تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين افزايش توليد نفت از خليج فارس، در «رشادت» رخ مي دهد / افزايش 6برابري توليد ميدان «درود» تا يک ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۷ق.ظ)
مديرعامل نفت فلات قاره مطرح کرد: بيشترين افزايش توليد نفت از خليج فارس، در «رشادت» رخ مي دهد / افزايش 6برابري توليد ميدان «درود» تا يک ماه آينده موج - مديرعامل شرک نفت فلات قاره با بيان اينکه قرار است طي يک برنامه بلندمدت 400هزار بشکه نفت به توليد روزانه از ميادين اين شرکت افزايش پيدا کند، گفت: در اين ميان بيشترين سهم را در افزايش توليد بر عهده ميدان رشادت است که قرار است رشد نزديک به 5.5 برابري داشته باشد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري موج به منطقه بهرگان، سعيد حافظي مديرعامل شرکت نفت فلات قاره، در مورد افزايش توليد نفت برنامه ريزي شده خود گفت: قرار است بر اساس هدف گذاري کوتاه مدت 32 هزار بشکه، ميان مدت 130هزار بشکه و بلند مدت 400هزار بشکه در مدت 5سال افزايش توليد نفت داشته باشيم.

وي توليد کنوني نفت از ميادين تحت اداره شرکت نفت فلات قاره را کمتر از 500هزار بشکه در روز دانست و افزود: زماني در فلات قاره رکورد 810هزار بشکه توليد را داشتيم که رکورد ميانگين سالانه 724هزار بشکه را نيز ثبت کرديم اما در فلات قاره نگه داشت800هزار بشکه به دليل مشکلاتي همچون رسوب گذاري چاه ها نياز به برنامه ريزي دقيقي دارد.

حافظي با بيان اينکه بيشترين سهم را در برنامه افزايش توليد بر عهده ميدان رشادت است که توليد کنوني 12هزار بشکه قرار است به 65هزار بشکه در روز برسد، اظهار کرد: در ميادين موجود در فلات قاره از ضريب تخليه 0.3 داريم تا 20 درصد. به عنوان مثال ميدان هنگام داراي رکورد نرخ تخليه 20درصد است که تقريبا در کمتر ميداني اين نرخ ديده مي شود که براساس طبيعت ميدان، نفت با فشار بالا توليد مي شود که بعد از مدتي با افت توليد مواجه مي شويم.

مديرعامل شرکت نفت فلات قاره پايين ترين ضريب برداشت را با نرخ 0.3درصد مختص ميدان رسالت دانست و تصريح کرد: تمام مطالعات و هدفگذاري انجام شده و انشااله بتوانيم با يک برنامه منسجم به توليد افزايشي 400هزار بشکه اي در روز برسيم.

وي البته تاکيد کرد: بايد توجه داشت که رقم افزايش توليد 400هزار بشکه با رقم توليد فعلي اضافه نمي شود، چون سالي 10 تا 12 درصد کاهش طبيعي توليد را در ميادين فلات قاره داريم و اين 400هزار بشکه جبران بخشي از کاهش توليد را مي کند.

حافظي در تشريح علل اصلي کاهش توليد ميادين نفتي فلات قاره توضيح داد: در ميادين دريايي اصلي ترين مشکل، رسوب گذاري است و مثلا چاهي را در ميدان «درود» داريم که قبل از کاهش تکليفي، روزانه 5هزار بشکه نفت از آن توليد مي کرديم ولي الان توليدي ندارد که در برنامه اصلي باز گرداندن آن را در دستور کار خود قرار داده ايم.

اين مقام مسوول با اشاره به مذاکرات انجام شده با يک شرکت اکرايني در زمينه رفع رسوب گذاري چاه مذکور در ميدان درود بيان کرد: همين چاهي که 5هزار بشکه توليد مي کرد و الان به دليل رسوبات بسته شده با قراردادي که با يک شرکت اکرايني بستيم از طريق سيال جديدي که نوآوري اين شرکت بوده است ظرف يکي دوماه آينده انشااله به سرويس مي آيد که در اين صورت بايد نويد توليد روزانه 30هزار بشکه را از ميدان درود داد.

وي در مورد ميزان نفت ذخيره شده از ميادين فلات قاره گفت: ما در فلات قاره حداقل ذخيره نفت را داريم و اينطور نيست که بگوييم چيزي روي آب ذخيره شده داريم و تحت بحران ذخيره سازي نيستيم چراکه تقريبا آن مقداري که نفت در ميادين فلات قاره توليد مي شود به همان ميزان نيز فروش مي رود و در اين زمينه توازن داريم.

مديرعامل شرکت نفت فلات قاره همچنين با اشاره به انجام مذاکرات اوليه با شرکت هاي خارجي گفت: مذاکرات اوليه با شرکت هايي مثل توتال، ENI و سايپم همه شروع شده اما هنوز ما آماده نيستيم که اطلاعات را بدهيم مگر اينکه CA محرمانه نوشته شود ضمن اينکه در ميان اين شرکت ها هنوز با شرکت هاي آمريکايي مذاکره اي نداشتيم.

حافظي با اشاره به طرح توسعه 6 تا 7 ميدان نفتي از فلات قاره که براي رونمايي در کنفرانس لندن برگزيده شده اند، اظهار کرد: همه ميادين فلات قاره فرصت رونمايي در کنفرانس لندن را ندارند و بخشي براي بعد از کنفرانس باقي مي ماند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن