تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802973766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجمع عمومی سالیانه آژانس/ صالحی: آژانس و 1+5 هم به تعهدات پایبند باشند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
مجمع عمومی سالیانه آژانس مجمع عمومی سالیانه آژانس/ صالحی: آژانس و 1+5 هم به تعهدات پایبند باشند

از امروز آغاز شد؛
مجمع عمومی سالیانه آژانس/ صالحی: آژانس و 1+5 هم به تعهدات پایبند باشند
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت، پیام برجام به جهانیان این است که تحریم و تهدید نظامی هیچ اثری بر ملت ایران نخواهد داشت.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، مجمع عمومی سالیانه آژانس بین المللی انرژی اتمی از امروز ( ۱۳ سپتامبر- ۲۳ شهریور) در وین با حضور نمایندگان کشورهای عضو آغاز شده و تا روز جمعه ( ۱۸ سپتامبر- ۲۷ شهریور) ادامه خواهد داشت.
  علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در این کنفرانس پنج روزه، علاوه بر سخنرانی، با برخی از همتایان خود از دیگر کشورها دیدار و مذاکره کند. آقای صالحی از روز پنجشنبه گذشته در وین به سر می برد.
 

  دستور کار این دوره از مجمع عمومی آژانس، تقویت فعالیت های این نهاد در زمینه علوم و فناوری هسته ای، انتخابات اعضای شورای حکام آژانس، گزارش امنیت هسته ای سال ۲۰۱۵، گزارش همکاری های فنی سال ۲۰۱۴ است.
  در گزارشی که درباره متمم بودجه سال ۲۰۱۶ آژانس روز یازده سپتامبر (سه روز پیش) منتشر شده، فهرستی از اقداماتی درج شده که هزینه های اضافی برای بودجه سال ۱۷ - ۲۰۱۶ آژانس به دنبال دارد.
  از جمله این موارد هزینه هایی مرتبط با ایران است که یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس پیش از این در نشست اضطراری شورای حکام در ۲۵ اوت (۳ شهریور) گفته بود آژانس برای ایفای نقش خود درباره آن به بیش از ۱۰ و نیم میلیون دلار بودجه اضافی احتیاج دارد.   به گزارش بی بی سی، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران و نظارت آژانس بر حسن اجرای توافق جامع اتمی ایران و گروه ۱+۵ (برجام) از جمله این موارد است.
  مدیرکل آژانس گفته بود که تا کنون هزینه های اضافی راستی آزمایی و بازرسی از برنامه اتمی ایران با مشارکت کشورهای عضو و خارج از بودجه سالانه آژانس تأمین شده و مبلغ ۸۰۰ هزار یورو در ماه که آژانس برای این کار دریافت کرده بود، آخر ماه اوت به پایان می رسد.
  قرار است موضوع بودجه اضافی برای آژانس در جریان مجمع عمومی بررسی شود.   به گزارش ایرنا، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه میان ایران و آژانس، تهران 'توضیحاتی به صورت مکتوب همراه اسناد مربوطه در اختیار آژانس قرار داد تا مسائل باقیمانده را روشن سازد '، گفت: 'ما این اطلاعات را مرور کردیم و هفته گذشته سوالات خود را به ایران ارسال کردیم.'


آمانو در پنجاه و نهمین کنفرانس بین المللی آژانس انرژی اتمی در بیانیه ای در مورد برجام و توافق هسته ای با ایران افزود: در مورد ایران، شورای حکام به بنده اختیار داده تا راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته ای ایران تحت برجام را که مورد موافقت 5+1 و ایران قرار گرفته، بر عهده گیرم.  


مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: همانطور که در برجام آمده است، ایران پروتکل الحاقی را اجرا خواهد کرد. این امر دسترسی بیشتری به سایتهای ایران در اختیار آژانس قرارخواهد داد. اجرای پروتکل الحاقی پیش شرطی اساسی برای آژانس بوده و آن را قادر می سازد تا در وقت مناسب اطمینان معتبری در مورد مواد و فعالیتهای هسته ای در ایران ارائه دهد.
آمانو اضافه کرد: ایران همچنین توافق کرده است تا تحت برجام تمهیدات شفاف سازی را که به آژانس کمک می کند تا درک بهتری از برنامه هسته ای ایران داشته باشد، اجرا کند.   وی افزود: هزینه های فعالیت آژانس در نظارت و راستی آزمایی تعهدات هسته ای ایران تحت برجام از دو مسیر بودجه عادی و مشارکتهای فرابودجه ای در سالهای آتی لازم به بررسی است.   آمانو در پایان بیانیه خود اظهار داشت: 'در روز 14 ژوئیه (23 تیر) ایران و آژانس نقشه راهی امضا کردند تا مسائل باقیمانده برنامه هسته ای ایران از گذشته و حال تا آخر سال جاری میلادی روشن شود. طبق توافق موجود در نقشه راه، ایران توضیحاتی به صورت مکتوب به همراه اسناد مربوطه در اختیار آژانس قرار داد تا مسائل باقیمانده را روشن سازد. ما این اطلاعات را مرور کردیم و هفته گذشته سوالات خود را به ایران ارسال کردیم.'   به گزارش پرس تی وی، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در سخنانی در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی مزبور با تأکید بر عدم مشروعیت هر گونه اقدام به ساخت، انباشت و کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی به عنوان یکی از اصول مهم سیاست جمهوری اسلامی ایران منبعث از فتوای رهبر معظم کشورمان، بر لزوم رفع کلیه تحریم‌های ناعادلانه اعمال شده علیه ایران تأکید کرد.  


  صالحی گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق اساسنامه آن وظیفه اصلی ارتقاء کاربرد صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در سراسر جهان را به عهده دارد و جمهوری اسلامی ایران در پرتو فتوای مقام معظم رهبری در خصوص عدم مشروعیت تولید، انباشت و استفاده از سلاح‌های کشتار دسته جمعی شامل سلاح‌های هسته‌ای، پیوسته و به شکلی تغییرناپذیر مسیر دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای مبتنی بر مشارکت سازنده و احترام متقابل را پی گرفته است.
  معاون رئیس جمهور افزود از همین رو، ایران با هدف اعمال حق خود در امر فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای به مذاکراتی تاریخی پیوست که در پی انتخاب جناب آقای روحانی به ریاست جمهوری در خرداد 92 شکل تحقق به خود گرفت.
  وی تصریح کرد اکنون مفتخرم اعلام نمایم که ایران و کشورهای1+5 پس از حدود 23 ماه مذاکرات سخت و فشرده، به توافقی دست یافته‌اند که در تاریخ 23 تیرماه 94 (14 ژوئیه 2015 میلادی) در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تجسم یافت. پیام این توافق به جهان این است که نه تحریم‌های اعمال شده و نه تهدیدات نظامی هیچ اثری بر اراده ملت ایران نخواهد داشت. این توافق افق فرصت‌هایی جدید را می‌گشاید و گامی به پیش توسط طرف‌های درگیر در این روند برای پایان بخشیدن به یک بحران ساختگی و غیر‌ضروری است که به عمد برای مدتی بیش از یک دهه به درازا کشانده شده بود.
  رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه بیانات خود اظهار داشت علاوه بر برجام، امضای یک نقشه راه بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس همکاری و گفتگو در تاریخ 14 ژوئیه 2015 نشانه دیگری از عزم راسخ کشور من برای اقدام در زمینه حل و فصل موضوعات حل‌نشده می‌باشد. وی در این زمینه خواستار اقدام متقابل طرفین در عمل به تعهداتشان طبق مفاد برجام و نقشه راه شد و گفت همان گونه که جمهوری اسلامی ایران با تحقق اقدامات اعتمادساز داوطلبانه خود و گام‌های عملی برداشته شده، نشان داده ‌است که به انجام تعهدات خود طبق برجام و نقشه راه متعهد است، در مقابل این انتظار مشابه را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گروه 1+5 داریم تا از طریق جمع بندی منصفانه و عینی روند جاری و برداشتن تحریم‌های ناعادلانه به اقدام متقابل دست بزنند. بدین ترتیب نیت خیر و وفای به عهد آنان بر جامعه بین المللی آشکار می‌گردد. بی شک، حمایت گسترده همه ملت‌های صلح دوست سراسر جهان این فرایند را تسریع خواهد بخشید.     

  صالحی در عین حال بر حق مسلم ایران در حفظ دستاوردهای ملت ایران در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید کرد و اظهار داشت براساس قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ایران به عنوان کشوری شناخته شده است که دارای فن آوری هسته‌ای صلح آمیز از جمله چرخه کامل سوخت و حق غنی سازی می‌باشد و در عین حال همه زیرساخت‌های هسته‌ای موجود خود را حفظ می‌نماید. وی در تشریح بخشی از پیشرفت‌های کشورمان در این زمینه گفت جمهوری اسلامی ایران بر اساس برنامه ریزی انرژی‌های مختلط و با در نظر گرفتن تقاضاهای ملی و پدیده تغییرات آب و هوایی گام‌های مهمی در زمینه توسعه فن آوری هسته‌ای صلح آمیز برداشته است. در این خصوص راه اندازی همراه با امنیت و ایمنی نیروگاه بوشهر با عنایت به کمک‌های موثری که از همکاری فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت شده، شایان ذکر می‌باشد.
  صالحی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم نمودن حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای، بار دیگر نگرانی ایران را درباره درز احتمالی اطلاعات محرمانه ارائه شده به آژانس تکرار کرد. وی همچنین با ذکر ایران به عنوان حامی خلع سلاح هسته‌ای، از کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای خواست که به تعهدات خود برای انجام تکالیف مندرج در ماده 6 ان‌پی‌تی عمل نمایند زیرا این موضوع براستی ناراحت کننده است که پس از گذشت بیش از نیم قرن همچنان شاهد آن باشیم که کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای هنوز به تعهدات و تکالیف خود در زمینه خلع سلاح عمل ننموده‌اند.   121  



۲۳/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن