تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816586739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نارسایی قلبی چه زمانی رخ می‌دهد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: محققان معتقدند بیماری نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب نمی‌تواند به طور موثر خون را به تمامی نقاط بدن پمپ کند ودر نتیجه اکسیژن کافی به تمام نقاط بدن نمی‌رسد.
بیماری نارسایی قلبی پژوهشگران دریافتند بیماری نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب نمی تواند به طور موثر خون را به تمامی نقاط بدن پمپ کند ودر نتیجه اکسیژن کافی به تمام نقاط بدن نمی رسد .بیماری های بسیاری باعث بروز نارسایی قلبی می شوند از جمله بالابودن فشار خون ، سایر بیماریهای قلبی ویا بیماریهای کلیوی در این بیماری اگر مایعات ونمک زیادی مصرف شود احتباس آب در بدن صورت گرفته وقلب سخت تر کار خواهد کرد .این شرایط وضعیت بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را بدتر می سازد .بنابر این به منظور کاهش عوارض این بیماری باید از رژیم غذایی کم نمک ومحدود از مایعات پیروی نمود به این منظور توصیه های زیر را به کار ببرید:از طریق انجام توصیه های زیر میزان نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.از میوه جات وسبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید زیرا این مواد غذایی میزان سدیم کمی دارند.
غذاهای را انتخاب کنید که میزان نمک کمی دارند، مانند انواع گوشتهای تازه ومرغ وماهی به جای انواع گوشت‌های آماده و شنیتسل‌های آماده. همچنین انواع حبوبات وتخم مرغ وماست وشیر وبرنج وماکارونی هم میزان سدیم پایینی دارند.
از چاشنی ها وادویه های مناسب استفاده کنید. از مصرف چاشنی ها وعصاره هایی که دارای نمک می باشند خودداری کنید. استفاده از آب لیموی تازه ،فلفل سبز وسبزیجات معطری چون ریحان ومرزه در ایجاد طعم موثر خواهد بود.
برچسب اطلاعات مواد غذایی را مطالعه کرده واز مصرف مواد غذایی حاوی سدیم خودداری کنید .
در زمان پخت غذا:
نمکدان را از دسترس خود دور کنید
برای طعم دارکردن غذا به جای افزودن نمک به غذا از ادویه ها و چاشنی های مناسب مانند سیر وپیاز وفلفل دلمه ای وآب لیموی تازه استفاده کنید.
مواد غذایی فراوری شده مانند انواع کنسروهای گوشت ،ماهی ،سبزیجات ، سوسیس وکالباس و..... سرشار از سدیم می باشند از مصرف آنها جدا خودداری کنید.محدود کردن مایعات:
محدود کردن حجم مایعات مصرفی در این بیماران یکی دیگر از فاکتورهای مهم رژیمی می باشد که باعث کم شدن میزان احتباس آب در بدن وکم تر شدن بار کاری قلب می شود .به همین منظور توصیه می شود این بیماران بیشتر از 2-5/1 لیتر در روز مایعات (آب وآب میوه وشیر وسوپ و...)مصرف نکند .
توصیه‌های رژیمی:
از آنجایی که ریسک فاکتورهایی مانند دیابت ،بیماری عروق کرونر وفشار خون بالا معمولا در این بیماران وجوددارد توصیه می شوددر جهت کاهش عوارض ، ریسک فاکتورهای این بیماریها هم کنترل شوند.میزاناخبار مرتبط:نارسایی قلبی باعث پوکی استخوان می شودنحوه مصرف مایعات در بیماران مبتلا به نارسایی قلبیاندازه دور كمر فاكتور پيش بيني نارسايي قلبي


یکشنبه 29 شهریور 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن