تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی ماه نوامبر به پاریس سفر می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روحانی ماه نوامبر به پاریس سفر می‌کند
وزیر و سناتور اسبق فرانسه از سفر رئیس جمهور کشور به پاریس خبر داد و گفت: فردا هیئت بزرگ اقتصادی از فرانسه به تهران می‌آید.
به گزارش نامه نیوز، ژان پیر شونمان وزیر و سناتور سابق فرانسه صبح امروز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به روابط ایران و فرانسه، اظهار داشت: زمینه توسعه روابط ایران و فرانسه فراهم است زیرا دولت‌ها نسبت به هم خوشبین هستند و مردم ما نسبت به فرانسه سابقه خوبی دارند، چرا که فرانسه قبل از انقلاب میزبان امام خمینی(ره) بود و این دیدگاه آزادمنشی فرانسه در خاطره تاریخی مردم ایران باقی مانده است.

وی ادامه داد: من پیش‌بینی می‌کنم که پس از این دیدار مقامات دو کشور ایران و فرانسه نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما سابقه استقلال نسبی در حوزه سیاست خارجی از فرانسه داریم، افزود: یادمان است که دیدگاه‌های ژنرال دوگل، فرانسوا میتران، ژاک شیراک و روابط خارجی همواره مبتنی بر منافع ملی فرانسه بوده است.

ولایتی با اشاره به دیدارهای خود با مقامات سابق فرانسه و آشنایی با مواضع آنها، خاطرنشان کرد: امروز بعد از توافق هسته‌ای منتظر هستیم که مراجع قانونی ایران این توافق را تأیید کنند و اگر تأیید شد، بابی برای روابط ایران و کشورهای غربی به خصوص فرانسه خواهد شد.

ژان پییر شونمان وزیر و سناتور سابق فرانسه در ادامه این دیدار با اشاره به توافق هسته‌ای ایران  1+5، گفت: توافق هسته‌ای این امکان را می‌دهد که به طور مثبت با هم کار کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشور به پاریس در ماه نوامبر، افزود: آقای روحانی در ماه نوامبر به پاریس سفر خواهند کرد و فردا نیز یک هیئت بزرگ اقتصادی فرانسوی به ریاست وزیر کشاورزی از فرانسه به تهران می‌آیند.

سناتور سابق فرانسه با بیان اینکه اولاند نسبت به ایران با فضای باز و دوستانه برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: ما همواره نسبت به ایران و امپراتوری ایران از زمان هخامنشی دیدگاه‌های خوبی داشتیم.

*روابط ایران و فرانسه 30 سال متشنج بود

ژان پییر شونمان گفت: حدود 30 سال است که روابط ایران و فرانسه متشنج شده و بهتر است بهبود پیدا کند. در سیاست خارجی نوعی احساس استقلال در فرانسوی‌ها نسبت به آمریکا وجود دارد؛ هرچند که ما کار آقایان اوباما و جان کری در رابطه با ایران تحسین می‌کنیم اما باید ببینیم فرانسه چگونه می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

وی با اشاره به سیاست خارجی فرانسه نسبت به عرب‌ها، تأکید کرد: ما نوعی سیاست خارجی نسبت به جهان عرب داریم که البته این سیاست علیه ایران نیست. اما می‌توانیم نقاط مشترک این سیاست‌ها را پیدا کنیم، چرا که به نفع صلح در منطقه است و فرانسه نیز مایل به جنگ نیست و باید ببینیم در موضوعات عراق و سوریه چه کارهایی باید انجام دهیم.

منبع: تسنیم


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن