تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816602873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر می توانستیم اسد را بکشیم خیلی خوب می شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: "اگر می توانستیم اسد را بکشیم خیلی خوب می شد"


سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن گفت: اگر می توانستیم اسد را ترور کنیم خیلی خوب می شد اما از او بشدت محافظت می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن با تاکید بر نقش ایران و روسیه در حمایت از دولت سوریه، خواستار ترور بشار اسد رئیس جمهور این کشور شد.
آدام ارلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث، درباره تاکید جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بر ضروری نبودن کناره گیری فوری بشار اسد از قدرت گفت: «با صراحت می گویم جان کری به دنبال راهی برای خروج از چاله ای است که خودمان را در آن گرفتار کردیم. آمریکا باقی ماندن بشار اسد در قدرت را برای سوریه و جهان مثبت نمی داند. اما در عین حال طرح و برنامه ای برای پایان دادن به آنچه در چند هفته اخیر رخ داد، نداریم. در این مدت روسیه به عنوان دومین کشور پس از ایران برای نجات بشار اسد وارد عمل شده است. ایران و روسیه می گویند برای دفاع از خود در برابر خطر تروریسم تلاش می کنند. مسکو خواهان سهم خود از سوریه است. آمریکا خواهان کنار رفتن بشار اسد از قدرت است، اما جایگاه و اهرم فشاری در سوریه برای رسیدن به این هدف ندارد. به همین علت جان کری تاکید کرد آمریکا برای مذاکره درباره شیوه خروج بشار اسد از قدرت آمادگی دارد.»
ارلی افزود:«روشن است که دولت آمریکا راهبرد مشخصی در سوریه ندارد و از همان ابتدا راهبردی در سوریه نداشت. بشار اسد متحدان قوی مانند روسیه و ایران و افراد مسلح مجهزی مانند حزب الله دارد. تا زمانی که متحدان بشار اسد به حمایت از او ادامه دهند، مشخص نیست دوره انتقالی در سوریه چگونه خواهد بود. اگر بتوانیم بشار اسد را بکشیم خوب خواهد بود، اما از او به خوبی محافظت می شود.  
البته این بحث هم مطرح است که پس از کنار رفتن بشار اسد از قدرت چه کسی جانشین او خواهد شد. آیا داعش و جبهه النصره جانشین بشار اسد خواهند شد یا اینکه درگیری بین گروه های مسلح در سوریه ادامه پیدا خواهد کرد؟ آمریکا هرگز خواهان چنین شرایطی در سوریه نیست. همه متحدان و مخالفان بشار اسد باید با یکدیگر به توافق برسند تا راهی برای پیشبرد اوضاع سوریه پیدا شود.»
این مقام سابق آمریکایی درباره گفتگوهای نظامی با روسیه درباره سوریه گفت:« اوضاع سوریه پیچیده تر از آن است که روسیه و آمریکا به تنهایی بتوانند بحران این کشور را حل کنند. بسیاری از کشورها از جمله ایران، ترکیه، عربستان سعودی، اردن، قطر و امارات هم منافعی در سوریه دارند و از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی در این بحران مشارکت دارند. همه این کشورها باید در گفتگوها حضور داشته باشند. بین ملت سوریه هم دودستگی وجود دارد. به اعتقاد من شرایط برای دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه فراهم است. من فکر نمی کنم شکست نظامی بشار اسد امکان پذیر باشد، زیرا ایران و روسیه چنین اقدامی را غیرممکن کردند و تجهیزات نظامی و جنگجو برای اسد تامین می کنند. بشار اسد بر منطقه محدودی از سوریه تسلط دارد و قدرت را ترک نخواهد کرد. اگر اسد زیر فشار نظامی قرار گیرد، ممکن است امتیاز بدهد. فقط ایران و روسیه می توانند بشار اسد را به طور جدی زیر فشار قرار دهند. منافع کشورهای عربی و ترکیه با منافع ایران و روسیه در سوریه متفاوت است. »
 


یک شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن