تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804274359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی در ماه نوامبر به پاریس می رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: روحانی در ماه نوامبر به پاریس می رود خبرگزاری پانا: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار وزیر و سناتور سابق فرانسوی گفت: توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 باب جدیدی را برای رابطه با کشورهای غربی و به خصوص فرانسه باز خواهد کرد.
۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور ساعت 13:13

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، علی اکبر ولایتی روز شنبه در دیدار ژان پیر شونمان افزود: زمینه توسعه و روابط ایران و فرانسه فراهم است زیرا دو ملت نسبت به یکدیگر خوشبین هستند .
وی با بیان این که مردم ما نسبت به فرانسه ذهنیت خوبی دارند چرا که فرانسه پیش از انقلاب میزبان بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) بوده است، ادامه داد: این دیدگاه آزاد منشی فرانسه در خاطر تاریخی مردم ما باقی مانده است و امروز هم خواهید دید که با ملاقات مقام های دو کشور نتایج خوبی حاصل خواهد شد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه کرد: یک سابقه استقلال نسبی در حوزه سیاست خارجی از فرانسه داریم و من با مقامات سابق فرانسه دیدارهای زیادی داشتم و به مواضع آنها آشنا هستم.
ولایتی یاد آور شد: فکر می کنم بعد از این که مذاکرات به این نقطه رسیده و توافق اولیه بین دو طرف انجام شده، باب جدیدی رابطه با کشورهای غربی فراهم شده است.
ولایتی درباره بحران های منطقه ای نیز گفت: ایران و فرانسه می توانند با هماهنگی در ایجاد صلح، رفع تنش در کشورهای سوریه ، عراق و یمن همکاری خوبی انجام دهند و این آمادگی در هر دو کشور وجود دارد.
وی به وجود وجوه مشترک در سیاست های منطقه ای بین ایران و فرانسه اشاره کرد و افزود: دو کشور به حفظ تمامیت ارضی کشورهای سوریه، یمن و عراق معتقدند و بر این باوریم که مشکلات این کشورها راه حل سیاسی دارد نه نظامی. ** سفر روحانی به پاریس در ماه نوامبر/ وزیر کشاورزی و هیات اقتصادی فرانسه فردا در تهران  در ادامه این دیدار ژان پیر شونمان وزیر و سناتور اسبق فرانسه به توافق بین ایران و کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: توافقی که ایران به آن دست یافت موجب موقعیت بهتر برای توسعه روابط بین ایران و فرانسه می شود.
وی با تقدیر از تیم مذاکره کننده و مسوولان جمهوری اسلامی ایران به دلیل دست یافتن به برنامه جامع اقدام مشترک، افزود: از سران کشورهای 5+1 که در این مذاکرات به توافقی مطابق معاهده عدم تکثیر سلاح های هسته ای دست یافتند نیز تشکر می کنم؛ چرا که این توافق به ما امکان خواهد داد تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
وزیر سابق دفاع فرانسه اضافه کرد: از مشکلات اقتصادی صحبت نمی کنم چرا که با آقای ولایتی در مورد موضوعات سیاسی، دیپلماتیک، سوریه، عراق، یمن، لبنان و همچنین وضعیت کشورهای آفریقایی مانند مالی و لیبی صحبت کردیم.
پیر شونمان ادامه داد: ایران و فرانسه دو کشور بسیار قدیمی هستند که تاریخ هزار ساله دارند و من می دانم که فرانسوی ها، ایرانی ها را تحسین می کنند. ما نسبت به ایران از زمان هخامنشی تا به امروز دیدگاه خوبی داشته ایم و باید تلاش کنیم تا این روابط ارتقا یابد.
وی با بیان این که فرانسه در اعمال سیاست خارجی خود متاثر از آمریکا نیست و مستقل عمل می کند، به سیاست های کشورش در قبال کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: عرب ها همسایه ما هستند و ما یک سیاست خاصی نسبت به جهان عرب داریم که البته این سیاست ها علیه ایران نیست.
وزیر سابق کشور فرانسه اظهار داشت: باید نقاط مشترک این سیاست ها را پیدا کنیم که به نفع صلح، منطقه و قطعا به نفع فرانسه هم خواهد بود چرا که ما مایل به جنگ نیستیم و توافق هسته ای این امکان را به ما می دهد که روابطمان بهتر شود.
پیر شونمان به سفر رییس جمهوری ایران در ماه نوامبر به پاریس اشاره کرد و گفت: فردا هم یک هیات اقتصادی به ریاست وزیر کشاورزی به ایران نیز می آیند.
وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم برای ایجاد صلح در جهان و منطقه مفید باشیم، بنابراین بهروزی و سعادت کامل را برای جمهوری اسلامی آرزو می کنیم و مطمئن هستیم برای منافع دو کشور، منطقه و حل مشکلات فراوان؛ دو کشور با یکدیگر می توانند خیلی کارها انجام دهند.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن