تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802977563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد از نیاز حرم امامزاده عباس (ع) به تسریع در بهره‌برداری تا وعده‌هایی که محقق‌ نشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
از نیاز حرم امامزاده عباس (ع) به تسریع در بهره‌برداری تا وعده‌هایی که محقق‌ نشد
طرح توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری که در سال 90 کلنگ‌زنی شد، بعد از گذشت حدود 4 سال هنوز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید می‌رود به زودی به بهره‌برداری برسد.

خبرگزاری فارس: از نیاز حرم امامزاده عباس (ع) به تسریع در بهره‌برداری تا وعده‌هایی که محقق‌ نشد



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در بلوار امام رضا (ع) این شهرستان، زیارتگاهی باشکوه قرار دارد که این زیارتگاه متعلق به امامزاده عباس (ع) است. در این بارگاه مقدس، محمد،حسن و عبدالله مدفون هستند که می‌توان به شخصیت اصلی آن امامزاده عباس (ع) نیز اشاره کرد. امامزاده عباس (ع) ساری در حاشیه شمالی ورودی شهر واقع شده و از نظر شیوه معماری، گنبد هرمی شکل و صندوق چوبی نفیس یکی از بناهای معروف استان مازندران و کشور به‌شمار می‌رود. تاریخ ساخت بقعه امامزاده عباس (ع) ساری به سال 897 هجری قمری مربوط می‌شود که معماری شگرف به کار رفته در این بنای مطهر، آن را از دیگر امامزادگان استان و کشور متمایز کرده است و همواره زائران داخلی و خارجی زیادی به زیارتش مشرف می‌شوند.

بقعه امامزاده عباس (ع) ساری که همه ساله میزبان مسافران و زائران متعددی از همه نقاط کشور و حتی خارج از کشور است، در چند سال اخیر به‌علت برگزاری بزرگ‌ترین مراسم‌های مذهبی و دینی از وجود شبستان و مکانی مناسب برای پذیرایی از زائران رنج می‌برد، تا اینکه طرح توسعه حرم این امامزاده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طراحی شده است. آیین کلنگ‌زنی پروژه توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری در سوم خرداد سال 90 با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، علی‌اکبر طاهایی استاندار وقت مازندران و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. پس از برگزاری مراسم کلنگ‌زنی مقدمات طراحی طرح شبستان بقعه آغاز شد تا اینکه در دی ماه سال 90 یعنی پس از گذشت هفت ماه پروژه طرح توسعه حرم امامزاده عباس (ع) آغاز به‌کار کرد.

مسئولان سازمان اوقاف از طرح توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری به‌عنوان یک پروژه ملی نام می‌برند و تاکنون بارها و بارها مورد بازدید مسئولان کشوری و استانی قرار گرفت، اما روند ساخت آن در سال‌های ابتدایی با کندی مواجه بوده است. حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری امروز در حاشیه بازدید از طرح توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس این شهرستان اظهار کرد: بقاع متبرکه مکانی امن و معنوی برای زائران و مسافران به‌شمار می‌رود که شهرستان ساری در میزبانی از امامزادگان رتبه نخست را در استان مازندران دارد. وی بقعه امامزاده عباس (ع) ساری را یکی از بقاع متبرکه شاخص کشور دانست و بیان کرد: برج آرامگاه امامزاده عباس (ع) ساری در سال‌های گذشته مرمت و بهسازی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه بقعه امامزاده عباس (ع) مورد توجه زائران و گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، ادامه داد: توریست‌های مختلفی از قاره اروپا، آسیا و حتی آمریکا از برج آرامگاه امامزاده عباس (ع) ساری بازدید کردند. این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و طرح‌های مناسبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در جوار امامزاده عباس (ع) ساری، تصریح کرد: در سال‌های اخیر ساخت شبستان حرم امامزاده عباس (ع) ساری یک نیاز اساسی احساس شد و همه مردم، مسئولان و خیران باید در پروژه توسعه حرم مشارکت کنند.

حیدری از پیشرفت 50 درصدی پروژه توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تهیه نقشه، زیرسازی، آهن‌آلات، پنجره، ساخت دیوار و... هزینه شده است. وی بنای ساختمان بقعه امامزاده عباس (ع) ساری را کاملاً سنتی دانست و افزود: شبستان حرم امامزاده عباس (ع) ساری با مساحت بیش از 2 هزار متر مربع ساخته می‌شود. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه هیچگونه آسیبی به بنای تاریخی و ارزشمند بقعه وارد نمی‌شود، ادامه داد: ساختمان شبستان در راستای حفظ و نگهداری از بقعه ساخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سقف شبستان حرم امامزاده عباس (ع) زده شد، تصریح کرد: پروژه توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری یک پروژه ملی و دارای طرح‌های مختلف مانند فضای سبز، کتابخانه، مرکز فرهنگی و قرآنی و... است. حیدری با بیان اینکه پروژه توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری پس از نصب پنجره‌ها در مرحله «شاتکریت» قرار دارد، افزود: به‌زودی ساخت دیوار سنتی ساختمان شبستان آغاز می‌شود. وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه هر هفته روند تسریع پروژه توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: با کمک خیران و مسئولان امیدواریم شبستان حرم امامزاده عباس (ع) ساری در نوروز سال 95 مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا همه زائران و مسافران نوروزی از این مکان متبرکه بهره‌گیری کنند.

به گزارش فارس، طرح تعریض خیابان منتهی به بقعه امامزاده عباس (ع) ساری یکی دیگر از معضلات این امامزاده به‌شمار می‌رود که با وعده‌های مختلف شهرداری ساری هنوز به سرانجام نرسیده است. انتهای پیام/86031/ت40

94/06/29 - 15:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن