تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812793145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ نفت به کمتر از 40دلار نمي رسد / برگزاري کنفرانس لندن در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ شهريور ۱۳۹۴ (۲:۲۵ق.ظ)
مديرعامل شرکت نفت مطرح کرد: نرخ نفت به کمتر از 40دلار نمي رسد / برگزاري کنفرانس لندن در تهران موج - مديرعامل شرکت ملي نفت از اصلاح پرداختي بخشي از کارکنان غيراقماري خبرداد که بر اساس يک کارگر يا کارمند اقماري حق الزحمه دريافت مي کردند و گفت: نرخ نفت باتوجه اتفاقات اخير کمتر از 40 تا 45 تومان نمي شود.
رکن الدين جوادي مديرعامل شرکت ملي نفت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري موج درباره قيمت نفت گفت: در مورد پيش بيني قيمت نفت نقل قول هاي متفاوتي شنيده مي شود که با پيش فرض هاي متفاوت از اقتصاد همراه است چراکه چين در حال پيش بيني تمهيداتي است تا بخشي از اقتصادش را با افزايش مصرف داخلي جبران کند. بنابراين در گزينه هاي متفاوتي که اظهار مي شود، نظريه هاي مختلفي ارايه مي شود چون نفت بر پايه يک زنجيره ارزش و تقاضا است.
وي در مورد پيش بيني خود از قيمت نفت طي ماه هاي اخير افزود: ارزيابي ام اين است که انشااله قيمت نفت زير 40 تا 45 در متوسط نخواهد آمد اما با اين حال بايد صبر کرد.
پيش از آن سيدحميدحسيني عضو اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي نيز با اظهارنظري تهاجمي تر، در مورد پيش بيني خود از قيمت نفت طي ماه هاي آينده گفت:
به گزارش خبرگزاري موج، هم اکنون نيز نرخ نفت صادراتي کشورمان نيز حول حوش 40 تا 45دلار براي هر بشکه محاسبه مي شود.

افزايش توليد ايران، نفت را ارزان نمي کند
مديرعامل شرکت ملي نفت در مورد برنامه تدوين شده باوجود افزايش عرضه از تقاضا و همچنين رفع مشکلات ناشي از تحريم ها، تصريح کرد: روند قيمت نفت که مستقل از اينکه ما بر گرديم به صحنه توليدمان يا برنگرديم کماکان افت قيمت نفت محتمل است و آن هم به اين دليل است که عرضه از تقاضا بيشتر است. از طرف ديگر پيش بيني بحران هاي اقتصادي در يکسري کشورها بخصوص در چين است چراکه شاهد بوديد که بورس چين در چند وقت اخير حدود 3هزار ميليارد دلار ارزش خود را از دست داد.
وي افزود: اين کاهش ارزش بورس تبعاتي را در زمينه توليد و به تبع آن مصرف انرژي در چين دارد و ممکن است به دليل نقش تعيين کنندگي چين در اقتصاد جهاني اين تبعات منتقل شود به کشورهاي ديگر.
جوادي با بيان اينکه مقوله قيمت مقوله ايست که افزايش يک ميليون بشکه اي ما يا بيشتر، تعيين کننده در آن نيست، گفت: ما نبايد دچار اين محاسبه نادرست شويم که به دليل پايين بودن قيمت نفت ما جايگاه و سهم خودمان را بدست نياوريم.

افتتاح فازهاي 15 و 16 تا پايان مهرماه
معاون وزير در امور نفت در مورد افتتاح فازهاي جديد پارس جنوبي گفت: اميدواريم تا پايان مهرماه با کامل شدن ظرفيت فاز 15 و 16 که تا اواسط مهرماه تحقق پيدا مي کند بتوانيم آن را با حضور رييس جمهوري افتتاح کنيم. ضمن اينکه برنامه داريم همين اتفاق را در اواخر بهمن يا اوايل اسفند براي فاز 17 و 18 تکرار کنيم.
جوادي با اشاره به فازهاي جديدي که پيش بيني شروع توليد آنها در سال جاري شده، اظهار کرد: علاوه بر فازهاي 15-16 و 17-18، يک ترين از فاز 19 و يک ترين از فاز 20 و 21 امسال به توليد مي رسند.

رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي در تهران
وي همچنين با اعلام اينکه رونمايي قراردادهاي جديد نفتي به جاي لندن در تهران خواهد بود، بيان کرد: رونمايي قراردادهاي نفتي انشااله قرار است در تهران انجام شود که البته موضوع هنوز نهايي نشده ولي اميدواريم که اواسط آبان در ايران کنفرانس اول را براي رونمايي و معرفي پروژه ها داشته باشيم و کنفرانس مکمل را يکي دوماه بعد در لندن برگزار کنيم.
در ادامه مديرعامل شرکت ملي نفت نفت ذخيره شده ايران روي آب را کمتر از 10 ميليون بشکه دانست و گفت: مقدار نفت ذخيره شده ايران روي آب زياد نيست و کمتر از 10 ميليون بشکه است و اعداد و ارقام ديگري که مطرح مي شود بيشتر جنگ رواني است.
جوادي در توجيه علت ذخيره نفت گفت: مقدار ذخيره نفت بر مي گردد به افق هايي که توليدکنندگان براي خود مي بينند، چراکه وقتي تقاضا در بازار افزايش پيدا مي کند، توليدکنندگان براي بدست آوردن قدرت عمل، شروع مي کنند به ذحيره سازي که بخشي روي آب و بخشي ديگر را نيز در مخازن کشورهاي مقصد يا مناطقي که مصرف دارند، ذخيره مي کنند که اين عرف است و ماهم مستثني نيستيم و در مورد نفت خام ذخاير غيرعرفي را روي آب نداريم.

اولين مشتري نفت ايران بعد از افزايش توليد مشخص نيست
وي با بيان اينکه سرمايه گذاري هاي خارجي ما به صفر نرسيده بلکه به شدت کاهش يافته که در پايان برنامه پنجساله مقدار آن را اعلام مي کنيم، در مورد افزايش توليد در روزهاي نخستين پس از رفع تحريم ها اظهار کرد: اجازه دهيد تا زمان عقد قرارداد و قطعي شدن اعلام نمي کنيم اما ارزيابي ما اين است که بالافاصله در کمتر از يکماه پس از رفع تحريم ها افزايش توليد و فروش 500هزار بشکه را شاهد خواهيم بود.

در مورد پروژه هاي لندن فقط با هندي ها مذاکره کرديم
معاون وزير نفت همچنين با اشاره به مذاکرات خود با هندي ها در مورد ميدان فرزاد بي، تصريح کرد: مدتهاست مذاکرات ميان ما و هندي ها در جريان است و فراز و نشيب هايي داشته است. ضمن اينکه توقف هم ناشي از خود طرف هاي هندي بود که بخاطر تحريم ها، کارهاي اکتشافي که انجام داده بودند را ادامه ندادند.
وي با اشاره به مذاکره اخير با هندي ها، اضافه کرد: اخيرا اظهار آمادگي کرده بودند و پيشنهاد اوليه را دادند و ما درحال بررسي هستيم.
مديرعامل شرکت ملي نفت درباره اينکه ممکن است در مورد پروژه هايي که قرار است در لندن رونمايي شود، پيش از آن با کشورهاي ديگر در موردش مذاکره صورت گرفته باشد، افزود: جز ميدان فرزاد که با هندي ها از قبل مذاکره مي کنيم، در مورد جزييات توسعه هيچ ميدان ديگري که قرار است قراردادش در لندن رونمايي شود، مذاکره صورت نگرفته است.
جوادي همچنين درباره سرانجام توسعه فاز 11 گفت: در فاز 11 هم درحال مذاکره هستيم که طبق مذاکرات قرار است بخشي از کار را مپنا انجام دهد و مذاکرات نهايي نشده و قطعي شد اعلام مي کنيم.

اصلاح دريافتي اقماري کارکنان غيراقماري
وي درباره نارضايتي اخير بخشي از کارکنان صنعت نفت از پرداختي ها اظهار کرد: هيچ تغيير وضعيتي در پرداخت کارکنان که طبق ضوابط اقماري انجام مي دادند، نداشتيم. بلکه اتفاقاتي افتاده بود که بعضي ها سازمان کارشان اقماري نبوده ولي کار اقماري مي کردند که با اصلاح دستورالعمل هاي اخير دچار تغيير شدند ولي آنهايي که طبق ضوابط سازماني، اقماري بودند کماکان اقماري هستند و دريافت هاي قبلي را کماکان خواهند داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن