تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813108736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم بيمه‌هاي زندگي از پرتفوي صنعت بيمه بسيار اندک است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۳ب.ظ)
طيب نيا: سهم بيمه‌هاي زندگي از پرتفوي صنعت بيمه بسيار اندک است موج-وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به توسعه نيافتگي بخشي از صنعت بيمه، گفت: سهم بيمه‌هاي زندگي از پرتفوي صنعت بيمه بسيار اندک است و کشور ما در مقايسه با ساير کشورها در اين زمينه رشد چنداني نکرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي طيب نيا، نقش بيمه ايران در صنعت بيمه کشور را در اين عرصه معرفي ابزارهاي نوين و جا انداختن آن‌ها دانست و افزود: با سياست‌هاي اتخاذ شده از طرف بيمه مرکزي، سمت و سوي فعلي صنعت بيمه سمت و سوي درستي است.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به سهم 46 درصدي بيمه ايران در پرتفوي صنعت بيمه، گفت: اين آمار نشان مي‌دهد که سهم بخش خصوصي افزايش پيدا کرده و اين موضوع ناشي از اين نيست که بيمه ايران ناتوان عمل کرده بلکه به دليل تلاش بخش خصوصي در اين عرصه است.
وزير اقتصاد با تأييد سياست‌هاي بيمه مرکزي، تصريح کرد: صنعت بيمه در مسير درستي حرکت مي‌کند و وظيفه صنعت بيمه کشور پوشش خطرها و ريسک‌ها است و اگر خود صنعت بيمه با ريسک مواجه باشد، نمي‌تواند وظايف خود را بخوبي انجام دهد.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: با توجه به اين که ذات صنعت بيمه اميدبخشي است، انتظار مي‌رود که شرکت‌هاي بيمه از امن‌ترين فضاها باشد.
وي با بيان آنکه در سال‌هاي اخير مشکلات عديده اي در بخشي از نظام بانکي و صنعت بيمه وجود داشته است، گفت: اين مشکلات به دلايل عدم توانگري شرکت‌ها و عدم نظارت صحيح بر آن‌ها ايجاد شده و کل بازارهاي مالي را با خطر مواجه کرده است.
طيب نيا تصريح کرد: صنعت بيمه با عمر نسبتاً طولاني خود در جامعه گسترش پيدا نکرده و اگر لطمات ديگري بر اين صنعت وارد شود؛ نمي‌تواند به جايگاه اصلي خود برسد.
رئيس مجمع بيمه مرکزي با تأکيد بر افزايش توانگري شرکت‌هاي بيمه، گفت: در اين مسير بايد موضوع افزايش سرمايه شرکت‌ها را جدي بگيريم، ضمن آنکه وضعيت مالي و حرفه اي متقاضيان شرکت‌هاي جديد نيز بايد مورد تأييد بيمه مرکزي باشد.
وزير اقتصاد گفت: قرار نيست بيمه مرکزي به عنوان رقيب شرکت‌هاي بيمه عمل کند و خوشبختانه سياست‌هاي صحيح بيمه مرکزي باعث شده که بيمه‌هاي اتکايي کاهش يابند.
وي با اشاره به توسعه نيافتگي بخشي از صنعت بيمه، گفت: سهم بيمه‌هاي زندگي از پرتفوي صنعت بيمه بسيار اندک است و کشور ما در مقايسه با ساير کشورها در اين زمينه رشد چنداني نکرده است.
وي افزود: عليرغم اينکه بخشي از صنعت بيمه از حوزه‌هاي بيمه‌هاي بازرگاني خارج شده اما ضريب نفوذ بيمه افزايش پيدا کرده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به لغو تحريم‌ها، گفت: با برداشته شدن تحريم‌ها فضاي جديدي حاکم خواهد شد؛ در چند سال گذشته به دليل تحريم‌ها سيستم بانکي و بيمه اي از سيستم‌هاي نرمال فاصله گرفته بودند که با بهره گيري از شرايط جديد علاوه بر استفاده از تجربيات و آثار مثبت شرايط تحريم، مي‌توان به استانداردهاي جهاني نزديک شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن