تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816955988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبايد گذاشت اميد شيطاني به خواب رفتن ملت در دل دشمن پا بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۹ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب: نبايد گذاشت اميد شيطاني به خواب رفتن ملت در دل دشمن پا بگيرد موج - رهبري، سپاه را نعمت بزرگ الهي و پاسدار آگاه و بيناي انقلاب خواندند و گفتند: دشمن به اميد واهي پايان يافتن انقلاب در فکر نفوذ به خصوص نفوذ سياسي – فرهنگي است که شناخت توطئه‌هاي دشمن، تقويت و استحکام روحيه انقلابي و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان‌ها اين هدف را ناکام مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه اي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در تشريح جايگاه سپاهيان پاسدار و وظايف خطير آنان در موقعيت کنوني و آينده کشور، به تبيين چهار کلمه «سپاه»، «پاسداران»، «انقلاب» و «اسلامي» و ابعاد و خصوصيات و الزامات آن پرداختند.
ايشان، کلمه «سپاه» را به معناي داشتن سازمان و تشکيلات و نظم و انضباط دانستند و خاطرنشان کردند: براي هيچ سازمان و نهادي همچون سپاه وظيفه سازماني براي پاسداري از انقلاب اسلامي به عنوان عزيزترين حادثه تاريخي و جاري کشور، تعريف نشده است.
رهبر انقلاب اسلامي، «پيرنشدن و تجديد حيات» از طريق رشد و تعميق و «تربيت عناصر جديد، کارآمد و فهيم» را از جمله الزامات تشکيلات سپاه برشمردند و گفتند: سپاه علاوه بر تربيت عناصر دروني جديد، با عناصري که در خدمت دستگاه‌هاي مختلف قرار مي‌دهد بر آن مجموعه‌ها و تشکيلات تأثيرگذاري مي‌کند و انسان‌هاي مؤثري را رشد مي‌دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه يکي ديگر از خصوصيات تشکيلاتي بودن سپاه، بوجود آمدن اقتدار «ميداني، سياسي و هويتي و عزت بخشي» است، افزودند: از جمله ويژگيهاي «سازماني بودن سپاه»، جوان گرايي و استفاده از تجربه نيروهاي قديمي و کارکشته است که بايد اين روند حفظ شود و انقطاع نسلي در سپاه بوجود نيايد.
ايشان سپس، کلمه «پاسدار» و «پاسداري از انقلاب» را نماد اراده و حضور و هويت انقلابي دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که مي گوييم پاسداري از انقلاب يعني اراده انقلابي همچنان مستحکم وجود دارد و انقلاب نيز همچنان با قدرت و قوت زنده و حاضر است زيرا اگر انقلاب زنده نباشد، پاسداري از آن معنايي نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي يکي ديگر از ابعاد مفهوم «پاسداري از انقلاب» را مورد تهديد بودن انقلاب، برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر تهديدي وجود نداشت، پاسداري از انقلاب لزومي نداشت، پس با توجه به وجود تهديدات، بايد آن‌ها را شناخت.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد براينکه يکي از وظايف اصلي سپاه، رصد دائمِ مسائل داخلي، منطقه اي و بين المللي به منظور شناخت تهديدها است، گفتند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يک سازمان سر به زير و سرگرم کارهاي اداري خود نيست بلکه يک ناظرِ آگاه و بينا و متوجه مسائل داخلي و خارجي است.
ايشان اهميت مجموعه اطلاعات سپاه را در اين بخش يادآور شدند و افزودند: مجموعه اطلاعات سپاه بايد بطور دائم مسائل را رصد و تهديدها را شناسايي کند.
رهبر انقلاب اسلامي يکي ديگر از ابعاد کلمه «پاسداري از انقلاب» را «هوشياري و بيداري دائم» دانستند و تأکيد کردند: ما هيچگاه شروع کننده جنگ نبوده و نخواهيم بود اما چون انقلاب اسلامي همواره در معرض تهديد معارضين و مزاحمين است، هوشياري و بيداري هميشگي سپاه و آمادگي‌هاي متناسب با تهديدها کاملاً ضروري است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به بُعد ديگر «پاسداري از انقلاب» يعني «پاسداشت و گراميداشت انقلاب» گفتند: لازمه گراميداشت و قدرشناسي انقلاب اسلامي، معرفت آگاهانه، روشن و جامع نسبت به انقلاب است که بايد چنين معرفتي در همه بخش‌ها و سلسله مراتب سپاه وجود داشته باشد.
ايشان با اشاره به اينکه يکي از راههاي نفوذ دشمن، ايجاد خلل در باورها است، افزودند: راه مقابله با چنين نفوذي، مجهز شدن سپاهيان به منطق مستحکم انقلاب از طريق افزايش قدرت اقناعي، منطقي و بياني در مورد انقلاب اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي شناخت دشمن را يکي ديگر از ابعاد «پاسداري از انقلاب» برشمردند و گفتند: منظور از دشمن، استکبار جهاني، و مظهر کامل آن امريکا است که رژيم‌هاي مرتجع و انسان‌هاي ضعيف النفس، عوامل آن هستند.
ايشان افزودند: لازمه پاسداري از انقلاب، شناخت نقاط ضعف معرفتي و عملي دشمن و توجيه افرادي است که هنوز شناخت صحيح از دشمن ندارند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس به برخي نقاط ضعف و تناقض‌هاي مباني دشمن اشاره کردند و گفتند: دشمنان انقلاب اسلامي کساني هستند که از سال‌ها قبل با شعار «برقراري امنيت»، «مبارزه با تروريسم»، «برقراري دموکراسي» و «ايجاد صلح» به منطقه آمدند اما اکنون دستاورد حضور آنان، ناامني و ظهور تروريسم وحشي و خشن و شعله ور شدن آتش جنگ در منطقه است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شعار «برقراري دموکراسي» در منطقه که از طرف امريکايي‌ها سر داده مي‌شود، اکنون به يکي از مشکلات اصلي و پاشنه آشيل آن‌ها تبديل شده است زيرا امروز مرتجع‌ترين، و ديکتاتورترين رژيم‌هاي منطقه، با کمک و حمايت‌هاي امريکا، به جنايات خود ادامه مي‌دهند.
رهبر انقلاب اسلامي که سخنانشان را در تبيين 4 کلمه شکل دهنده تعبير «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» متمرکز کرده بودند، پس از بررسي معنا و مفهوم کلمات سپاه و پاسدار، به تشريح معناي حقيقي انقلاب پرداختند.
ايشان انقلاب را حقيقتي، ماندگار و دائم و «صيرورت و تحولي عميق و پايان ناپذير» خواندند و افزودند: برخلاف تصورات و القائات اتاق فکرهاي بيگانه که در داخل هم عده اي آن‌ها را تکرار مي‌کنند، انقلاب تمام شدني نيست و تبديل آن به «جمهوري اسلامي» به معنايي که آن‌ها فکر مي‌کنند امکان پذير نخواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، ترسيم آرمانهاي اساسي را اولين گام يک انقلاب برشمردند و خاطرنشان کردند: اين اصول و آرمان‌ها برخلاف وسائل و روش‌ها تغيير ناپذيرند.
رهبر انقلاب با استفاده از تعبيري قرآني، آرمان را همان حيات طيبه معنا کردند و افزودند: حيات طيبه، شامل همه مواردي مي‌شود که يک ملت براي دستيابي به سعادت به آن‌ها نياز دارد.
ايشان، عزت ملي، استقلال به معناي آزادي ملي از ظلم و ستم و تسلط زورگويان جهاني، پيشراني همراه با معنويت در علم و تمدن جهاني، عدالت، رفاه، خلقيات اسلامي و سبک زندگي اسلامي را از جمله خصوصيات حيات طيبه خواندند و افزودند: حرکت به سمت اين جامعه آرماني، حرکتي مستمر و در واقع صيرورت و تحول دائم به سمت پروردگار است.
ايشان ايمان به الله و کفر به طاغوت را يکي ديگر از ويژگي‌هاي حيات طيبه برشمردند و افزودند: غرب در تبليغاتي که در داخل هم به نوعي تکرار مي‌شود براي تضعيف تدريجي تنفر ملت از استکبار مي‌گويد لازم نيست هرکسي به خدا ايمان دارد به طاغوت کافر باشد اما ايمان به پروردگار و کفر به طاغوت يک ويژگي به هم پيوسته حيات طيبه است.
رهبر انقلاب ايدئولوژي زدايي از ديپلماسي و سياست داخلي را از ديگر محورهاي تبليغات کنوني غرب خواندند و خاطرنشان کردند: مي‌خواهند ما اصول خود را در سياست خارجي دخالت ندهيم اما فکر و عقيده و ايدئولوژي در همه زمينه‌ها «راهنمايي تعيين کننده به شمار مي‌رود».
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به تبيين تناقض ذاتي دو گزاره اي پرداختند که اخيراً در تبليغات بيگانگان تکرار مي‌شود.
ايشان گفتند دشمنان از يک طرف مي گويند جمهوري اسلامي در منطقه داراي قدرت و نفوذ و تأثيرگذاري است و از طرف ديگر مي گويند روحيه و تفکر انقلابي را کنار بگذاريد تا جذب جامعه جهاني شويد.
رهبر انقلاب افزودند: اين دو گزاره با هم متناقض‌اند زيرا قدرت و نفوذ ما به علت روحيه و عملکرد انقلابي است و طبعاً اگر آن را کنار بگذاريم ضعيف مي‌شويم.
ايشان افزودند: هدف اصلي دشمنان اين است که ملت ايران تفکر انقلابي را کنار بگذارد تا قدرت خود را از دست بدهد و در نقشه‌هاي چند کشور زورگو که خود را جامعه جهاني مي‌نامند هضم و محو شود.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از بررسي ابعاد مختلف مفهوم انقلاب، به تبيين ويژگي‌هاي چهارمين کلمه تشکيل دهنده «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» يعني اسلام پرداختند.
ايشان تأکيد کردند: اسلام، پايه و مايه انقلاب است اما عده اي از اسم اسلام هم مي‌ترسند و بجاي انقلاب اسلامي مي گويند «انقلاب 57».
رهبر انقلاب، اسلام ناب را «همه محتواي انقلاب» خواندند و با انتقاد شديد از تفکرات عوامانه، انحرافي و ابلهانه تکفيري‌ها افزودند: اسلامِ متکي بر عقل و نقل، و مستند به قرآن و معارف پيامبر و اهل بيت عليهم السلام، مبناي انقلاب ماست که در همه محافل بروز جهان، با منطقي قوي، قابل ارائه و دفاع است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامي در افکار و دل‌هاي ملت‌هاي مسلمان تأکيد کردند: «اسلامِ منحصر در عمل شخصي»، «اسلامِ سکولار»، «اسلامِ بدون جهاد و شهادت» و بدون نهي از منکر، مورد قبول ملت ايران نيست و «اسلامِ انقلاب» را مي‌توان در آيات قرآن و وصيتنامه امام (ره) و سخنان و مکتوبات ايشان جستجو کرد.
رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خطاب به سپاهيان پاسدار تأکيد کردند: شما سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با چنين معنا و مفهوم وسيع و عميق هستيد و بايد با کمال هوشياري، و با تمام توان به پاسداري خود ادامه دهيد.
ايشان با انتقاد از حرف‌ها و نوشته‌هايي که دانسته يا ندانسته تضعيف سپاه را دنبال مي‌کند، افزودند: سپاه پاسداران، نعمت بزرگ الهي است و همه بايد قدردان اين نعمت باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي، قدرشناسي از سپاه را در درجه اول متوجه خود اين نهاد دانستند و افزودند: با استحکام روزافزون بافت معنوي و فکري و عملي خود، پرهيز شديد از بهانه دادن به دست ديگران، دوري مطلق از مسائلي که به کرامت سپاه لطمه مي زند، و حرکت در خط مستقيم انقلاب در زمينه‌هاي اقتصادي، مالي و سياسي، شأن و شخصيت سپاه پاسداران را قدرداني و مراقبت کنيد.
رهبر انقلاب همچنين با تأکيد بر ضرورت توجه کامل سپاه پاسداران به همه تهديدها افزودند: تلاش دشمن براي نفوذ، از جمله تهديدات بزرگ است.
ايشان افزودند: نفوذ اقتصادي و امنيتي البته خطرناک است و پيامدهاي سنگيني دارد اما نفوذ سياسي و فرهنگي دشمن، خطر بسيار بالاتري است که همه بايد مراقب آن باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي، سرمايه گذاري سنگين دشمنان براي نفوذ فرهنگي و تغيير تدريجي باورهاي مردم را يادآور شدند و افزودند: در زمينه سياسي نيز بيگانگان بدنبال نفوذ در مراکز تصميم گيري و اگر نشد، نفوذ در مراکز تصميم سازي هستند که در صورت تحقق اين توطئه، جهت گيري‌ها، تصميمات و حرکت عمومي کشور، بر اساس خواست و اراده بيگانگان، تنظيم و اجرايي خواهد شد.
رهبر انقلاب در پايان سخنانشان با تأکيد بر ضرورت بيداري عمومي در مقابل ترفندهاي دشمنان افزودند» آن‌ها منتظرند که ملت و نظام خوابشان ببرد و ده سال ديگر که مثلاً بنده نباشم، اهدافشان را محقق کنند اما ملت و مسئولان نمي‌گذارند اميد شيطاني بيگانگان درباره به خواب رفتن ملت، در دل دشمن پا بگيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: بايد پايه‌هاي تفکر و روحيه انقلابي را چنان در کشور مستحکم کنيم که هيچ چيز در ادامه اين مسير درخشان خللي ايجاد نکند که اين وظيفه اساسي همه نخبگان است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به اهميت و جايگاه ماه ذي حجه، همه مردم را به بهره گيري معنوي از ساعات و روزهاي مهم اين ماه شريف بخصوص روز بزرگ عرفه توصيه کردند: بايد روز عرفه را قدر دانست و دعاهاي پرمضمون اين روز را با تأمل و تفکر خواند و توشه اي براي مسير دشوار و طولاني زندگي و بدست آوردن نيرو و نشاط لازم در اين مسير، برگرفت.
پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گزارشي از مجموعه اقدامات فرهنگي صورت گرفته در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان کرد.
همچنين سردار سرلشکر جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تحقق نصرت الهي درجبهه مقاومت در سراسر منطقه، گفت: با همه توان از اصول، ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي به درستي پاسداري خواهيم کرد و هرگز به مخالفان اين راه الهي اجازه نمي‌دهيم که راه نفوذ دشمنان را هموار سازند.
سرلشکر جعفري با اشاره به رويکردهاي جديد دشمنان براي نفوذ، خاطرنشان کرد: سپاه براي مقابله با ترفندهاي جديد دشمنان به اين باور رسيده که بايد همزمان با افزايش توان و دقت موشک‌هايش، به افزايش برد آرمان‌هاي اسلامي و الگوهاي مورد نياز انقلاب نيز توجه کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: قاطعانه اعلام مي‌کنيم در هيچ مقطع زماني، ايران اسلامي از چنين قدرت و توان دفاعي و امنيتي و نيروهاي آماده در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي برخوردار نبوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن