تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820392415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ اوقاف به قيمت گزاف قبر در برخي امامزادگان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۴۸ق.ظ)
پاسخ اوقاف به قيمت گزاف قبر در برخي امامزادگان موج- سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه به شبهات و اخبار مربوط به قيمت گزاف قبر در برخي بقاع متبرکه پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاري موج،حسن ربيعي اظهار کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان مسئول دفن اموات در کشور نيستند که بخواهند اين نياز مردم را با قيمت مناسب مرتفع کنند، بلکه مسوول اين کار شهرداري‌ها هستند که با ايجاد قبرستان‌هاي عمومي شرايط لازم را جهت استفاده عموم فراهم مي‌کنند.
سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح کرد: وظيفه اصلي متوليان بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت رساني مطلوب به زائران در زمينه‌هاي مختلف به‌ويژه امور فرهنگي است. ايجاد فضاي مناسب براي پاسخگو بودن به سيل جمعيت زوار در طول سال، نظافت، امنيت و...تنها تعدادي از صدها خدمات است که اين اماکن خود را موظف به ارائه آن مي‌دانند و راه‌هاي تأمين منابع آن نيز علاوه بر نذورات و هداياي مردمي واگذاري قبر به افرادي است که مي‌توانند مشکلي اساسي از بقعه را حل کنند.
وي افزود: جاي شگفتي است که برخي رسانه‌ها به جاي توجه به اين که بقاع متبرکه چگونه به هزاران زائر در طول سال خدمت مي‌کنند و برنامه‌هاي فرهنگي به اجرا مي‌گذارند در پي حاشيه سازي هستند و حتي برخي نيت خواني کرده و اظهار مي‌دارند: «عامل اين که برخي افراد چنين پول‌هايي را پرداخت مي‌نمايند بحث تفاخر و يا ترس از عذاب است» و با پيش داوري اذهان عمومي را نسبت به اين افراد مخدوش مي‌کنند و اين در حالي است که پول اين افراد تبديل به کتابخانه، دارالقرآن و... در بقعه متبرکه‌اي مي‌شود که زمينه استفاده هزاران نفر را فراهم مي‌کند.
مدير کل حوزه رياست، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان يادآور شد: شايد امکان دفن اموات در بقاع متبرکه و امامزادگان براي همگان وجود نداشته باشد اما با دفن تعداد افرادي معدود امکان استفاده براي عموم مردم از امکاناتي که اين افراد ايجاد کرده‌اند فراهم مي‌آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن