تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820123142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روايت سردار فضلي از اجلاس سران؛ حضور 2 لشکر سپاه و بسيج براي تأمين امنيت در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۹ب.ظ)
روايت سردار فضلي از اجلاس سران؛ حضور 2 لشکر سپاه و بسيج براي تأمين امنيت در تهران موج-جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: در زمان برگزاري اجلاس، برخي از مسوولين امنيتي به ما مي‌گفتند که ما در خيابان‌ها هيچ نيروي امنيتي نمي‌بينيم، نکند که شما در خواب غفلت هستيد؟!
به گزارش خبرگزاري موج،سردار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين در گفت و گويي با اشاره به حضور پرشور بسيج در تمام عرصه‌هاي علمي، جهادي و نظامي کشور از زمان انقلاب تاکنون، اظهار داشت: در طول تاريخ انقلاب ديديم که وقتي حادثه اي رخ مي‌دهد بسيج است که به ميدان مي‌آيد و ماجرا را حل و فصل مي‌کند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به کنفرانس سران کشورهاي اسلامي که در سال 1376 در تهران برگزار شد، گفت: کنفرانس سران کشورهاي اسلامي، همايش سياسي بسيار بزرگي بود که تنها 6700 نفر ميهمان خارجي داشت و طبيعتاً لازم بود تا امنيتي بسيار قوي بر فضاي برگزاري اجلاس حاکم باشد.
وي در ادامه با بيان اين که مقرر شد تا بسيج و سپاه امنيت اجلاس را عهده‌دار شوند، افزود: ما براي بررسي چگونگي تأمين امنيت اين اجلاس تحقيقاتي انجام داديم و ديديم که براي اين اجلاس که هر چند سال يکبار در يک کشور برگزار مي‌شود تمهيدات امنيتي شديدي از سوي کشور برگزارکننده اتخاذ مي‌شود، به صورتي که چند لشکر زرهي و مکانيزه در خيابان‌ها گارد مي‌گيرند تا امنيت برقرار شود.
فضلي ادامه داد: ما گفتيم که اين مدل تأمين امنيت، يک الگوي غربي است و ما آن را قبول نداريم و براي امنيت اجلاس سران کشورهاي اسلامي از الگوي خود استفاده خواهيم کرد. الگوي ما امنيت نامحسوس بود، امنيت بايد برقرار مي‌شد اما بصورت نامحسوس، ما هم دو لشکر 10 و 27 سپاه را به ميدان برديم اما به گونه‌اي که کسي متوجه اين موضوع نمي‌شد.
وي تصريح کرد: وزير کشور وقت براي هماهنگي‌هاي بيشتر با ما جلسه اي گذاشت و از ما سؤال کرد که طرحتان براي تأمين امنيت اجلاس چيست و چه تعداد نيرو لازم داريد؟ ما در جواب طرحمان را ارائه کرديم و اعلام کرديم که 100 هزار نيرو را براي تأمين امنيت اجلاس سران پيش بيني کرده‌ايم.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين که وزارت کشور تنها به اندازه‌ي 19 هزار نفر جيره غذايي در اختيار سپاه قرار داد، خاطرنشان کرد: ما به وزير کشور گفتيم که اصلاً به کمک شما احتياجي نداريم، چراکه نيروهاي ما بسيجي هستند و يک بسيجي هم در مأموريت منتظر نمي‌ماند تا آب و غذا برسد، اين‌ها با خدا معامله مي‌کنند و در بند اين مسائل نيستند و در نهايت ما به نيروهاي خود اعلام کرديم که جيره غذايي‌شان را نيز خود تهيه کنند.
وي با بيان اين که 37 هزار پاسدار و سرباز و 63 هزار بسيجي را براي تأمين امنيت اجلاس سران کشورهاي اسلامي به ميدان آورديم، افزود: قرار بود تا حماسه اي بزرگ انجام شود و ما با کمبود 81 هزار جيره غذايي روبرو بوديم، اما از اين جهت نگران نبوديم چرا که بسيجي‌هاي با اخلاص ما با وسايل نقليه شخصي‌شان که حتي بنزين آن را نيز خود تأمين مي‌کردند به ميدان مي‌آمدند.
وي خاطرنشان کرد: پس از اتمام اين اجلاس، بعدها نيروي انتظامي اعلام کرد که در چند روز برگزاري اجلاس گزارش حتي يک مورد سرقت را هم در تهران نداشتيم و دليل آن اين بود که 30 هزار چشم بصير بسيجي، تهران را در آن مدت، شبانه روز رصد مي‌کرد.
فضلي در ادامه گفت: در چنين اجلاسي که فقط 100 هواپيما و هليکوپتر بايد امنيت آسمان منطقه را تأمين مي‌کردند، ما با همين بسيجي‌ها کاري کرديم که تا شعاع حدوداً 20 کيلومتري محل برگزاري اجلاس، يک باغچه نبود که از تفحص بسيجيان‌مان دور بماند.
وي با بيان اين که چنين نيروهايي در هيچ جاي دنيا پيدا نمي‌شوند، گفت: در زمان برگزاري اجلاس، برخي از مسوولان امنيتي به ما مي‌گفتند که ما در خيابان‌ها هيچ نيروي امنيتي نمي‌بينيم، نکند که شما در خواب غفلت هستيد؟! اما ما به آن‌ها ثابت کرديم که همان بسيجيان به صورت نامحسوس به بهترين شکل امنيت اجلاس را تأمين کردند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين در پايان با تأکيد بر آمادگي کامل اقشار مختلف بسيج براي دفاع همه جانبه از جمهوري اسلامي ايران در برابر تهديدات دشمن، گفت: امروز 2250 گردان بيت المقدس، امام حسين (ع) و امام علي (ع) بسيج کاملاً آماده تأمين امنيت کشور هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن