تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804094482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد برگزاری آئین گردهمایی پزشکان جنوب کرمان+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
برگزاری آئین گردهمایی پزشکان جنوب کرمان+تصاویر
گردهمایی پزشکان جنوب کرمان با حضور طراح شبکه‌های بهداشتی ایران و ناصر کلانتری قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری آئین گردهمایی پزشکان جنوب کرمان+تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، گردهمایی پزشکان جنوب کرمان با حضور حسین ملک‌افضلی طراح شبکه‌های بهداشتی ایران، ناصر کلانتری قائم‌مقام معاونت وزارت بهداشت، بابک فرخی مدیر گروه پزشک خانواده مرکز مدیریت شبکه، محمدرضا محمدی‌ساردو رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت، روسای مراکز بهداشت هفت شهرستان جنوبی و پزشکان خانواده جنوب کرمان برگزار شد که با تجلیل از پزشکان همراه بود.

2 هزار و 400 پزشک جدید به خدمت پزشکی روستاها اضافه شد ناصر کلانتری قائم‌مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت در این آئین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل در دولت یازدهم گنجاندن سلامت به عنوان یکی از پنج اولویت نخست دولت بود که در این راستا طرح تحول سلامت آغاز شد. وی بیان داشت: با توجه به گرفتاری شدید مردم در زمینه هزینه‌های درمانی به ویژه درمان و بستری، آغاز این طرح با بیمارستان‌ها بود که از محل طرح سلامت موظف شدند، خدمات خود را در زمینه بستری، دارو، تجهیزات و ملزومات آن به مردم ارائه کنند. کلانتری افزود: در سطح فعلی، کسانی که با بیمه وارد سیستم می‌شوند، 90 درصد هزینه‌ها را طرح تحول و 10 درصد آن را بیمار پرداخت می‌کند که درباره روستائیان این میزان 95 درصد است. وی افزود: مرحله دوم این طرح با برنامه تحول در حوزه بهداشت آغاز شد که گسترش کمی و کیفی پزشک خانواده روستایی بود و این کار با افزایش سرانه سلامت روستائیان از 21 هزار تومان به 96 هزار تومان انجام و 2 هزار و 400 پزشک جدید به ناوگان ارائه خدمت پزشکی در روستاها اضافه شد. قائم‌مقام معاون وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح همچنین 3 هزار و 200 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی تجهیز، 2 هزار و 200 مرکز قدیمی تعمیر اساسی و 2 هزار و 600 خانه پزشک تعمیر و تجهیز شد. کلانتری عنوان کرد: افزایش تعداد اقلام دارو از 350 به 436 قلم، پنج مکمل غذایی برای مناطق روستایی، گنجاندن برنامه سلامت دهان و دندان و راه‌اندازی خدمات فعال به صورت ده‌گردشی با حضور 2 هزار و 400 خودرو در سطح روستاها از جمله کارهایی بود که در حیطه برنامه تحول بهداشت و درمان روستاها انجام شده و جنوب کرمان از مناطقی است که در این راستا خیلی خوب عمل کرده است و از میانگین کشوری هم بالاتر است.

670 پایگاه سلامت در حاشیه شهرها ایجاد شده است قائم‌مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در این طرح در روستاها 5 هزار و 400 ماما به کار گرفتیم، ادامه داد: واکسن پنتاوالان به برنامه‌های خدمات ما در شهر و روستاها اضافه شد که در جهان جزء سه کشوری بودیم که این واکسن را وارد کشور نکرده بودیم که اجرا شد. کلانتری عنوان داشت: در سال جاری برنامه طرح تحول سلامت در شهرها به ویژه حاشیه شهرها و شهرهای زیر 50 هزار نفر اجرا شد که در این مورد برای هر 12 هزار و 500 شهروند هر منطقه یک پایگاه سلامت مشابه خانه بهداشت روستایی با حضور مراقبان سلامت خانواده که ماماها، کاردان بهداشت خانواده، پرستار و مبارزه با بیماری‌ها و ... فعال است. وی با بیان اینکه 670 پایگاه در حاشیه شهرها ایجاد شده است، افزود: این افراد با شرکت در دوره‌های آموزشی تبدیل به مراقب سلامت خانواده می‌شوند که برای هر 3 هزار نفر یک نفر است و مانند بهورز خدمات آن فعال است. کلانتری افزود: چون بیماری‌های فعلی جامعه بیماری‌های غیرواگیر هستند در این مراکز دو کارشناس روانشناس بالینی و یک کارشناس تغذیه اضافه شده که هر دو مشکلات بیماری‌های غیرواگیر که عمدتا ریشه رفتاری دارند را باید حل کنند و در مجموع اولویت ما بیماری‌های غیرواگیر است. قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در برنامه سال جاری داریم که این برنامه را نه فقط در حاشیه و شهرهای زیر 50 هزار نفر بلکه برای شهرهای تا 500 هزار نفر گسترش دهیم.

540 هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی هستند اسدالله احمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت اظهار داشت: جمعیت هفت شهرستان جنوبی کرمان 670 هزار نفر است که 540 هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی شهرهای زیر 20 هزار نفر قرار دارند. وی با بیان اینکه 202 پزشک در 66 مرکز بهداشتی درمانی خدمات را در قالب طرح پزشک خانواده روستایی ارائه می‌دهند، تصریح کرد: در 300 خانه بهداشت روستایی جنوب کرمان، 500 بهورز خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند. احمدی افزود: در طرح تحول نظام سلامت در شش ماهه آخر سال گذشته و نیمه نخست سال جاری،90 درصد از مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و منازل پزشکان در منطقه بازسازی و یا تجهیز شده‌اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به احداث 15 خانه پزشک در منطقه خاطرنشان کرد: اعزام 100 بهورز به مرکز آموزش بهورزی برای کسب آموزش‌های لازم از جمله برنامه‌های مورد نظر در حوزه بهداشت جنوب کرمان است. احمدی با بیان اینکه یک مرکز آموزش بهورزی در رودبار افتتاح می‌شود، عنوان داشت: یکی از برنامه‌هایی که در طرح تحول نظام سلامت حوزه شهرها داریم افتتاح یک مرکز جامع سلامت شهری در کهنوج، راه‌اندازی 2دو مرکز در جیرفت، 12 پایگاه بهداشتی در جیرفت و شش مرکز در کهنوج و سه پایگاه بهداشتی در عنبرآباد است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت از راه‌اندازی و احداث شش آزمایشگاه جدید در روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری تمام مردم شهرستان جیرفت زیر پوشش خدمات سطح یک PHC قرار بگیرند.

14 خانه بهداشت در عنبرآباد در حال احداث است محمد حجتی‌پور فرماندار عنبرآباد با بیان اینکه جامعه‌ای که با نشاط و بالنده نباشد، جامعه مریضی است، اظهار داشت: از نزدیک برخی از مواقع شاهد خدمات پزشکان در منطقه بوده‌ایم و نظارت هم بر کار آنها داشته‌ایم که جا دارد از جامعه پزشکی جنوب کرمان با توجه به تلاش‌هایی که در راستای سلامت مردم دارند، تقدیر کنیم. وی بیان داشت: در شهرستان عنبرآباد مناطقی صعب‌العبور هستند که در بازدیدی که از این روستاها داشتیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شود. حجتی‌پور با اشاره برخی کمبودهای بهداشتی در منطقه افزود: 14 خانه بهداشت در عنبرآباد در حال احداث است و در بخش جبالبارز جنوبی یک مرکز بهداشتی و درمانی داریم که نیاز است توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات بهداشتی مردم این منطقه شود.



مشکل بزرگ امروز بیماری‌های غیرواگیر به دلیل سبک زندگی است حسین ملک‌افضلی طراح شبکه‌های بهداشتی ایران گفت: امروز از وضعیت سلامت نسبتا مطلوبی در کشور برخوردار هستیم که این نتیجه تلاش همه در عرصه سلامت است که از فعالان در حوزه بهداشت حمایت می‌کنند. وی بیان داشت: در سال‌های قبل از انقلاب شرایط بهداشتی نامناسبی وجود داشت و نیمی از جمعیت در روستاها زندگی می‌کردند که امکانات مناسبی در زمینه راه، آب آشامیدنی و ... در اختیار قرار نداشتند. ملک‌افضلی افزود: امروز به برکت فعالیت بهورزان در مناطق مرگ و میر کودکان و مادران به دو درصد رسیده که این حاصل تلاش‌های گسترش یافته بعد از انقلاب تحت عنوان مراقبت‌های بهداشتی اولیه در کشور است. وی با بیان اینکه امروز خدمات در روستاها فعال است و بهورزان سراغ مردم می‌روند، خاطرنشان کرد: در کشور 20 هزار خانه بهداشت با 40 هزار بهورز وجود دارد که در خدمت روستاییان هستند و عدالت را در سلامت تحقق بخشیدند. ملک‌افضلی ادامه داد: مربیان بهورز شاهکار بزرگی در تربیت نیروهای خود داشته و اکنون شاخص‌های بهداشتی ما ده‌ها برابر بهبود پیدا کرده است که نقش پزشکان خانواده در این راستا حیاتی است. طراح شبکه‌های بهداشتی ایران با بیان اینکه به کمک پزشکان خانواده بسیاری از بیماری‌های ما از جمله مالاریا و... در منطقه کنترل شده است، تصریح کرد: پزشکان خانواده در مراقبت از بیماران، آموزش و غربالگری و کشف زودهنگام بیماری نقش مهمی دارند. وی با بیان اینکه مشکل بزرگ امروز بیماری‌های غیرواگیر به دلیل سبک زندگی است و نقش پزشکان خانواده در مراقبت از بیماران ستودنی و بسیار مهم است، افزود: پزشک خانواده درمانگر نیست باید مردم را در مراقبت از خود آگاه کنند تا اگر مشکلی به وجود آمد زود مراجعه کنند. انتهای پیام/80002/الف40

94/06/25 - 10:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن