موجب شده حتي برخي شرکت ها در پرداخت سود سهام داران خود با مشکل مواجه شوند.
وي تاکيد کرد: در طي چند روز گذشته حقوقي ها بيشتر خريدار بودند و اگر در جايگاه فروش قرار گرفتند به علت جذب نقدينگي بوده است و فکر مي کنم در حال حاضر با رکود ايجاد شده در بازار نگاه ما به حقوقي ها نبايد زياد باشد در واقع بايد از دولت درخواست شود تا سياست هاي خود را تغيير دهد
وي معتقد است: نرخ جريمه اي که بانک مرکزي از بانک ها در ازاي اضافه برداشت مي گيرد بايستي کاهش يابد که به تبع آن نرخ سود بانکي نيز افت مناسب خواهد کرد، اين تغيير ايجاد شده در ساختار موجب مي شود حقوقي ها نيز تابع آن شوند؛ فروش حقوقي ها در شرايط بازاري مثبت به علت جذب حداکثر بازدهي در شرايط فعلي است.
وي در ادامه گفت : درست است که سياست هاي دولت در جهت کاهش نرخ تورم بوده و موفق هم عمل کرده است، اما از اين جا به بعد بايد فکري به حال رکود کرد چرا که شرکت ها و صنايع ما ديگر تحمل اين رکود را ندارند و نظر بنده اين است که دولت نهايت تا پايان زمستان تغييري در سياست هاي خود ايجاد کند و لازم به ذکر است که شنيده ها حاکي از برنامه ريزي براي اين تغيير است.
وي در ادامه از حضور شايان حقوقي ها در تمامي صنايع به جز قندي ها ياد کرد و تاکيد کرد: عدم حضور حقوقي ها در اين صنعت به علت کوچک بودن اين شرکت ها، مشکلات زياد آن ها، مشکلات تکنولوژي و مشکل کاهش قيمت جهاني قند و شکرو ... است، و بيشتر حقيقي هاي خاص روي صنعت قندي ها فعاليت مي کنند.
کوششي گفت: اين که سياست ها و حمايت هاي دولت بايد به اين بخش هم توجه کند چرا که با حضور سرمايه گذاران خارجي، آن ها جزئي از بخش خصوصي محسوب مي شوند.کشور هايي مانند ترکيه که به بخش خصوصي توجه کرده اند، شاهد تاثير مثبت بر بازار سرمايه شان بوده اند. پيش نياز حضور بيشتر بخش خصوصي در بازار سرمايه همان سياست هاي دولت است و سياست هاي انقباضي دولت از ورود اين بخش ممانعت مي کند و تاز ماني که دولت از بخش خصوصي حمايت نکند اين بخش پتانسيل کافي را براي حضور در بازار سرمايه ندارد.
وي در ادامه به هماهنگي تمامي نهادها و سازمان با دولت تاکيد کرد و از هم صدايي همه آن ها باهم سخن گفت.
پيش بيني مدير صندوق سرمايه گذاري بانک اقتصاد نوين اين بود که با تغيير سياست هاي دولت بازار سرمايه تا پايان زمستان 94 از رکود خارج شده و رو به رونق خواهد رفت، چرا که اگر اين وضع بيشتر ادامه پيدا کند باعث فروپاشي تمامي صنايع و بازار سرمايه خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن